اخبار روز

بدن به چه میزان پروتئین روزانه نیاز دارد؟

به گزارش ایمنا، سیدموید علویان در این باره گفت یکی یکی از مهم ترین اجزای خون پروتئین است و حدود دو سوم پروتئین خون را آلبومین تشکیل می دهد، اظهار کرد: غلظت آلبومین خون به طور متوسط ​​حدود چهار گرم در دسی لیتر است.

وی با بیان اینکه پروتئین توسط کبد تولید می شود، افزود: روزانه حدود 10 تا 12 گرم از پروتئین موجود در خون جذب سلول های بدن می شود و به همین میزان نیز توسط کبد تولید می شود. در واقع بین تولید و مصرف آلبومین در بدن تعادل وجود دارد.

رئیس انجمن مطالعات کبد ایران و فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه زمانی که فردی به بیماری شدید کبدی مانند هپاتیت شدید یا سیروز کبدی مبتلا می شود، میزان پروتئین سرم بدن وی کاهش می یابد، تصریح کرد: وجود مقادیر طبیعی آلبومین در خون برای حفظ سلامت و گردش خون ضروری است.

وی با بیان اینکه قسمت های مختلف بدن مانند دست ها، پاها و صورت متورم می شود و میزان آلبومین خون کاهش می یابد، ادامه داد: کبد انواع دیگری از پروتئین ها را نیز تولید می کند که در انعقاد خون نقش دارند به نام فاکتورهای انعقادی.

علویان گفت: تعداد فاکتورهای دخیل در لخته شدن خون 31 مورد است که 6 مورد آن در کبد تولید می شود. تولید این عوامل در حضور ویتامین K اتفاق می افتد، بنابراین با بیماری شدید کبدی یا کمبود ویتامین K، خونریزی زیر جلدی یا داخلی در بدن بیمار به راحتی رخ می دهد.

وی افزود: صفرا مایعی به رنگ زرد مایل به سبز با طعم بسیار تلخ است که به طور مداوم توسط سلول های کبدی تولید می شود و در بدن انسان سالم و بالغ روزانه حدود 500 تا 1500 میلی لیتر صفرا تولید و دفع می شود. هضم و جذب چربی ها در روده بزرگ

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا