اخبار روز

با این روش خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید!/جزئیات

 

ورزش برای همه فواید سلامتی دارد، اما یک مطالعه جدید در ایالات متحده ارتباط مستقیمی بین انقباضات عضلانی و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه پیدا کرده است.

  1. به گفته محققان ورزش، سیگنال‌های درون سلولی سرطان سینه را سرکوب می‌کند که مانع از رشد سلول‌های غیر طبیعی می‌شوند و رشد تومور را کاهش می‌دهد حتی می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد اما هنوز کار زیادی باید انجام شود تا مشخص شود کدام سرطان‌ها و زیر گروه‌های آنها به ورزش بهتر پاسخ می‌دهند.

در این مطالعه، محققان ارتباط بین افرادی که بیشتر ورزش می کنند و خطر ابتلا به سرطان کمتری دارند را بررسی کردند و دریافتند که این یکی از مزایایی است که بدن در نتیجه سبک زندگی سالم تجربه می کند.

این داده‌ها بسیار جالب هستند زیرا نشان می‌دهند که در طول انقباض عضلانی، عضله در واقع برخی از عوامل را آزاد می‌کند که رشد سلول‌های نئوپلاسم (سلول‌های غیرطبیعی و اغلب سرطانی) را از بین می‌برند یا کند می‌کنند.

البته توصیه می شود که هر روز به طور منظم ورزش کنید، زیرا ورزش منظم نه تنها می تواند ارتباط سلول های سرطانی را مختل کند و در نتیجه رشد آنها را متوقف کند، بلکه عواملی که در اثر ورزش آزاد می شوند نیز می توانند در وهله اول از بروز سرطان سینه جلوگیری کنند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با ورزش، ناشی از این ایده است که اگر سلول‌های نئوپلاسم دارید و ورزش زیادی انجام می‌دهید، رشد آن‌ها را کند می‌کنید و ممکن است این سلول‌های پیش سرطانی قبل از شروع کنترل بدن از بین بروند البته تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا تمرینات مقاومتی مانند بلند کردن وزنه، اثری مشابه ورزش هوازی دارد یا خیر.

محققان اظهار کردند که اثرات مفید ورزش نیز به شدت با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و روده بزرگ مرتبط است اما هنوز تحقیقات در مورد ارتباط آن با سرطان‌ها و زیرشاخه‌های آنها باید انجام شود زیرا بسیاری از عوامل مخدوش‌کننده دیگر مانند سیگار کشیدن، سن، ژنتیک و سایر بیماری‌های همراه وجود دارند که بر خطر ابتلا به سرطان در فرد تأثیر می‌گذارند. نتایج بررسی در مجله Frontiers in Physiology منتشر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا