اخبار روز

با 13 آسیب جدی که روغن زیتون برای بدن ایجاد می کند آشنا شوید!

این روغن بسیار معروف برای هر فردی می تواند اثرات مثبت و منفی داشته باشد. روغن زیتون نیز از این قاعده مستثنی نیست و گاهی عوارض جانبی بسیار جدی نشان می دهد.

به گزارش نمناک، این روغن فواید زیادی برای سلامتی دارد اما گاهی اوقات افراد از عوارض آن شگفت زده می شوند و به همین دلیل در این قسمت برخی از عوارض روغن زیتون را برای شما مطرح کرده ایم.

عوارض جانبی اصلی روغن زیتون

1. آکنه:

روغن زیتون روغنی بسیار سنگین است و به سرعت جذب پوست نمی شود. لایه ضخیمی از آن روی پوست باقی می ماند و در نتیجه منافذ پوست را می بندد. بنابراین اگر بیش از حد به پوست بمالید، می تواند باعث التهاب و تحریک پوست شود. به شما می‌چسبد و آلاینده‌های موجود در آن را می‌بندد. آلاینده های باقی مانده روی پوست می توانند باعث آکنه و لکه های پوستی شوند. بنابراین توصیه می کنیم در مصرف آن زیاده روی نکنید.

اثرات روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون دو بار در هفته می تواند برای مرطوب کردن و لطافت پوست کافی باشد. اگر پوست چرب دارید، بهتر است هرگز از روغن زیتون استفاده نکنید زیرا چربی پوستتان با روغن بیشتر می شود. آلودگی برای مدت طولانی روی پوست باقی می ماند و ظاهر آن را با مشکل مواجه می کند.

2. آلرژی ناشی از مصرف روغن زیتون:

بسیاری از افراد پس از استفاده از روغن زیتون علائم آلرژی پیدا می کنند، و شما نیز می توانید یکی اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید توصیه می کنیم استفاده از این روغن را قطع کنید.

روغن زیتون می تواند آلرژی های شدیدی مانند خارش پوست، اگزما و مشکل در تنفس و غیره ایجاد کند که معمولاً پس از چند دقیقه مصرف روغن زیتون مشخص می شود و افرادی که به استفاده از روغن زیتون روی پوست خود حساسیت دارند باید با خوردن آن این حساسیت را نشان دهند.

در صورت مشاهده علائم آلرژیک پس از مصرف روغن زیتون، حتما با پزشک مشورت کنید و به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و بهتر است در اسرع وقت از بروز موقعیت های خطرناک پیشگیری کنید.

3. تحریک پوست نوزاد یکی عوارض مصرف روغن زیتون:

عوارض روغن زیتون: نوزادان پوست بسیار حساسی دارند و استفاده از روغن زیتون روی پوست آن ها کمی خطرناک است. این می تواند باعث خارش، قرمزی و تحریک پوست شود. به همین دلیل هرگز نباید روغن زیتون را به پوست نوزادان تازه متولد شده بمالید.

همچنین می توانید از روغن های دیگری استفاده کنید که ایمنی آنها تضمین شده است. مانند روغن نارگیل، اما اگر می خواهید این ریسک را بپذیرید و فقط می خواهید از روغن زیتون استفاده کنید، حتما از یک سبزی بسیار با کیفیت استفاده کنید.

4. تحریک پوست ناشی از عوارض جانبی روغن زیتون:

همانطور که قبلا ذکر شد، افرادی که پوست چرب دارند باید از مصرف روغن زیتون اجتناب کنند. روغن زیتون می تواند باعث تحریک پوست در این افراد شود زیرا روغن آن به شدت با روغن طبیعی پوست واکنش نشان می دهد و باعث خارش، قرمزی و سوزش می شود.

5. روغن زیتون نامناسب برای پوست های خشک:

نمی توان گفت روغن زیتون برای تمام پوست های خشک مناسب است و مطالعات زیادی نشان داده است که روغن زیتون حاوی ماده ای به نام اسید اولئیک است که وظیفه از بین بردن رطوبت طبیعی پوست را بر عهده دارد. اگر پوست خشکی دارید، نباید از این روغن استفاده کنید.

6. جوش های سر سیاه با روغن زیتون:

عوارض جانبی روغن زیتون: افرادی که پوست بسیار چرب و چسبنده دارند، بعد از استفاده از روغن زیتون متوجه افزایش جوش های سرسیاه روی پوست خود می شوند. همانطور که قبلا توضیح دادیم، پوست چرب می تواند آلاینده هایی را که به روش های مختلف ظاهر می شوند، مانند جوش های سرسیاه را به دام بیندازد.

7. بیماری های مرتبط با چربی اشباع شده:

روغن زیتون منبع غنی از چربی های تک رشته ای اشباع شده است و هر قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی 14 درصد چربی اشباع و 120 کالری است و همانطور که مشاهده می کنید کالری و چربی این ماده بسیار بالاست. مصرف منظم روغن زیتون فرآوری نشده می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، حمله قلبی و سرطان سینه و روده بزرگ را افزایش دهد.

8. بیماری های مرتبط با چربی های ترانس:

عوارض جانبی روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از هیدروژن است که با فشار و گرما افزایش می یابد. این فرآیند ساختار مولکول ها را تغییر می دهد و باعث می شود اسیدهای چرب امگا 3 سالم در بدن بسوزانند. علاوه بر این، سطح می تواند افزایش یابد و سطح کلسترول را در جریان خون افزایش می دهد و از طرف دیگر کلسترول خوب را از بین می برد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد.

9. امکان کاهش قند خون با مصرف روغن زیتون:

این روغن می تواند قند خون را تا سطح پایین تر از حد طبیعی کاهش دهد. روغن زیتون می تواند مقاومت بدن به انسولین را افزایش دهد یکی این یکی از دلایل اصلی فعالیت ضد گلیسمی است. و مصرف بیش از حد روغن زیتون می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند تعریق، ضعف و رعشه شود.

10. امکان کاهش فشار خون با مصرف روغن زیتون:

روغن زیتون می تواند سلامت قلب افراد را تنظیم کند، اما مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از حد روغن زیتون می تواند منجر به افت شدید فشار خون شود و این مشکل می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد و مشکلاتی مانند سرگیجه، ضعف، تشنج و نارسایی کلیه را به همراه داشته باشد. .

11. التهاب:

عوارض جانبی روغن زیتون: همانطور که قبلا ذکر شد، روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است که نقش مهمی در آزادسازی لیپوپلی ساکاریدها دارد. این پروتئین دارای چربی بالایی است. لیپوپلی ساکارید بیشتر در خون وجود دارد و احتمال ابتلا به بیماری های التهابی ناشی از سلول های ایمنی افزایش می یابد، علاوه بر این روغن زیتون می تواند التهاب مزمن را نیز افزایش دهد.

12. سنگ کیسه صفرا به دلیل عوارض جانبی روغن زیتون:

یکی یکی از جدی ترین عوارض روغن زیتون سنگ کیسه صفرا است. اگر مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستید، باید از مصرف این روغن خودداری کنید. ما صفرا و زرداب ها را تولید می کنند که تجمع آن ها باعث تولید سنگ صفرا می شود و راه آن را می بندد و این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد بیش از اندازه از روغن زیتون استفاده می کند که باعث تجمع در این می شود. قسمتی که کار می کند.

13. اسهال هنگام مصرف روغن زیتون:

عوارض روغن زیتون: چربی زیاد روغن زیتون می تواند باعث سوء هاضمه و مشکلاتی مانند اسهال شود و همه می دانیم که خواص روغن زیتون محتویات روده ها را شل می کند، یعنی اگر به مقدار زیاد مصرف کنید. دستگاه گوارش شما کمی مشکل می کنند و در نتیجه اسهال خفیف دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا