اخبار روز سینما

با پردیس افکاری بازیگر سابق سینما و تلویزیون آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نهال موسوی: دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پردیس افکاری بازیگر قدیمی تئاتر، تلویزیون و سینما به سرطان مبتلا شده است و نکته تاسف بار ماجرا بستری شدن وی در بیمارستانی است که امکانات لازم برای درمان این نوع را ندارد. از بیماران .

الهام پاوه نژاد (بازیگر) با این خبر نوشت: «دوستان خبرنگاران بیایید پیگیر وضعیت پردیس افکاری باشیم، امروز متوجه شدم که در بیمارستان دوردست مشغول درمان سرطان است، کمک کنیم شاید نهادهای مربوطه کاری کنند. “

پردیس افکاری شاید نام و چهره ای آشنا برای نسل فعلی نباشد، اما در عرصه بازیگری کارنامه پرباری دارد. از 16 سالگی دوره دو ساله بازیگری را در آموزشگاه بازیگری آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی گذراند. بعدها در تئاتر کارگردانان مشهوری چون مصطفی اسکویی، مجید جعفری، رکن الدین خسروی، دکتر قطب الدین صادقی و… حضور داشت.

او به عنوان عروسک گردان در برنامه های تلویزیونی عروسکی معروف دهه 60 مانند «هادی و هدی» و «بازبز گاندی» فعالیت داشته است.

او همزمان با بازیگری در سینما، در فیلم های زیادی نیز بازی کرد و بیش از 20 فیلم را در کارنامه کاری خود دارد، از کارگردانان مشهور و سرشناس گرفته تا جوانانی که در ابتدا خودشان فیلمساز شدند.

او بیش از 15 سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد که برخی از آنها مانند اندیشه های پلید، خسته از دل ها و … پرطرفدار بودند.

اتفاق دیگری که افتاد این است که افکاری در اواسط دهه 90 به ترکیه رفت و چندین همکاری با شبکه جم در زمینه سریال و … داشت که البته معروف ترین آنها سریالی به نام شهرفرنگ ساخته مهدی مظلومی بود که زیاد دیده نشد البته بازیگران دیگری هم بودند که بعداً به کشور بازگشتند و اساساً شبکه را ترک کردند.

حالا با همه این مشکلات پردیس افکاری یک هنرمند و بازیگر قدیمی است و از وزارت ارشاد، صدا و سیما، سازمان سینمایی، سینما، تئاتر، موسسه پیش کسوت هنرمندان، صندوق اعتباری هنر و… همه نهادهایی که می توانند. به شما کمک کند امید است از این کمک دریغ نشوید.

در این مدت وزیر ارشاد و بسیاری از مدیران بارها از بازگشت هنرمندان خارج از کشور و … این وطن متعلق به همه ایرانیان است، امیدوارم با کمک به پردیس افکاری حرف خود را به صورت عملی تایید کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا