اگر به دنبال راهی طبیعی برای افزایش درخشش پوست خود هستید، سیب زمینی شیرین ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. این نوع سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند برای پوست شما معجزه کنند.

چه با پوست خشک و بی رنگ سر و کار دارید یا می خواهید پوست خود را روشن کنید، افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی می تواند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کند.

فواید سیب زمینی شیرین برای پوست

1. تولید کلاژن را افزایش می دهد

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین C است که یک ماده مغذی حیاتی برای تولید کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که پوست شما را محکم، صاف و الاستیک نگه می دارد. بر اساس یک مطالعه در سال 2021 روی 1125 شرکت کننده (95 درصد زنان) در سنین 20 تا 70 سال، کلاژن هیدرولیز شده به طور قابل توجهی آبرسانی پوست، قابلیت ارتجاعی و کاهش چین و چروک را در مقایسه با درمان های پلاسبو افزایش داد. مصرف منظم سیب زمینی شیرین می تواند از ساختار پوست شما حمایت کرده و ظاهر آن را بهبود بخشد و خطوط ریز و چین و چروک را بهبود بخشد.

2. در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از بتاکاروتن می آید، یک آنتی اکسیدان قوی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای ترمیم و بازسازی پوست ضروری است. بتاکاروتن همچنین به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک می کند و خطر آفتاب سوختگی و آسیب طولانی مدت پوست را کاهش می دهد. با افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی خود می توانید از پوست خود در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت کنید.

3. رنگ پوست را یکنواخت می کند

سطوح بالای ویتامین A و بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین به بهبود رنگ پوست کمک می کند. ویتامین A می تواند به کاهش لکه های تیره، لکه ها و رنگدانه های ناهموار با ترویج بازسازی سلول های پوست کمک کند. گنجاندن منظم سیب زمینی شیرین در وعده های غذایی خود می تواند به درخشندگی پوست شما با درخشندگی یکنواخت و سالم کمک کند.

4. پوست را مرطوب و تغذیه می کند

سیب زمینی شیرین حاوی مقدار مناسبی آب است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. نه تنها این، سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از پتاسیم است که به تعادل سطح مایعات در بدن شما کمک می کند و پوست شما را صاف و سالم نگه می دارد. گنجاندن سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را برای طراوت و درخشندگی بیشتر فراهم کند.

5. التهاب پوست را کاهش می دهد

آیا می دانستید که التهاب مزمن می تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه شود؟ سیب زمینی شیرین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و فیتونوترینت بالا دارای خواص ضد التهابی است. این ترکیبات به آرام کردن التهاب و بهبود سلامت پوست کمک می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که عصاره سیب زمینی شیرین بنفش می تواند خطر التهاب را کاهش دهد. مصرف منظم سیب زمینی شیرین می تواند به کاهش علائم بیماری ها و مشکلات پوستی کمک کند و باعث صافی و شفافیت پوست شود.

6. با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند و پیری را تسریع کنند. سیب زمینی شیرین، به خصوص انواع نارنجی و بنفش، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. سیب زمینی شیرین می تواند با مبارزه با رادیکال های آزاد به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند.

7. از سلامت کلی پوست پشتیبانی می کند

علاوه بر فواید خاص ذکر شده، سیب زمینی شیرین مواد مغذی مختلفی را نیز ارائه می دهد که از سلامت کلی پوست حمایت می کند. آنها منبع خوبی از فیبر غذایی هستند که به حمایت از سیستم گوارشی سالم کمک می کند. یک سیستم گوارشی با عملکرد خوب می تواند تأثیر مثبتی بر پوست شما داشته باشد زیرا به سم زدایی و جذب مواد مغذی کمک می کند. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی دیگری مانند ویتامین E و ویتامین B است که پوست را جوان کرده و از سلامت کلی آن حمایت می کند.

چگونه سیب زمینی شیرین مصرف کنیم؟

افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی آسان است. در اینجا چند راه ساده برای بهره مندی از مزایای آن وجود دارد:

سیب زمینی شیرین بو داده: مکعب های سیب زمینی شیرین را با روغن زیتون، نمک و سبزی های مورد علاقه خود ترکیب کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

سوپ سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین پخته شده را با آب سبزیجات و ادویه ها مخلوط کنید تا یک سوپ خامه ای و غنی از مواد مغذی درست کنید.

پوره سیب زمینی شیرین: برای یک وعده غذایی سالم تر، سیب زمینی های معمولی را با سیب زمینی شیرین جایگزین کنید.

سیب زمینی سرخ شده شیرین: برای یک میان وعده ترد و رضایت بخش، قاچ های سیب زمینی شیرین بپزید.

اسموتی سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین پخته شده را با ماست، موز و کمی عسل مخلوط کنید تا یک اسموتی مغذی و سازگار با پوست داشته باشید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما