اخبار روز سینما

با ورود فیلم مستند سودابه بیضایی به هندوستان، حضور جهانی ادامه دارد

مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی در ادامه حضورهای بین المللی وی قرار است در جشنواره فیلم کودک عرضه شود. CMS هند (ICFF) به نظر می رسد.

به گزارش ریمینو، «آواز باد» عنوان دومین مستند سودابه بیدایی است که تاکنون در جشنواره های متعددی از جمله جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت (BWFF)، جشنواره بین المللی فیلم داکا و جشنواره های ایتالیا به نمایش درآمده است. Festival del Cinema di Cefalù” و “FESTIVAL MENTE LOCALE.”، جشنواره فیلم روسیه “Taiga” و جشنواره بریتانیا “First-Time Filmmaker Sessions – by Lift-Off Global Network”.

نمایی از مستند آواز باد به کارگردانی سودابه بیضایی

این فیلم به تهیه کنندگی شرکت «آیویژن» و کارگردانی مهناز تفاقی در جشنواره بین المللی فیلم کودک هند (ICFF) به نمایش در می آید. هدف جشنواره بین‌المللی فیلم کودک CMS هند (ICFF) فراهم کردن بستری مشترک برای فیلمسازان کودک است تا دیدگاه‌های خود را برای رشد مناسب توانایی‌های کودکان از طریق فیلم‌های آموزشی معنادار و همچنین ترویج دوستی و همکاری بین مردمان جهان بیان کنند.

مستند «آواز باد» داستان پگاه زنی جوان ساکن تهران است. پیچیدگی های زندگی و روابط در دنیای شهری او را تنها و منزوی کرده است، پگاه در مسیر جستجوی زندگی اش با استاد طاهر یاروویسی است. یکی او با یکی از برجسته ترین نوازندگان تنبور منطقه دالاهو آشنا می شود و تصمیم می گیرد مدتی با طاهر و همسرش زندگی کند و تنبور را از او یاد بگیرد. به این ترتیب پیوندی عمیق و انسانی بین آنها شکل می گیرد که می تواند دوباره پگاه را با زندگی پیوند دهد.

با ورود فیلم مستند سودابه بیضایی به هندوستان، حضور جهانی ادامه دارد
نمایی از مستند آواز باد به کارگردانی سودابه بیضایی

نکته جالب ساخت فیلم «آوای باد» این است که سودابه بیضایی نه تنها کارگردان، بلکه تصویربردار و صدابردار این مستند نیز بوده و علاوه بر آن به تحقیق و نویسندگی نیز برای آن پرداخته است. . همان تهیه این سند به صورت مشترک توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام تکمیل شده است.

سایر عوامل تولید سمند آواز باد عبارتند از: تهیه کننده: سودابه بیضایی، امیر سیدزاده / مدیر تولید: سهیلا کوشکی / دستیار کارگردان: فرزانه بیضایی / طراحی صدا و آهنگسازی: حسین قورچیان / تدوین رنگ و نور: مهشید افضلی / گرافیک و پوستر طراحی: اشکان فروتن / تولید تریلر: سجاد خطیری / ترجمه: صنم کلانتری / زیرنویس: جواد ابراهیمی نژاد

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا