اخبار روز سینما

اگر به دنبال لاغری سریع هستید این دمنوش ها را امتحان کنید / معرفی 6 دمنوش معجزه آسا

با این چای ها هرگز چاق نمی شوید!

چاقی و افزایش وزن یکی از کابوس های ناخوشایندی است که برای رهایی از آن همیشه به دنبال راه حل هستیم. دمنوش ها یکی از نوشیدنی های گیاهی هستند که می توانند از تجمع چربی در بدن و اضافه وزن جلوگیری کنند. کافی است این دمنوش ها و نحوه مصرف آن ها را بشناسید. دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می شود و از تجمع چربی در بدن و اضافه وزن جلوگیری می کند. به گفته محمدباقر مینایی، متخصص طب سنتی، اگر مردم به طور منظم از دمنوش بارهنگ و خاکشیر در برنامه غذایی خود استفاده کنند، هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

وی ادامه داد: هر قسمت از بدن یا هر بدن نسبت به دمنوش ها واکنش متفاوتی نشان می دهد، بنابراین نمی توان برای همه افراد یک دمنوش تجویز کرد. وی درباره دمنوش هایی گفت که می تواند برای بدن مفید باشد و از تجمع چربی و اضافه وزن در افراد جلوگیری کند.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

دمنوش بارهنگ

مینایی تصریح کرد: دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می شود که باعث رسوب زدایی دستگاه گوارش می شود.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه افراد دارای اضافه وزن و چاق می توانند سه تا چهار بار در هفته از دمنوش بارهنگ استفاده کنند، اظهار کرد: میزان مصرف این دمنوش در افراد لاغر به یک تا دو بار در هفته کاهش می یابد.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

وی بیان کرد: خاکشیر  یکی دیگر از گیاهانی است که در حفظ تعادل مواد غذایی و جذب آن نقش موثری دارد، بنابراین اگر افراد به طور منظم دمنوش بارهنگ و خاکشیر را در برنامه غذایی خود مصرف کنند، هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

با این چای ها هرگز چاق نمی شوید!

دمنوش چای سیاه و لیمو عمانی

مینایی تاکید کرد: نوشیدن چای سیاه با لیموی عمانی سیاه نیز باعث متعادل شدن وزن بدن، تسکین سیستم عصبی مرکزی و تقویت کبد و قلب می شود.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

دمنوش به لیمو

مینایی تصریح کرد: نوشیدن دمنوش به لیمو همراه با بادرنجبویه و عناب با برقراری تعادل بین سه عضو اصلی بدن (قلب، مغز و کبد) تاثیر بسزایی در تعادل وزن بدن دارد.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

طرز تهیه دمنوش به لیمو

برای تهیه این دمنوش برای هر نفر باید سه قاشق غذاخوری به لیمو را با نصف قاشق غذاخوری بادرنجبویه و پنج تا هفت عدد عناب را در قوری حاوی 2 لیوان آب دم کرده و بعد از تبخیر نصف این محلول آن صاف کنید و سپس بنوشید.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

چای گلابی 

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه نوشیدن چای سیب باعث رسوب زدایی مجاری عروقی بدن نیز می شود، افزود: مصرف چای گلابی نیز با افزایش جذب اسیدهای چرب ناشی از اولین جذب جلوگیری می کند و باعث جذب چربی های مفید می شود، بنابراین استفاده از چای سیب و گلابی برای بیماران مبتلا به کبد چرب توصیه می شود.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

دمنوش نعنا وحشی

مصرف دمنوش نعناع وحشی التهاب دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، بنابراین کسانی که از مشکلات گوارشی (کولیت، ورم معده و زخم معده) رنج می برند، باید این دمنوش را 30 دقیقه قبل از غذا بنوشند.

این 2 چای را همیشه مصرف کنید

دمنوش بابونه

مینایی با اشاره به مصرف گل بابونه شیرازی به ویژه در میانسالان و سالمندان مبتلا به دیابت، گفت: این دمنوش ضد درد و التهاب استخوان است و از تسریع فطرت و مزاج انسان به سمت سردی می کاهد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا