دانستنی ها

با 8 سبزی مفید برای کاهش وزن آشنا شوید

اگرچه تقریباً همه سبزیجات در بهبود سلامت کلی نقش دارند، اما برخی از آنها به ویژه برای کاهش وزن موثر هستند. کالری کم، فیبر و آب زیاد در این سبزیجات به قدری در ایجاد احساس سیری موثر است که می تواند جایگزین میان وعده های پر کالری شود. علاوه بر این، فیبر موجود در سبزیجات ممکن است با بهبود هضم، تقویت روده ها و تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، برخی از سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان های خاصی هستند که به طور خاص به کاهش وزن کمک می کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، ترویج سبزیجاتی که به کاهش وزن سالم کمک می کنند در زیر ذکر شده است.

1) هویج

خواص هویج به سلامت بینایی محدود نمی شود. هویج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مفیدی است که می تواند در کاهش وزن موثر باشد. هر هویج حاوی بیش از 3.5 گرم فیبر است. به گزارش مجله تغذیه بریتانیا، هویج، یک غذای کم کالری، می تواند به شما کمک کند سیر بمانید و در عین حال کالری دریافتی خود را کاهش دهید. طبق تحقیقات، هویج می تواند با بهبود هضم و سیستم گوارش به کاهش وزن کمک کند.

2) نخود فرنگی

یک فنجان نخود حاوی بیش از 8 گرم فیبر و بیش از 8 گرم پروتئین است. یکی یکی از مفیدترین سبزیجات به حساب می آید. مصرف پروتئین سیری را افزایش می دهد، هورمون های مرتبط با گرسنگی را تنظیم می کند و به کاهش چربی شکم کمک می کند.

3) سیب زمینی

یکی یکی از سبزیجاتی که هم پروتئین و هم فیبر دارد سیب زمینی است. از آنجایی که سیب زمینی سرشار از فیبر است، می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. ایجاد احساس سیری، یکی یکی از راه های جلوگیری از پرخوری و کمک به کاهش وزن است. یکی یکی دیگر از ویژگی های مفید سیب زمینی این است که حاوی قند طبیعی است و قند مورد نیاز بدن را تامین می کند و نیازی به مصرف شکر مصنوعی نیست.

4) کدو تنبل

کدو تنبل یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. علاوه بر این، این گیاه جایگزین مناسبی برای افرادی است که دیابت دارند یا باید مراقب مصرف کربوهیدرات خود باشند که قند خون را افزایش نمی دهد. کدو تنبل دارای فیبر کافی و کالری کم است و یک غذای مفید برای کاهش وزن به حساب می آید.

5) کلم بروکلی

بروکلی یک سبزی همه کاره و گزینه ای عالی برای رژیم های کاهش وزن است. بروکلی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را در بدن کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که التهاب مزمن می تواند باعث افزایش وزن شود. اما بروکلی ممکن است با کاهش التهاب به کاهش وزن کمک کند.

6) فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات ایده آل برای رژیم های کاهش وزن است. این سبزی کم کالری، سرشار از مواد مغذی است و همچنین به شما کمک می کند احساس سیری کنید. این مشکل در جلوگیری از پرخوری روزانه نقش دارد.

7) پیاز

سبزیجاتی مانند سیر، پیازچه، موسیر و تره فرنگی جزو پیاز محسوب می شوند. این سبزیجات کم کالری را می توان به روش های مختلف و در غذاهای مختلف مصرف کرد و از خواص آنها بهره مند شد. از سوپ گرفته تا سس، ادویه تا سالاد و غیره. پیاز منبع عالی از پری بیوتیک ها برای حفظ تعادل میکروبیوم و هضم سالم است.

8) چغندر

چغندر حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. مصرف این مواد مغذی به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. علاوه بر این، چغندر کالری بسیار کمی دارد. هر 100 گرم چغندر تقریباً 43 کالری و 3 گرم فیبر دارد. فیبر موجود در چغندر با حفظ عملکرد سالم روده و کاهش سطح کلسترول به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این، چغندر سرشار از نیترات است و اغلب توسط ورزشکاران برای افزایش اکسید نیتریک در بدن استفاده می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا