دانستنی ها

با این رژیم قلب خود را جوان نگه دارید

اولین علت مرگ و میر در جهان بیماری های قلبی عروقی است. به عبارت دیگر، تعداد افرادی که در سراسر جهان بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند بیش از هر علت دیگری است.

به گزارش بهداشت نیوز، در حالی که نزدیک به سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی در کشورهای با اقتصاد پایین یا متوسط ​​رخ می دهد، بیشتر بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری هستند و به دلیل عوامل خطری مانند سیگار کشیدن، سوء تغذیه، چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک و الکل ایجاد می شوند. مصرف آن می تواند میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها را کاهش دهد.

بیماری های قلبی عروقی گروهی از بیماری های مرتبط هستند که شامل تصلب شرایین، فشار خون بالا، بیماری ایسکمیک قلبی، بیماری عروق محیطی و نارسایی قلبی می شود. برای کنترل این بیماری ها توصیه می شود افراد بالای دو سال زندگی سالمی داشته باشند. سبک زندگی و رژیم غذایی

برای پیشگیری و کنترل این بیماری ها توصیه های زیر را دنبال کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کنید

از ویژگی های این رژیم می توان به افزایش تعداد میوه ها و سبزیجات (بیشتر تازه) با تاکید بر سبزیجات ریشه ای و سبز، غلات کامل، ماهی های چرب (غنی از امگا 3)، مصرف کمتر گوشت قرمز و تمرکز بر گوشت بدون چربی، مصرف زیاد – لبنیات چرب، به وفور با استفاده از مقادیر زیادی آجیل و حبوبات، زیتون، کلزا، گردو یا مارگارین مخلوط با روغن کلزا یا بذر کتان.

رژیم DASH را دنبال کنید

این الگوی غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب، غلات کامل، ماهی، آجیل، بادام زمینی و حاوی مقادیر کمی پروتئین حیوانی و قند است.

استرس را کنترل کنید

استرس منجر به تولید هورمون هایی می شود که ضربان قلب، فشار خون و تحریک پذیری قلب را افزایش می دهد.

دیابت را کنترل کنید

دیابت یک عامل خطر مستقل برای بیماری های قلبی عروقی است. همه انواع دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

وزن خود را بررسی کنید

چاقی ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی عروقی دارد. حتی یک کاهش وزن اندک می تواند در کنترل این بیماری ها موثر باشد. کاهش مصرف پروتئین های حیوانی پرچرب (گوشت و لبنیات پرچرب). مصرف فیبر غذایی را افزایش دهید. میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل منابع اصلی فیبر هستند. مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهید.

مصرف نمک را محدود کنید

با پیروی از این رژیم، قلب خود را جوان نگه دارید

از کمبود ویتامین D جلوگیری کنید

برای جلوگیری از کمبود، افراد باید هر ماه یک مروارید از 50000 واحد ویتامین مصرف کنند. دی برای مصرف

فعالیت بدنی کافی داشته باشید

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا