با مصرف این میوه جادویی ریزش مو را متوقف کنید

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گواوا میوه ای شیرین و عجیب بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است. هر میوه گواوا سه برابر نیاز روزانه به ویتامین C، پتاسیم، فیبر، ویتامین A و لیکوپن دارد.

گواوا چه به شکل میوه کامل، آب میوه یا ژله، محصولی خوشمزه و مغذی است. و البته، این تنها میوه گواوا نیست که برای سلامتی شما مفید است. برگ های گواوا نیز خواص ویژه خود را دارند و فواید سلامتی جالبی دارند. در زیر با فواید برگ گواوا برای سلامتی بیشتر آشنا خواهیم شد.

کمپلکس ویتامین B (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید فولیک، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین) موجود در برگ‌های گواوا می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را بهبود بخشد. به عنوان یک درمان برای مو و پوست سر، می توانید دنباله زیر را در نظر بگیرید:

چند برگ گواوا – حدود یک مشت – را در حدود یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید، سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.

این مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ ها از آب جدا شوند یا از قاشق استفاده کنید.

پوست سر خود را با چای گواوا ماساژ دهید و آن را به موهای خود بمالید، از ریشه شروع کنید و به سمت انتهای تارهای مو حرکت کنید.

پوست سر و موهای خود را به مدت دو ساعت در این ماده خیس کنید و سپس سر خود را بشویید.

دیابت و کاهش وزن
برگ گواوا قند خون را تنظیم می کند و از دیابت جلوگیری می کند. با توجه به محتوای بالای فیبر و ممانعت از تبدیل کربوهیدرات های پیچیده به قند، استفاده از برگ های گواوا به شکل چای می تواند احساس سیری ایجاد کند و به کاهش وزن کمک کند.

کلسترول
نتایج یک مطالعه در سال 2013 منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی و دارویی نشان داد که عصاره برگ گواوا در کاهش تری گلیسیرید و لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول بد یا LDL) و افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول خوب یا HDL) موثر است. . .

دستگاه گوارش
عصاره برگ گواوا باعث آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطانی معده می شود. چای برگ گواوا سلامت کلی گوارش را بهبود می بخشد و در درمان اسهال، مسمومیت غذایی و ناراحتی های معده موثر است.

سرطان
محتوای لیکوپن موجود در برگ های گواوا باعث تولید هورمون های مردانه آندروژن می شود. یکی این دارو عوامل مسئول برخی از انواع سرطان پروستات را مهار می کند. در این زمینه، فیتوکمیکال‌های مختلف مانع از عمل پروتئین‌های خاص به عنوان واسطه‌های تکثیر سلولی می‌شوند.

باروری مردانه
نتایج مطالعه ای که در نیجریه انجام شد نشان داد که عصاره برگ گواوا باعث افزایش باروری نر در موش بدون ایجاد عوارض سمی شد و همچنین می توان از آن در انسان نیز استفاده کرد.

آلرژی
گواوا حاوی کورستین، فلاونوئید زرد/نارنجی رنگدانه ای است که یک آنتی هیستامین یا ضد حساسیت قوی است و واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد. این خاصیت ضد حساسیت، گواوا را به یک داروی موثر برای تسکین سوزش و خارش ناشی از نیش حشرات تبدیل کرده است.

بیماری های تنفسی
کوئرستین موجود در برگ‌های گواوا برای تسکین آسم و بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت و سرفه مزمن نیز مفید است.

تب دنگی
تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها در مناطق استوایی منتشر می شود و می تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند کشنده باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که عصاره برگ گواوا می تواند درمان موثری در برابر تب دنگی باشد.

بهداشت دهان و دندان
آب برگ گواوا خاصیت ضد باکتریایی دارد. در این راستا، جویدن برگ گواوا می تواند به بهبود سلامت دهان و دندان از جمله تسکین دندان درد و کاهش التهاب لثه کمک کند.

پوست
به عنوان یک اسکراب صورت، برگ های گواوا می تواند جوش های سرسیاه و ناخالصی های پوست را از بین ببرد و با خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن را تقویت کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری برگ گواوا خرد شده را در مقداری آب بریزید، همه چیز را به حالت خمیری مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید.

ضد عفونی کننده
به دلیل خواص ضد میکروبی، از برگ های له شده گواوا می توان برای درمان و التیام بریدگی ها و ساییدگی های جزئی استفاده کرد.

233233

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما