دانستنی ها

با این روش ۲ برابر وزن کم کنید

ترکیب دو فعالیت ورزشی می تواند فشار خون، کلسترول و وزن بدن را تا دو برابر کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، نتایج تحقیقات نشان می دهد که ورزش های هوازی و یوگا زمانی که با هم انجام شوند منجر به کاهش دو برابری وزن خواهند شد. علاوه بر این، این ترکیب فشار خون و سطح کلسترول را دو برابر بیشتر از ورزش های هوازی یا یوگا به تنهایی کاهش می دهد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی و مداخلات تغذیه ای به بیماران قلبی کمک می کند. حتی در صورت استفاده همراه با درمان های پزشکی خطر مرگ را کاهش می دهد. در این مطالعه، محققان تأثیر یوگای هندی همراه با ایروبیک را در افراد چاق مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی بررسی کردند.

یوگا یک ورزش فیزیکی و ذهنی است و ورزش هوازی یک تمرین بدنی با شدت بالا است که جریان خون و آمادگی قلبی عروقی را بهبود می بخشد.

محققان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب را به سه گروه تقسیم کردند. یک گروه یوگای هندی، گروه دوم ورزش هوازی و گروه سوم هر دو را انجام دادند.

همه شرکت کنندگان باید سه بار در هفته به مدت 6 ماه توصیه شده را انجام دهند. در این دوره، گروه پژوهشی به بررسی تأثیر هر تمرین بر عوامل خطر کرونری پرداختند.

هر دو ورزش یوگا و هوازی به تنهایی منجر به کاهش وزن مساوی، کاهش دور کمر، کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، کاهش تری گلیسیرید و کاهش فشار خون می شوند. همه این عوامل خطر در بیمارانی که ورزش هوازی و یوگا را ترکیب کرده بودند، 2 برابر کاهش یافت. علاوه بر این، ظرفیت ورزشی، عملکرد دیاستولیک و سیستولیک آنها نیز به طور قابل توجهی افزایش یافت.

عملکرد دیاستولیک به زمانی اطلاق می شود که در طی آن قلب پس از هر ضربان به اندازه کافی و سریع آرام می شود و عملکرد سیستولیک به زمانی اطلاق می شود که در طی آن قلب پس از هر ضربان به اندازه کافی و سریع آرام می شود.یکی حفره های قلب که خون را به سلول ها پمپاژ می کنند.

ترکیب یوگای هندی و ورزش های هوازی استرس روحی، جسمی و عروقی را کاهش می دهد و ممکن است منجر به کاهش میزان مرگ و میر و عوارض قلبی عروقی شود.

مطالعه‌ای بر روی یوگای داغ، تمرینی سخت‌تر از یوگای سنتی، نشان داد که این نوع یوگا می‌تواند به طور موثر فشار خون بالا را بدون استفاده از دارو کاهش دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا