اخبار روز سینما

راه حل های ساده ای که باعث تموم شدن موخوره می شود!

افراد معمولا توجه و علاقه خاصی به موهای خود دارند. به همین دلیل، وقتی آرایشگر به شما می گوید موهای شما مشکل دارد و باید کوتاه شود، مطمئناً سخت است. اما اگر با روش های مقابله با موخوره آشنا هستید، می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. با این حال، شاید بهتر باشد ابتدا علت این مشکل را بدانید.

شوره سر نوعی بیماری مو است که در آن ساقه مو به دو یا چند شاخه به خصوص در نوک سر تقسیم می شود. این به دلیل آسیب به لایه بیرونی ساقه مو، که به عنوان کوتیکول شناخته می شود، اتفاق می افتد.

انواع مو را بشناسید

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

برای درمان موخوره  بهتر است ابتدا با انواع مختلف آن آشنا شوید. بر خلاف آنچه به نظر می رسد، انواع مختلفی از موها وجود دارد که به دو شاخه، سه شاخه، پر و غیره تقسیم می شوند. علت این بیماری در مو کاهش اسیدهای آمینه لازم است که منجر به خشکی و ضعیف شدن موها می شود تا در نهایت بشکند یا شکافته شود.

آنچه معمولا به عنوان موخوره می‌شناسیم، همان موخورۀ دوشاخه است که در آن انتهای ساقه مو حالت V انگلیسی به خود می گیرد. انواع دیگر موخوره، اگرچه کمتر رایج است، اما در موارد مختلف دیده می شود. یکی از نکاتی که در درمان موخوره باید به آن توجه داشته باشید این است که هر چه سریعتر آن را برطرف کنید، آسیب کمتری به موهایتان وارد خواهد شد.

از این روش‌ها برای درمان موخوره استفاده کنید

به موقع، موهایتان را کوتاه کنید

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

نکته اصلی در درمان موخوره جلوگیری از خشک شدن ساقه مو به خصوص نوک مو است. کوتاه کردن به موقع موها نیز تاثیر زیادی در رفع موخوره دارد. به همین دلیل، حتی اگر قصد کوتاه کردن کامل آنها را ندارید، بهتر است هر از چند گاهی نوک موها را کوتاه کنید. اگر موهایتان بلند است باید هر دو ماه یکبار آن را کوتاه کنید اما اگر موهایتان کوتاه یا رنگ شده است بهتر است هر ۴ تا ۶ هفته یکبار این کار را انجام دهید.

از روغن ها استفاده کنید

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

یکی از راه هایی که می توانید برای درمان موهای وز از آن استفاده کنید، استفاده از انواع روغن ها است. استفاده از روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل برای ماساژ دادن موهایتان باعث آبرسانی آن می شود. برای تغذیه ساقه مو به این صورت کافی است دستان خود را به مقدار کمی روغن آغشته کنید و به ساقه مو بمالید و تا رسیدن به انتهای مو ادامه دهید.

تقویت کننده های مو که در هر خانه ای یافت می شود!

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

استفاده از ماسک های درمانی یکی از راه های مهم و موثر برای درمان موخوره است، اما علاوه بر نمونه های آماده، می توان از تقویت کننده هایی که در هر خانه ای یافت می شود نیز استفاده کرد. برای حفظ زیبایی و طراوت موهایتان استفاده از حنا می تواند گزینه خوبی باشد. این ماده طبیعی به سادگی می تواند ساقه مو را قوی نگه دارد. برای این کار باید مقداری حنا را در آب ریخته و پس از یک ساعت روی موهای خود بمالید. با این کار موها رنگ نمی شوند بلکه از خواص درمانی حنا بهره مند می شوند.

یکی دیگر از تقویت کننده های مو که به عنوان درمان موخوره استفاده می شود قهوه است! ماساژ پوست سر با ماسک موی قهوه و آب می تواند مشکل همیشگی موخوره را از بین ببرد. این محلول را باید روی موهای تمیز و شسته شده بمالید و پس از ماساژ خوب، تقریباً بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک موی عسل چگونه موها را نرم می کند؟

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

اینکه عسل خواص زیادی دارد موضوع جدیدی نیست. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آن را روی موهای خود بمالید؟

این ماده مغذی مو را نرم می کند و درمانی برای ساقه و انتهای مو به حساب می آید. به سادگی 1 قاشق غذاخوری عسل را در دو فنجان آب حل کنید و روی موهای شسته شده بمالید. سپس آب را خارج کنید تا نرم شود.

پیشگیری بهترین درمان برای موخوره است.

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

یکی از مهم ترین نکات برای درمان کک و مک پیشگیری است. به عنوان مثال، از چیزهایی که موهای شما را خشک می کند اجتناب کنید. انجام کارهایی مانند رنگ کردن یا دکلره کردن موها، استفاده از سشوار، سشوار و اتوهای صاف که موهای شما را در معرض گرمای شدید قرار می دهند، باعث خشکی و آسیب موهای شما می شود.

نوشیدن آب کافی نه تنها موها و پوست شما را درخشان و شاداب نگه می دارد، بلکه باعث درخشندگی آنها نیز می شود. همچنین بافتن موها در هنگام خواب از شکستن و موخوره شدن موها جلوگیری می کند.

 

با این راه حل های معجزه آسا با موخوره خداحافظی کنید

در این مقاله راه حل هایی برای درمان موخوره معرفی و ارائه کرده ایم، اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که می توانید از فرمول ها و ترکیبات مختلفی به عنوان ماسک ضد موخوره استفاده کنید. بنابراین، اگر مقاله معتبری در مورد نحوه درمان موخوره با تخم مرغ، آووکادو، موز یا شیرین بیان می بینید، می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. آیا تا به حال با چنین مشکلی مواجه شده اید؟ معمولا از چه روشی برای رفع این مشکل استفاده می کنید؟

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا