بازیکنان می توانند با شرکت در یک بازی جدید بین ستاره ها سفر کنند.

به گزارش ایسنا، ناسا با شرکت در جدیدترین همکاری خود با سازنده بازی ویدئویی “Minecraft” از گیمرها، مربیان و دانش آموزان دعوت کرده است تا دنیای جدیدی را با الهام از تلسکوپ فضایی جیمز وب کشف کنند.

به گفته ناسا، این برنامه به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا اکتشافات ناسا را ​​با ماژول های تعاملی در مورد شکل گیری ستارگان، سیارات و انواع کهکشان ها که از تصاویر واقعی جیمز وب مدل سازی شده اند، تجربه کنند.

برنامه چالش های تلسکوپ فضایی جیمز وب برای الهام بخشیدن به نسل بعدی دانشمندان، مهندسان و تکنسین ها ایجاد شد. از طریق این بازی، دانش‌آموزان می‌توانند خود را در علم و فناوری پشت تلسکوپ جیمز وب غرق کنند، درک خود را از ماموریت ناسا عمیق‌تر کنند و علاقه خود را به کاربردهای دنیای واقعی علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات برانگیزند.

Pam Melroy، معاون ناسا گفت: “ما هیجان‌زده هستیم که شگفتی‌ها و علم تلسکوپ فضایی جیمز وب را از طریق این همکاری هیجان‌انگیز با Minecraft به نسل Artemis بیاوریم.” این همکاری فرصت دیگری برای همه است تا به ناسا بپیوندند، زیرا ما اسرار جهان را کشف می کنیم، پیچیده ترین مشکلات جهان را حل می کنیم و اکتشاف فضا را برای دانش آموزان در هر سنی هیجان انگیز می کنیم.

تلسکوپ فضایی جیمز وب که در 25 دسامبر 2021 به فضا پرتاب شد، مشاهدات دقیقی از سیارات منظومه شمسی و جو سیاراتی که به دور ستارگان دیگر خارج از منظومه شمسی می چرخند، انجام داده است و تصاویر بسیاری از دورترین کهکشان های کشف شده را به ثبت رسانده است.

مایک دیویس، مدیر پروژه جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، گفت: همکاری ناسا با Minecraft به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا هیجان را تجربه کنند. یکی چالش برانگیزترین ماموریت های فضایی را تجربه کنید. مهم نیست که جیمز وب به کجا نگاه می کند، زیرا در هر صورت او چیز جالبی را می بیند که زمینه را برای اکتشافات شگفت انگیز آینده فراهم می کند. امیدواریم افرادی که دنیای Minecraft Web را کاوش می کنند الهام گرفته شوند تا این علاقه را بیشتر کنند و شاید روزی به ناسا در ساخت تلسکوپ های فضایی آینده کمک کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما