دانستنی ها

با این تکنیک ها دیگه دیر پریود نمیشوی! /ترفندها

سر وقت پریود شدن نشانه‌ی سلامت است! این درست است! خانم‌ها هر ماه در زمان مشخصی پریود می‌شوند و اگر اختلالی در زمان و نوع این اتفاق بیفتد، یعنی یک جای کار می‌لنگد!

قاعدگی به موقع نشانه سلامتی است! درست است! خانم ها هر ماه سر زمان معینی پریود می شوند و اگر در زمان و نوع این اتفاق اختلالی ایجاد شود یعنی کار خسته کننده می شود!

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

هر ماه صبر کردن تا پریود شدن یکی از دغدغه های خانم هاست. علاوه بر این، تحمل چندین روز درد، نوسانات خلقی و حساسیت و همچنین خونریزی دشوار است. درک زنان در این عصر بسیار ضروری و حیاتی است. اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی که می تواند ناشی از استرس، به هم ریختگی اعضای بدن یا یک مشکل جدی باشد، این مشکل به عقب یا جلو می رود! یعنی شما می توانید تمام علائم پریود را داشته باشید، اما این اتفاق نمی افتد.

قطعاً ناجور است. حتی می توانید به پزشک مراجعه کنید، سونوگرافی انجام دهید، اما اشکالی ندارد، اینجاست که یک سر قضیه به مشکلات روحی و درونی فرد برمی گردد. با یک سری اقدامات و خوردن برخی غذاها تا حدودی با این تاخیر در قاعدگی مقابله خواهید کرد.

زیرا تاخیر در قاعده و احتباس آب و نمک در بدن باعث نفخ، ورم شکم و حتی عصبانیت و اخلاق مرزی می شود. این چند نکته را در نظر داشته باشید، زیرا هیچ ضرری ندارند. اعمال کنید و بر مشکلات غلبه کنید!

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

روغن سیاه دانه

این گیاه دارای طبع گرم و خشک است. به طور کلی گرما برای قاعدگی بسیار مناسب است و سیاه دانه به دلیل این خاصیت در تنظیم عملکرد رحم و تخمدان ها مفید است. این گیاه سخاوتمندانه خون رسانی به رحم را افزایش می دهد.
می توانید سیاه دانه را با عسل مخلوط کرده و بخورید. اما ساده ترین راه حل این است که روغن خود را آماده کنید و شکم و زیر شکم را با آن ماساژ دهید.

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

زعفران

به زنان باردار توصیه کردند از زعفران استفاده نکنند! حداقل در ماه های اول بارداری از مصرف زعفران خودداری کنید زیرا باعث سقط جنین می شود. همچنین می توانید شربت زعفران یا دم کرده آن را بنوشید تا قاعدگی شما سریعتر برسد.

آویشن

خوردن چای آویشن یا استفاده از آن در غذا نیز می تواند به شروع قاعدگی که دیر شده است کمک کند.

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

چای زنجبیل و بابونه

یکی از بهترین چای هایی که می توانید برای کمک به تحریک رحم بنوشید زنجبیل و بابونه است. این دو چای را که معمولا همیشه در دسترس شما هستند به خاطر بسپارید. زنجبیل توانایی ایجاد انقباضات رحمی را دارد.

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

دمنوش برگ تربچه!

شاید کمتر شنیده باشید، اما حقیقت دارد! برگ تربچه همیشه نادیده گرفته می شود، اما اگر می خواهید مشکل پریود نشدن را برطرف کنید، چند برگ تربچه را در مخلوط کن بریزید و بعد از صاف شدن از صافی رد کنید و بخورید. علاوه بر کمک به مشکل قاعدگی، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان نیز می باشد.

مدیتیشن و مراقبه

گاهی آنقدر تحت فشار هستید که ممکن است متوجه آن نباشید! ناخودآگاه مضطرب می تواند کارهای زیادی انجام دهد! مدتی آرام در گوشه ای بنشینید. موسیقی ملایم و بی کلام پخش کنید. سعی کنید خود را از هر فکری رها کنید و روی تنفس خود تمرکز کنید. این به کاهش استرس شما کمک زیادی می کند.

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین و مفیدترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید! خون رسانی را افزایش می دهد و به تحریک رحم کمک می کند.

اگر پریود نشدید این کار را انجام دهید!

کاهش وزن

اگر عادت ماهانه شما مرتباً دیر می شود، یکی از دلایل ممکن است وزن زیاد باشد. با کاهش وزن، این اتفاق به مرور زمان می افتد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا