دانستنی ها

تبدیل کردن عشق یک طرفه به دو طرفه با این ترفندهای ساده!

در ادامه ترفندهایی را برای تبدیل کردن عشق یک طرفه به دو طرفه را توضیح داده ایم.

روانشناسی مطالعه رابطه بین ذهن و رفتار انسان است. روانشناسی روابط یک رشته علمی است که از روش های علمی برای مطالعه ذهن و رفتار استفاده می کند. روانشناسی رابطه می تواند برای درک بهتر خود و دیگران استفاده شود. روانشناسی رابطه می تواند برای کمک به افراد برای بهبود سلامت روان و رفاه خود استفاده شود. روانشناسی روابط یک رشته گسترده و پیچیده است که طیف گسترده ای از موضوعات را مطالعه می کند.

در چنین رابطه ای انسان غمگین است زیرا می داند طرف مقابل او را دوست ندارد اما نمی خواهد آن را بپذیرد. اگر این تجربه را داشته اید یا در حال حاضر با کسی درگیر هستید که شما را دوست ندارد، این مقاله برای شماست. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که عشق یک طرفه چیست و چه باید کرد. جدایی یا تلاش برای احیای آن؟

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

نشانه های عشق یک طرفه

اول از همه، باید بدانید که آیا آنچه احساس می کنید واقعاً عشق یک طرفه است یا خیر. برای تشخیص این مشکل باید به نشانه ها توجه کرد. نشانه هایی که به شما می گوید آنچه احساس می کنید عشق واقعی نیست و شما را برای یک رابطه سالم و عاشقانه آماده نمی کند. در ادامه نشانه های عشق یک طرفه را توضیح می دهیم.

۱. هر مکالمه و ارتباطی را شما شروع می‌کنید

درست است که پیامک یا تماس گرفتن چیزی نیست که شما را ناامید کند، اما زمانی که شما همیشه شروع کننده هستید، کار خسته کننده ای است. در یک رابطه پویا، هر دو طرف مراقب یکدیگر هستند، به هم انرژی می دهند و همه مسئولیت های عاطفی بر دوش یک نفر نمی افتد.

۲. فقط شما دوست دارید طرف مقابل را لمس کنید

وقتی دو نفر همدیگر را دوست دارند، می خواهند دست همدیگر را بگیرند، در آغوش بگیرند یا کنار هم بنشینند. برعکس، وقتی کسی را دوست ندارد، هر تماسی او را عذاب می دهد و سعی می کند فرار کند. بنابراین اگر شریک زندگی شما نمی خواهد دست شما را بگیرد یا شما را در آغوش بگیرد، یا زمانی که شما این کار را می کنید، خود را کنار می کشد، باید شک کنید که عشق شما یک طرفه است.

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

۳. فکر می‌کنید معشوق شما کامل‌ترین آدم دنیاست و هیچ عیبی ندارد

در یک رابطه عاشقانه، هر دو طرف نقاط ضعف یکدیگر را می بینند، اما با وجود آن نقاط ضعف، یکدیگر را دوست دارند. به عبارت دیگر خود را کامل نمی بینند و نقص طرف مقابل را نمی پذیرند. اما در عشق یک طرفه، عاشق معشوق را فردی کامل و بی عیب و نقص می بیند. افرادی که به عشق یک طرفه می پردازند تصویری افسانه ای از طرف مقابل در ذهن خود ایجاد می کنند و عاشق او می شوند. بنابراین وقتی متوجه می شوند که معشوق واقعی با تصویری که در ذهن خود ساخته اند متفاوت است و یک انسان معمولی است، احساس آسیب می کنند.

۴. طرف مقابل هیچ وقتی را صرف شناخت شما نمی‌کند

برای شکل گیری یک رابطه، هر دو طرف باید یکدیگر را به خوبی بشناسند و درک کنند. با گذشت زمان، تجربیات مشترک ایجاد می‌کنید، از یکدیگر سؤال می‌پرسید و به روش‌های مختلف سعی می‌کنید درک واقعی از شریک عاطفی خود به دست آورید.

در عشق یک طرفه فقط یک نفر این کار را انجام می دهد. او از طرف مقابل سوال می پرسد، سعی می کند تجربیات مشترکی با او ایجاد کند تا بیشتر بیاموزد و سعی می کند رابطه ایجاد کند. اما طرف مقابل از پاسخ دادن طفره می رود یا فقط درباره خودش صحبت می کند و علاقه ای به شناخت طرف مقابل ندارد. این بدان معنی است که او سعی نمی کند وارد یک رابطه جدی شود و فقط برای گذراندن وقت با یک نفر صحبت می کند.

 

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

چرا یک طرفه عاشق می شویم؟

وقتی متوجه می شوید که عشق یک طرفه چقدر دردناک است، تعجب می کنید که چرا تا به حال چنین احساسی داشته اید. با این حال، برخی از احساسات تحت کنترل ما نیستند و قبل از اینکه متوجه آنها شویم، ما را درگیر می کنند.

برخی از دلایلی که افراد درگیر چنین عشقی می شوند عبارتند از:

تصور می کنید که شریک زندگی تان یک فرد ایده آل است و تصویر ذهنی که از او ایجاد کرده اید را دوست دارید.

برای شما عشق یک طرفه یک رابطه شبه است و شما در یک رابطه بدون تعامل با کسی هستید و شاید این چیزی است که برای شما جذاب است.

برای اینکه در یک رابطه واقعی قرار بگیرید، باید آسیب پذیر باشید و اجازه دهید طرف مقابل در قسمت های مختلف زندگی شما نفوذ کند. شاید این شما را می ترساند و ترجیح می دهید در یک رابطه شبه یک طرفه بمانید که نیازی به ریسک، آسیب پذیری و تعهد نباشد.

ممکن است شما فردی باشید که به طور طبیعی روابط گریزان را جذاب تر می بینید و عشق یک طرفه افسانه ای را به یک رابطه سالم اما معمولی ترجیح می دهید.

شاید دوست مهم شما یک دوست قدیمی باشد که با او علایق و سرگرمی های مشترکی دارید. به همین دلیل است که فکر می کنید او می تواند شریک عاطفی شما باشد.

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

آسیب‌های ناشی از عشق یک طرفه

احتمالاً می توانید تصور کنید که این احساسات مخرب چقدر می تواند به شما آسیب برساند. عشق نافرجام منبع استرس و آشفتگی عاطفی است که علاوه بر عواطف بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد. اثرات مخرب چنین رابطه ای عبارتند از:

کاهش عزت نفس؛

احساس طرد شدن؛

احساس عدم شایستگی عشق متقابل و دریافت محبت از طرف مقابل؛

احساس تنهایی بیش از حد؛

کناره گیری از دیگران و منزوی کردن خود؛

عدم پذیرش روابط جدید حتی زمانی که یک فرد سالم و منطقی از شما درخواست ملاقات و شروع یک رابطه عاطفی با شما می کند.

افزایش شدید استرس.

درگیر شدن بیش از حد در عشق یک طرفه شما را افسرده می کند.

البته برای برخی افراد عشق یک طرفه یک چرخش است و به آنها فرصت رشد می دهد. این افراد با درگیر شدن در این روابط، خود را بهتر می شناسند، می فهمند که از یک رابطه عاطفی چه می خواهند و چه نوع فردی برای آنها مناسب است. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا شریک عاطفی مورد نظر را در آینده پیدا کنند و رابطه ای سالم و سازنده داشته باشند.

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

چگونه عشق یک طرفه را دو طرفه کنیم؟

در داستان ها و فیلم ها، عشق های یک طرفه اغلب پس از مدتی دو طرفه می شوند و معشوق جذب معشوق می شود، اما در دنیای واقعی چنین چیزی به ندرت اتفاق می افتد. به همسرتان حق انتخاب بدهید و بپذیرید که ممکن است حاضر نباشد عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کند. اگر چنین است، دور شوید و خود را از این احساسات مخرب رها کنید. شاید بعد از مدتی بتوانید با فردی که دوستش داشتید رابطه دوستانه برقرار کنید و با هم به دنبال علایق و سرگرمی های مشترک خود باشید. البته تنها زمانی می توانید رابطه دوستانه خود را ادامه دهید که مطمئن باشید بر احساسات شدید خود غلبه کرده اید و اکنون آماده یک رابطه دوستانه با فرد مورد نظر هستید.

راه های ترک عشق یک طرفه

ترک عشق یک طرفه برای بسیاری از افراد غیر ممکن به نظر می رسد. ترجیح می دهند در استرس و عذاب این عشق یک طرفه و رها شدن طرف مقابل بمانند، اما شکست عشقی را تجربه نمی کنند! حتی اگر باور دارید که رهایی از عشق یک طرفه غیرممکن است و شکست در عشق شما را نابود می کند، باید به خودتان زمان بدهید و کم کم خود را از این پیوند رها کنید.

در زیر برای رهایی از عشق یک طرفه به شما پیشنهادهایی می دهیم که شاید در روزهای اول اجرای آنها سخت باشد، اما به مرور زمان به شما کمک می کند تا از این شبه رابطه سمی خارج شوید و به فرصت های جدید زندگی لبخند بزنید.

به خودت اجازه بده تا برای از دست دادن عشقت گریه کنی و اشک بریزی.

وقت کافی برای خود بگذارید، به دنبال مشاوره باشید و مطمئن شوید که آسیب های ناشی از عشق یک طرفه را ترمیم می کنید. التیام این زخم های داخلی زمان بر است، پس برای التیام آن زمان بگذارید.

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

از چیزهای مفید و سرگرمی هایی که دوست دارید مراقبت کنید تا درگیر تأملات ذهنی نشوید.

الگوهای فکری خود را بشناسید برخی افراد به دلیل الگوهای فکری قدیمی خود تمایل به داشتن روابط سمی و عشق یک طرفه دارند. این الگوها از دوران کودکی شکل می گیرند و می توانند روی زندگی بزرگسالی فرد نیز تاثیر بگذارند. پس با کمک یک روانشناس این الگوها را پیدا کنید و آنها را بشکنید تا خود را برای ورود به یک رابطه سالم آماده کنید.

روی خودت تمرکز کن لیستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید بنویسید و آنها را انجام دهید. اهداف و برنامه های خود را روی کاغذ بیاورید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. روی خودتان سرمایه گذاری کنید، رشد کنید و خودتان را دوست داشته باشید.

آیا برای رهایی از عشق یک طرفه به روانشناس نیاز داریم؟

آن به شما بستگی دارد. برخی از افراد می توانند احساسات و افکار خود را کنترل کنند و از شر این شبه رابطه مسموم خلاص شوند. اما دیگران برای رهایی از عشق یک طرفه به کمک متخصص نیاز دارند. اگر علائم زیر را دارید، توصیه می کنیم برای پایان دادن به یک رابطه عاطفی سمی از یک روانشناس کمک بگیرید.

شما همیشه تمایل دارید به روال قبلی برگردید و درگیر احساسات و افکار سمی باشید.

شما علائم افسردگی پس از جدایی را دارید.

سر و کار داشتن مداوم با نشخوارهای ذهنی و احساسات منفی.

به خودکشی یا آسیب رساندن به خود فکر می کنید.

شما می خواهید آن الگوهای فکری را که شما را به سمت روابط اشتباه و نامعقول سوق می دهد، پیدا کرده و حذف کنید.

احساسات و خواسته هایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم نیز شبیه عشق یک طرفه است. اگر این احساسات را دارید باید روش هایی را که در قسمت های قبل برای شما توضیح دادیم در پیش بگیرید و خود را از یک رابطه ناموفق که در بسیاری از موارد حتی شروع نمی شود نجات دهید.

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

شما به فردی علاقه مند هستید که به دلیل دوری، اختلاف طبقاتی یا سایر تفاوت ها نمی توانید با او ارتباط عاطفی برقرار کنید.

شما عاشق یک فرد متاهل شده اید، در حالی که متاهل هستید.

شما از همسر سابق خود جدا شدید، اما پس از مدتی احساس می کنید دوباره او را دوست دارید.

در برابر محبت یک طرفه دیگران چگونه باید واکنش نشان دهیم؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دیگری را دوست ندارید، 3 نکته مهم را رعایت کنید.

صحبت کردن با طرف مقابل فقط به این دلیل که به او علاقه دارید مانند دوستی با خاله خرس است! صحبت در مورد این واقعیت که شما هیچ احساسی نسبت به او ندارید ممکن است به شما و هر دوی شما آسیب برساند، اما باید یک بار برای همیشه این کار را انجام دهید.

تنبل نباشید و طرف مقابلتان را در آب نمک نگه ندارید! احساسات خود را به وضوح بیان کنید و تکلیف خود را روشن کنید.

شریک زندگی خود را به ملایم ترین و مهربان ترین شکل ممکن طرد کنید. به او توضیح دهید که چرا نمی توانید رابطه داشته باشید و به او بگویید که او فرد ارزشمندی است. رد عشق و علاقه یک فرد از شما برای او تجربه تلخی است، پس این را درک کنید و با این فکر با او صحبت کنید.

با این ترفندها عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید!

کلام آخر؛ با رهایی از عشق یک طرفه از خودتان مراقبت کنید

شاید باور نکنید، اما عشق یک طرفه به دلیل نفرت به هر دو آسیب می رساند. عاشق از کم توجهی عاشق غمگین می شود و عاشق از کم توجهی عاشق احساس گناه و ناراحتی می کند. بنابراین رهایی از عشق یک طرفه هم به نفع شماست و هم به نفع شریک زندگیتان. در عشق یک طرفه، فرد عاشق آنقدر درگیر احساسات خودش است که متوجه نمی شود طرف مقابل آن احساسات را ندارد. در این مقاله توضیح می دهیم که چرا عشق یک طرفه ایجاد می شود، چه آسیب هایی به شما وارد می کند و چگونه باید بر آن غلبه کنید. اگر چنین تجربه ای دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا