محمدی متخصص تغذیه درباره خواص اسفناج می گوید: اسفناج از نظر ارزش غذایی سرشار از آهن، ویتامین ها و مواد معدنی است که در سایر غذاها کمیاب است.

به گزارش بهداشت نیوز، این سبزی که ارزش غذایی بالایی دارد، سرشار از ویتامین هایی مانند A، C، E، K، B و همچنین مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فولات است. اسفناج به عنوان منبع غنی آهن شناخته شده است، بنابراین 180 گرم اسفناج پخته حاوی 43.6 میلی گرم آهن است. این بیشتر از سایر منابع گیاهی و حیوانی مانند گوشت است.

اسفناج یکی یکی از گیاهانی است که دارای قدرت ضد سرطانی بسیار بالایی است و به عنوان سلطان گیاهان در پیشگیری از سرطان شناخته می شود. طبق تحقیقات دانشمندان، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان رکتوم، سرطان معده، سرطان پروستات و سرطان حنجره را کاهش می دهد. سرطان آندومتر و سرطان گردن، سرطان مری و به ویژه سرطان ریه نقش مهمی دارند.

اسفناج کلسترول خون را کاهش می دهد و مقدار زیاد پتاسیم و مقدار کم سدیم موجود در این سبزی برای حفظ تعادل فشار خون ضروری است، زیرا پتاسیم فشار خون را کاهش می دهد و سدیم باعث افزایش فشار خون می شود.

این متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از افراد فواید هویج را برای سلامت چشم می دانند و اسفناج به دلیل داشتن ویتامین A فراوان از بیماری هایی مانند آب مروارید، شب کوری و عفونت ها پیشگیری می کند و به تشکیل و رشد استخوان کمک می کند. برای حفظ خواص و مواد مفید اسفناج، بهتر است آن را نجوشانید، بهترین راه حل، تفت دادن اسفناج است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما