دانستنی ها

روشی که نیاز به ورزش کردن ندارد!

دانشمندان در مورد آزمایش داروی جدیدی صحبت می کنند که به گفته آنها می تواند تمام مزایای یک جلسه ورزش سنگین را برای بدن فراهم کند.

گروهی از محققان دانشگاه فلوریدا این دارو را روی موش های آزمایشگاهی آزمایش کردند. این گروه از موش های دارای اضافه وزن بدن عضلانی تری به دست آوردند و با این دارو وزن کم کردند.

نتیجه تحقیق دانشمندان درباره تاثیر داروی جدید که «اس ال یو، پی پی ۳۳۲» (SLU-PP-۳۳۲) نام دارد در «نشریه داروسازی و درمان‌های تجربی» منتشر شده است.

محققان این دارو را به مدت 28 روز روی موش ها آزمایش کردند. به گفته محققان، موش ها با مصرف این دارو بدون تغییر عادت کالری بیشتری سوزاندند. بدن این موش ها نیز متابولیسم بهتری داشت و در این مدت چربی کمتری ذخیره می شد.

به گفته دانشمندان، بدن این موش ها تا 10 برابر کمتر از گروه کنترل (موش هایی که دارو دریافت نکردند) چربی ذخیره کرده و 12 درصد وزن بیشتری از دست دادند.

تولید این دارو برای انسان می تواند تاثیر بسزایی بر زندگی افراد مبتلا به چاقی، دیابت یا افراد مسن داشته باشد. توده عضلانی بدن انسان با افزایش سن کاهش می یابد و تولید این دارو می تواند به حفظ سلامت سالمندان کمک کند.

اگرچه نتایج اولین مطالعات امیدوارکننده به نظر می رسد، اما به گفته دانشمندان، قبل از آزمایش این دارو بر روی انسان، تحقیقات بیشتری به خصوص در مورد عوارض جانبی دارو مورد نیاز است.

اگر ورزش کنید اما خوب غذا نخورید چه اتفاقی می افتد؟

انجام منظم تمرینات ورزشی یکی از عوامل موثر بر سلامت بدن است. ورزش همچنین به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان کمک می کند.

از سوی دیگر، ورزش منظم می تواند با کاهش خطر افسردگی، استرس و زوال عقل، برای مغز و سلامت روان انسان مفید باشد.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که افراد در هفته دو و نیم تا پنج ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشته باشند. این در حالی است که طبق آمار، 80 درصد جوانان و 25 درصد بزرگسالان آنقدر فعالیت بدنی ندارند.

منبع: خبرفوری

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا