البته بیشتر مردم می دانند که نوشیدن قهوه افراد را بیدار نگه می دارد و بسیاری از افرادی که باید تا دیروقت شب بیدار بمانند از این نوشیدنی جذاب استفاده می کنند. کافئین موجود در قهوه قسمت هایی از مغز را فعال می کند که در بیدار شدن از خواب موثر هستند، اما تاثیر کافئین به همین جا ختم نمی شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، یک مطالعه جدید توسط دانشگاه مینهو در پرتغال نشان می دهد که قهوه محرک نه تنها بر بخش خواب و بیداری مغز تأثیر می گذارد، بلکه مناطقی از مغز که درگیر حافظه و تفکر هستند را نیز فعال می کند.

بر اساس مطالعه اخیر محققان این دانشگاه که اخیراً در مجله Frontiers in Behavioral Neuroscience منتشر شده است، آنها دریافتند که قهوه هوشیاری و عملکرد روانی حرکتی را افزایش می دهد.

محققان در این دانشگاه می‌گویند نوشیدن قهوه ممکن است مزایای بیشتری در افزایش اتصال در شبکه عصبی کنترل بصری پیشرفته‌تر مغز و سایر بخش‌های مرتبط با حافظه فعال، کنترل شناختی و رفتار هدفمند داشته باشد.

مطالعات دیگری در مورد اثرات قهوه و نوشیدنی های کافئین دار منتشر شده است، اما هنوز ارتباط قابل توجهی با کافئین پیدا نشده است و قهوه ممکن است حاوی مواد دیگری غیر از کافئین باشد که بر حافظه و هوشیاری تأثیر می گذارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما