اخبار روز

با این غذای خوشمزه پوکی استخوان را مدیریت کنید

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافته‌اند که آلو می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن از دست دادن استخوان در زنان یائسه کمک کند، احتمالاً به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، که هر دو به از دست دادن استخوان کمک می‌کنند.

چیزی را گزارش کنید مهر Connie Rogers، سرپرست تیم تحقیق از Science Daily می گوید: در زنان یائسه، سطوح پایین استروژن می تواند استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش دهد و خطر ضعیف شدن استخوان ها را افزایش دهد که می تواند منجر به شکستگی شود. گنجاندن آلو در رژیم غذایی ممکن است با کند کردن یا معکوس کردن این روند به محافظت از استخوان ها کمک کند.

پوکی استخوان یک بیماری است که باعث ضعیف شدن یا شکننده شدن استخوان ها می شود و ممکن است در هر فردی در هر سنی رخ دهد. با این حال، محققان می گویند که در زنان بالای 50 سال شایع تر است. این بیماری بیش از 200 میلیون زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و تقریباً 9 میلیون شکستگی در سال رخ می دهد.

به گفته محققان، میوه ها و سبزیجات غنی از ترکیبات زیست فعال مانند اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها ممکن است به طور بالقوه به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کنند.

به گفته محققان، استخوان ها به طور مداوم سلول های استخوانی جدید را تشکیل می دهند و سلول های قدیمی را در طول زندگی از بین می برند. با این حال، از 40 سالگی به بعد، تجزیه سلول های قدیمی سریعتر از تشکیل سلول های جدید آغاز می شود. این فرآیند می تواند توسط عوامل مختلفی از جمله التهاب و استرس اکسیداتیو ایجاد شود که در آن رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن نامتعادل می شوند.

با این حال، آلو دارای مزایای تغذیه ای بسیاری است، مانند: مواد معدنی B، ویتامین K، ترکیبات فنلی و فیبر، که همگی می توانند به مقابله با برخی از این اثرات کمک کنند.

با بررسی داده های 16 مطالعه پیش بالینی در مدل های جوندگان، 10 مطالعه پیش بالینی و 2 مطالعه بالینی، محققان در این مطالعه دریافتند که مصرف آلو به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت استخوان کمک می کند.

به عنوان مثال، مطالعات بالینی نشان داده است که مصرف روزانه 100 گرم آلو (حدود 10 عدد آلو) به مدت یک سال، تراکم استخوان استخوان های ساعد و پایین ستون فقرات را بهبود می بخشد و علائم چرخش استخوان را کاهش می دهد.

2333333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا