محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند که آلو ممکن است به پیشگیری یا به تاخیر انداختن از دست دادن استخوان در زنان یائسه کمک کند، احتمالاً به دلیل توانایی آنها در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، که هر دو منجر به تحلیل استخوان می شوند.

کانی راجرز، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «سطح پایین استروژن در زنان یائسه می‌تواند استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش دهد و خطر ضعیف شدن استخوان‌ها را افزایش دهد که می‌تواند منجر به شکستگی شود». گنجاندن آلو در رژیم غذایی ممکن است با کند کردن یا معکوس کردن این روند به محافظت از استخوان ها کمک کند.

پوکی استخوان عارضه‌ای است که می‌تواند برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد، که در آن استخوان‌ها ضعیف یا شکننده می‌شوند، اما محققان می‌گویند که در بین زنان بالای 50 سال شایع‌تر است. این بیماری بیش از 200 میلیون زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و سالانه باعث حدود 9 میلیون شکستگی می شود.

به گفته محققان، میوه ها و سبزیجات غنی از ترکیبات زیست فعال مانند اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها ممکن است به طور بالقوه به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کنند.

به گفته محققان، استخوان ها به طور مداوم سلول های استخوانی جدید تولید می کنند و سلول های قدیمی را در طول زندگی از بین می برند. با این حال، پس از 40 سالگی، تجزیه سلول های قدیمی شروع به پیشی گرفتن از تشکیل سلول های جدید می کند. این فرآیند می تواند توسط عوامل مختلفی مانند التهاب و استرس اکسیداتیو، که در آن رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن نامتعادل هستند، ایجاد شود.

با این حال، آلو دارای مزایای تغذیه‌ای بسیاری از جمله مواد معدنی، ویتامین K، ترکیبات فنلی و فیبر غذایی است که همگی ممکن است به جبران برخی از این اثرات کمک کنند.

با بررسی داده های 16 مطالعه پیش بالینی، 10 مطالعه پیش بالینی و 2 مطالعه بالینی در مدل های جوندگان، محققان در این مطالعه دریافتند که خوردن آلو به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت استخوان کمک می کند.

به عنوان مثال، مطالعات بالینی نشان داد که خوردن 100 گرم آلو (حدود 10 آلو) در روز به مدت یک سال باعث بهبود تراکم استخوان استخوان های ساعد و پایین ستون فقرات و کاهش علائم چرخش استخوان می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما