دانستنی ها

با این توصیه جادویی لاغر شوید

تحقیقات نشان می دهد که افراد از بزرگسالی تا میانسالی به طور متوسط ​​سالانه 1 تا 2 پوند (0.5 تا 1 کیلوگرم) اضافه وزن پیدا می کنند که به تدریج منجر به وزن ناسالم و حتی چاقی در طول زمان می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، نویسنده این مطالعه، دکتر ایوان بریتین، استادیار پزشکی قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، گفت: «افراد واقعاً می‌توانند با راه رفتن بیشتر خطر چاقی را کاهش دهند».

مطالعه جدید همچنین فواید قابل توجهی را برای بیماری ها و شرایط مزمن نشان داد: “دیابت، آپنه خواب، فشار خون بالا، افسردگی و GERD با مراحل بالاتر فوایدی را نشان دادند.”

وی گفت: ارتباط بین فشار خون بالا و دیابت پس از حدود 8 تا 9000 قدم افزایش یافت، اما بقیه آن خطی بود، به این معنی که گام های بالاتر برای کاهش خطر ادامه می یابد.

این مطالعه دیگری است که تأثیر قدرتمند پیاده روی و سایر انواع ورزش را بر سلامت ما نشان می دهد. در واقع، بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، اگر هر روز هفته به مدت 21.43 دقیقه بلند شوید و حرکت کنید، خطر مرگ به هر علتی را تا یک سوم کاهش خواهید داد.

توصیه های فعلی فعالیت بدنی برای بزرگسالان 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، رقص، دوچرخه سواری، تنیس و ایروبیک و فعالیت های تقویت کننده عضلات دو روز در هفته است.

D.، مدیر پیشگیری و سلامت قلب و عروق در مؤسسه ملی بهداشت در دنور. اندرو فریمن به سی‌ان‌ان گفت: «اگر آن را با رژیم غذایی گیاهی، کاهش استرس، خواب کافی و ارتباط با دیگران ترکیب کنید، این دستور العمل جادویی شماست. این مصاحبه قبلی خواهد بود.»

کاهش خطر چاقی با مراحل بیشتر

این مطالعه به طور متوسط ​​چهار سال فعالیت و داده های سلامتی بیش از 6000 شرکت کننده در برنامه تحقیقاتی All of Us در مؤسسه ملی سلامت را تجزیه و تحلیل کرد که به تحقیق در مورد راه هایی برای بهبود مراقبت های بهداشتی شخصی اختصاص داده شده است.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه که روز دوشنبه در مجله Nature Medicine منتشر شد، حداقل 10 ساعت در روز از دستگاه‌های ردیابی فعالیت استفاده می‌کردند که به محققان این امکان را می‌داد تا چندین سال به سوابق الکترونیکی سلامت دسترسی داشته باشند.

مطالعه ما به طور متوسط ​​4 سال نظارت مستمر را پشت سر گذاشت. بنابراین، ما توانستیم تمام فعالیت‌ها را از ابتدای نظارت تا تشخیص بیماری در نظر بگیریم. این یک مزیت بزرگ است زیرا بر خلاف تمام مطالعات قبلی، ما مجبور نبودیم در طول زمان در مورد فعالیت فرضیات بسازیم.

محدوده سنی شرکت کنندگان در این مطالعه از 41 تا 67 بود و سطح شاخص توده بدنی آنها بین 24.3 که وزن سالم در نظر گرفته می شود و 32.9 که چاق محسوب می شود، بود.

محققان دریافتند افرادی که 4 مایل (حدود 8200 قدم) در روز پیاده روی می کنند، کمتر در معرض چاقی قرار دارند یا از آپنه خواب، رفلاکس اسید معده و اختلال افسردگی اساسی رنج می برند. در حالی که آپنه خواب و رفلاکس اسید به خوبی به کاهش وزن پاسخ می دهند، که می تواند فشار روی گلو و معده را کاهش دهد، ورزش سنگ بنای درمان افسردگی است.

این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان دارای اضافه وزن (کسانی که BMI بین 25 تا 29 دارند) اگر گام های خود را به 11000 قدم در روز برسانند، خطر چاقی را به نصف کاهش می دهند. در واقع، این مطالعه نشان داد که افزایش تعداد گام ها منجر به کاهش 50 درصدی بروز تجمعی چاقی در طی 5 سال شد.

با استفاده از داده ها به عنوان مثالی خاص، نویسندگان گفتند که افراد با BMI 28 می توانند با افزایش گام های خود از حدود 6000 به 11000 در روز، خطر چاقی را تا 64 درصد کاهش دهند.

آخرین تحقیقات در مورد مزایای مراحل

این مطالعه نشان داد که مزایای سلامتی با هر مرحله افزایش می‌یابد اما در ۱۰۰۰۰ قدم به اوج خود می‌رسد. گام شماری ممکن است به ویژه برای افرادی که درگیر فعالیت های بدنی بدون ساختار و برنامه ریزی نشده مانند کارهای خانه، باغبانی و راه رفتن با سگ هستند، مهم باشد.

بورخا دل پوزو کروز، یکی یکی از نویسندگان این مطالعه، استادیار دانشگاه جنوب دانمارک، می‌گوید: ما بین گام‌های تصادفی (گام‌هایی که برای حفظ زندگی روزمره برداشته می‌شود) و خطر کمتر سرطان و بیماری‌های قلبی ارتباط پیدا کردیم.

دل پوزو-کروز و تیمش اخیراً مطالعه مشابهی را منتشر کرده اند که نشان می دهد پیاده روی 10000 قدم در روز خطر ابتلا به زوال عقل را تا 50 درصد کاهش می دهد. طبق یک مطالعه قبلی، انجام 3800 قدم در روز این خطر را تا 25 درصد کاهش می دهد.

اما راه رفتن با سرعت 112 قدم در دقیقه به مدت 30 دقیقه، کاهش خطر را به حداکثر رساند و منجر به کاهش 62 درصدی خطر زوال عقل شد. یک پیاده روی سریع 30 دقیقه ای لازم نیست یکباره اتفاق بیفتد، بلکه می تواند در طول روز پخش شود.

محققان دریافتند که ارتباط بین اوج گام های 30 دقیقه ای و کاهش خطر به بیماری مورد مطالعه بستگی دارد.

به گفته محققان، مطالعه جدید همچنین ارتباط بین شدت گام و مزایای سلامتی را نشان داد.

اما حقیقت این است که همیشه یک هدف وجود داشته است: به چالش کشیدن خود، صرف نظر از اینکه در چه سطح تناسب اندام هستید. البته ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، اما هدف شما این است که هر روز 30 دقیقه فعال باشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا