اخبار روز

با تغذیه مخصوص بارداری قد جنین و کودک خود را افزایش دهید

جثه یا کوچکی جنین به وراثت مربوط می شود، اما غذایی که مادر باردار در دوران بارداری می خورد روی سایز جنین تاثیر دارد. میانگین قد پسران شامل میانگین قد والدین به اضافه 6.5 سانتی متر و برای دختران میانگین قد والدین منهای 6.5 سانتی متر است.

به گزارش نمناک، اگر می خواهید فرزندی درشت داشته باشید اما ژن های شما و همسرتان کوتاه است، می توانید با تغذیه جنین بزرگی داشته باشید زیرا رشد از دوران جنینی شروع می شود و رژیم غذایی مادر تاثیر زیادی در قد کودک دارد. بدنیا آمدن. در این قسمت از بارداری و نوزاد خیس به معرفی غذاهایی می پردازیم که بر اندازه جنین تاثیر می گذارند.

غذاهای ویتامین A

کمبود ویتامین A در جنین باعث می شود که جنین به خوبی رشد نکند. مادران باردار باید از غذاهای غنی از ویتامین A مانند اسفناج، زردآلو، خربزه و غیره استفاده کنند.

مصرف شیر

منابع غنی از کلسیم مانند شیر، ماست و … بر رشد طولی استخوان ها تاثیر مثبت دارند. مادران باردار باید روزانه 1200 میلی گرم کلسیم دریافت کنند، زیرا کمبود کلسیم از افزایش فشار خون و پوکی استخوان در مادران جلوگیری می کند و استخوان ها و دندان های جنین را تقویت می کند. تحقیقات نشان داده است که نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری روزانه 150 میلی لیتر شیر مصرف می کردند، در دوران نوجوانی بزرگتر شدند.

منابع ویتامین D

ویتامین D برای بدن مادران باردار ضروری است و به جذب کلسیم کمک می کند. مادرانی که فاقد این ویتامین هستند در آینده فرزندان کوچکتری نسبت به سایر کودکان خواهند داشت. زنان باردار باید روزانه 200 میلی گرم ویتامین D مصرف کنند.

مصرف این ویتامین نه تنها باعث افزایش قد جنین می شود، بلکه از رشد مغز و سیستم ایمنی بدن جلوگیری می کند و همچنین از دیابت نوع 1، ام اس، فشار خون و مسمومیت بارداری جلوگیری می کند. ویتامین D در شیر، ماهی تن، زرده تخم مرغ و روغن جگر ماهی، ماهی های چرب مانند ساردین و سالمون و نور خورشید یافت می شود.

تاریخ

خرما منبعی غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها با چربی بسیار کمی است. خوردن خرما به تنظیم سیستم عصبی مادران باردار و جنین در رحم کمک می کند و باعث بزرگتر شدن جنین می شود.

جنین برای بزرگ شدن باید از ابتدای رویانش پروتئین کافی دریافت کند. خرما همچنین سرشار از ویتامین K است. ویتامین K باعث تقویت استخوان های بدن مادر باردار و جنین در رحم می شود. کمبود این ویتامین در بدن زنان باردار منجر به عدم رشد استخوان های جنین در رحم می شود.

غذای پروتئینی

پروتئین ها معمولا از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند که سلول های بدن مادران باردار و جنین در رحم این افراد را تشکیل می دهند. برای اینکه جنین به اندازه کافی رشد کند باید از دوران جنینی پروتئین را به میزان مناسب مصرف کند.

جوانه نخود و لوبیا

جوانه نخود و لوبیا پایین ترین مشخصات گلیسمی را دارند و حاوی مقادیر زیادی ماده به نام سلنوسیستئین هستند که بر روند قد جنین تاثیر می گذارد. قد جنین در مادرانی که در دوران بارداری جوانه مصرف کرده اند بیشتر از مادرانی است که جوانه مصرف نکرده اند.

نکات مهم

  • برای افزایش سایز جنین در دوران بارداری از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • برای افزایش قد جنین از ریزمغذی ها استفاده کنید. درشت مغذی ها مانند قندها، چربی ها و پروتئین ها انرژی لازم برای متابولیسم بدن را تامین می کنند.
  • برای رشد بهینه قد همه گروه های غذایی را مصرف کنید.
  • نان‌هایی که آرد آن‌ها به خوبی تخمیر نشده است حاوی ماده‌ای به نام فیتات است که از جذب مواد معدنی به‌ویژه «روی» جلوگیری می‌کند و قد را کوتاه می‌کند.

نکته مهم: فراموش نکنید که مانند همیشه باید تمام غذاهای توصیه شده در دوران بارداری را پس از مشورت با پزشک مصرف کنید. زیرا حال هر یک از شما زنان در دوران بارداری با دیگران متفاوت است و میوه ای که برای یک زن باردار مفید است ممکن است برای دیگری مضر باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا