اخبار روز سینما

با کمک داستان های کودکانه و داستان های شبانه، خواب کودک را تنظیم کنید.

اگر فرزند شما در هر سنی باشد. خواب کودک را با داستان کودکانه در شب تطبیق دهید می تواند ریتم خواب شما را بهبود بخشد. این ریتم می تواند با داستان هایی باشد که به فرزندتان می گویید یا اگر خواندن و نوشتن بلد باشد می تواند بخواند. از سلامت خواب کودک خود اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که داستان حتی می تواند صوتی باشد، در زیر تمام دلایل و فواید خواندن یک داستان در شب را به شما می دهیم تا بچه ها راحت بخوابند. از آرامش خاطر تا احساس امنیت و ایجاد خلاقیت در کودک. با ما بمان.

اهمیت داستان خواندن برای کودکان قبل از خواب

به یاد داشته باشید که همه والدین وقت ندارند برای فرزندانشان فسا بخوانند. تحقیقات نشان داده است که نیمی از والدین داستان های کودکانه را برای فرزندان خود نمی خوانند. از هر 5 نفر، 1 نفر خواندن داستان برای کودک را بی فایده می داند و هرگز نمی تواند قبل از خواب برای او داستان تعریف کند. با این حال، محققان می گویند که خواندن کتاب و گفتن داستان های قبل از خواب برای کودکان بسیار مفید است. نه تنها کودک را با دنیای مقابلش آشنا می کند. بلکه باعث می شود کودک با ذهنی آرام بخوابد و ذهن او را برای روز بعد آماده کند. یکی دیگر از تاثیرات مهم داستان خوانی برای کودک ایجاد دنیایی رویایی برای خلاقیت کودک و لذت بردن از دنیای شیرینی است که این داستان برای او ایجاد می کند و کودک می تواند در این فضای شیرین مشکلات دنیا را بیاموزد.

با کمک داستان های کودکانه و داستان های شبانه، خواب کودک را تنظیم کنید.

داستان های مفید قبل از خواب برای کودکان

با خواندن داستان برای فرزندتان به او کمک می کنید تا تمام وجودتان را در کنارش احساس کند. در طول روز به طور منظم در خارج از خانه کار می کنید یا از خانه و سایر کودکان مراقبت می کنید، اما در زمان قصه در عصر کاملاً در اختیار کودک خود هستید. مطالعات نشان داده است که این زمان می تواند 60 درصد والدین را به فرزندانشان نزدیکتر کند. با خواندن داستانی جذاب و انتقال فضای داستان، والدین نیز می توانند فرزند خود را نوازش کنند و با او پیوند عاطفی طولانی مدت داشته باشند.

فرصت گفتگو برای کودک

هنگام خواندن داستان شب، نه تنها ذهن کودک مسیری را طی می کند و تمرکز او افزایش می یابد; بلکه کودک شرایط گفتگو بین شخصیت های داستان را یاد می گیرد. کودک با خواندن داستان یاد می گیرد که در موقعیت های مختلف چه بگوید.

ترتیب داستان خوانی هر شب.

با کمک این برنامه ساده داستان کودکانه قبل از خواب، کودک شما نظم را یاد می گیرد. حالا او هر شب حوالی ساعت 9 منتظر است دندان هایش را مسواک بزند، دوش بگیرد و لباس خوابش را بپوشد تا شما یا پدرش بتوانید داستان را برای او بخوانید. به این ترتیب فرزند شما یک رشته را یاد می گیرد و در او نهادینه می شود. اگر شب وقت ندارید، می توانید یک داستان صوتی را نیز برای او پخش کنید یا از او بخواهید با دیدن تصاویر هر صفحه، داستانی را که چندین بار برایش خوانده اید مرور کند.

با کمک داستان های کودکانه و داستان های شبانه، خواب کودک را تنظیم کنید.

با داستان های شبانه، مهارت خواندن کودکان را افزایش دهید

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر خودشان داستان شب را برای فرزندشان بخوانند، تأثیری در یادگیری آنها نخواهد داشت. در حالی که کودک شما با دقت به صحبت های شما گوش می دهد و تمام کلمات را دنبال می کند. این واقعیت که ذهن شما دائماً خود را آموزش می دهد تا کلمات را به دنبال یکدیگر بیاورد و معنای آنها را بفهمد نیز یک فرآیند مهم سادگی است. حتی می توانید داستان و خطوط را از کتاب حذف کنید.

افزایش تخیل

اسب شاخدار، جادوگر دهکده، بز قندی، شنل قرمزی، مامان، من می آیم، همه این داستان ها، از جن ها و شیاطین گرفته تا حیوانات ماجراجو، برای روح کودک شما عالی هستند. چه داستان واقعی باشد و چه تخیلی، خواندن آن یک ساعت قبل از خواب به ذهن کودک کمک می کند تا تخیل بیشتری پیدا کند. می توانید خواب ببینید و خوب بخوابید. تنظیم خواب با خواندن داستان های قبل از خواب نیز برای سلامتی شما مفید است.

با کمک داستان های کودکانه و داستان های شبانه، خواب کودک را تنظیم کنید.

دایره لغات کودک را افزایش دهید.

در حالی که خواب کودکتان را با داستان قبل از خواب تنظیم می کنید، با گفتن داستان به کودکتان کمک می کنید تا کلمات بیشتری را بیاموزد. پس از شنیدن داستان، اغلب از شما می پرسند که این کلمه چیست؟ اگر در طول روز این کلمات را بشنوید، معنای آنها را می دانید و به کاربرد آنها برای او پی می برید. به این ترتیب می توانید راحت تر صحبت کنید و دایره لغات خود را افزایش دهید. در نتیجه در طول روز با همسالان و بزرگترهای خود ارتباط بهتری برقرار خواهید کرد.

برای مثال تصور کنید که کلمه خانه 12 بار در طول یک داستان یا داستان صوتی تکرار شود، کودک به تدریج یاد می گیرد که می توان از خانه به جای کلمه خانه استفاده کرد. در چه شرایطی از این دو کلمه استفاده می شود؟ وقتی روی این اطلاعات تمرکز می کنید، ذهن شما سرعت خوبی پیدا می کند و به آرامی به خواب می روید.

با کمک داستان های کودکانه و داستان های شبانه، خواب کودک را تنظیم کنید.

بهبود هوش هیجانی

وقتی کودک برای تنظیم خواب به داستان کودکان گوش می دهد، یاد می گیرد که در موقعیت های اجتماعی مختلف واکنش نشان دهد. به عنوان مثال، اگر کسی به شما چیزهای بدی بگوید. چه چیزی صحیح است؟ چگونه برای روزهایی که غمگین هستند یک حس خوب ایجاد کنیم. اگر به دیگران احترام بگذاری چه؟ دیگران آن را بیشتر دوست دارند. راه حل های پیشرفته برای مشکلات و احساسات مختلف در تاریخ فرموله شده است. بنابراین کودک شما با پیروی از شخصیت های این کودکان، راه درست و نادرست مقابله با احساسات را می آموزد.

نتیجه

با خواندن داستان کودکانه برای فرزندتان، می توانید ذهن او را روی موضوعی متمرکز کنید. وقایع داستان را مرور می کند و با آن ها می تواند ذهنش را بخواباند. خواندن داستان با کتاب یا پخش یک داستان صوتی برای کودک مهارت های آموزشی و ارتباطی زیادی دارد که در این مقاله به تفصیل به آنها اشاره شده است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا