اخبار روز سینما

با رعایت این 3 نکته روز به روز جوان می شوید

این متخصص می گوید: عواملی مانند مصرف مواد غذایی ناسالم، مصرف سیگار و الکل، آلودگی هوا و مشتقات پلی فلوروآلکیل (PFA) موجود در ظروف تفلون و بطری های پلاستیکی آب باعث بروز علائم زودرس پیری می شود.

به گزارش ایندیپندنت، او همچنین به مجله «سان» گفت: در هر سن و سالی که باشید، برای تغییر سرعت پیری و پذیرفتن انرژی و نشاط جوانی هیچ وقت دیر نیست.

به گفته طاووس، تنها سه کار وجود دارد که باید انجام دهید تا روند پیری را کند کنید و ظاهری جوان‌تر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: راز زیبایی در زنان فاش شد


با رعایت این 3 نکته روز به روز جوان می شوید

از مصرف شکر خودداری کنید

این امر برای کسانی که شیرینی دارند امری ضروری است، اما به گفته این متخصص سلامت، «نه» گفتن به شکر برای سلامتی مفید است و روند پیری را کند می کند. وی تصریح کرد: شکر التهاب مزمن ایجاد می کند و منجر به افزایش وزن می شود، روی انرژی و سطوح هورمونی تأثیر می گذارد و این تأثیر منفی بر ظاهر و احساس شما دارد.

با رعایت این 3 نکته روز به روز جوان می شوید

مصرف مواد مغذی

مواد مغذی قدرت ضد پیری فوق العاده ای دارند. به گفته طاووس، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، A و E که به وفور در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند، برای خنثی سازی رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس می شوند، ضروری هستند.

همراه با آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 رطوبت پوست را حفظ می کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهند. همچنین مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، پروتئین های بدون چربی و آب توصیه می شود.

با رعایت این 3 نکته روز به روز جوان می شوید

گرم و سرد

دمای شدید می تواند یک روش ضد پیری بسیار خوب باشد. مانند پیاده روی یا ورزش در بیرون از خانه در سرمای زمستان یا گرفتن دوش آب سرد بعد از حمام آب گرم.

روش دیگر این است که به مدت 5 تا 15 دقیقه در سونا بمانید و سپس برای افزایش انعطاف بدن به داخل استخر آب سرد بپرید.

به گفته این متخصص سلامت، اگر این موارد را چند بار تکرار کنید، بدن یاد می گیرد که خود را با آن سازگار کند و به آن عادت کند. اما در مورد افرادی که از بیماری یا عارضه خاصی رنج می برند، استفاده از روش های فوق باید با مشورت پزشک انجام شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا