اخبار روز

اگر این 5 درد را در خود احساس می‌کنید، سریعا به پزشک مراجعه کنید

به نقل از شمانیوز، شایع ترین دردهایی که می توانند نشانه یک مشکل جدی سلامتی باشند عبارتند از:

درد قفسه سینه: در صورت احساس درد شدید قفسه سینه نباید آن را تحمل کنید، زیرا ممکن است دچار حمله قلبی شوید. درد قفسه سینه ممکن است با درد ضعیف تر در بازو، شکم، گردن و فک همراه باشد. بنابراین اگر درد قفسه سینه را تجربه می کنید، به خصوص اگر این درد پس از فعالیت شدید یا همراه با تنگی نفس، حالت تهوع و ضعف است، با اورژانس تماس بگیرید.

سردرد: سردرد معمولا مشکل نگران کننده ای نیست، اما سردرد ناگهانی که بدترین سردرد زندگی شما به نظر می رسد را نباید نادیده گرفت. همچنین، اگر سردرد با سفت شدن گردن، ضعف یا تغییرات بینایی همراه باشد، ممکن است نشان دهنده آنوریسم یا خونریزی مغزی باشد. در بیمارستان، سی تی اسکن یا ام آر آی معمولا برای فردی که سردرد شدید ناگهانی دارد تجویز می شود.

درد پا: در صورتی که درد پا همراه با تورم وجود داشته باشد، ممکن است ناشی از لخته خون باشد. در این حالت، درد به صورت دردی ضربان‌دار احساس می‌شود. باید سریعاً لخته‌های خون شناسایی و درمان شوند، زیرا یک لخته‌ی درمان‌نشده می‌تواند بزرگ‌تر شود یا حرکت کند و به ریه‌ها برسد و به مشکلات جدی و تهدیدکننده برای زندگی تبدیل شود. برای تشخیص وجود لخته خون، از سونوگرافی استفاده می‌شود

اگر این 5 درد را در خود احساس می‌کنید، سریعا به پزشک مراجعه کنید

درد شکم:به طور خلاصه، درد شکم می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله آپاندیسیت، سنگ صفرا، پانکراتیت و دیورتیکولیت رخ بدهد. در حالت آپاندیسیت، درد در قسمت راست پایین شکم همراه با تب، حالت تهوع و استفراغ مشاهده می‌شود. در صورت سنگ صفرا، درد در قسمت راست بالای شکم در پی خوردن یک وعده غذایی چرب به وجود می‌آید و همراه با حالت تهوع ممکن است شدید باشد.

کمر درد: اگرچه کمردرد معمولاً به دلیل کشیدگی عضلانی ایجاد می شود، اما برخی از انواع کمردرد نشانه مشکل جدی تری هستند. اگر کمردرد با ضعف و بی حسی در بازوها و پاها یا تب همراه باشد، باید فورا بررسی شود. این نوع کمردرد ممکن است نشانه عفونت نخاع باشد. درد در قسمت بالای کمر یا درد قفسه سینه، ممکن است نشان دهنده حمله قلبی یا مشکلات عروقی باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا