دانستنی ها

با این آزمایش 5 ثانیه ای سرطان را تشخیص دهید!

به یاد داشته باشید که تشخیص صحیح هر بیماری فقط توسط پزشک و از طریق آزمایش های پزشکی انجام می شود.

بعدی- به گفته متخصصان، بدون نیاز به هیچ وسیله ای و تنها با انگشت خود می توانید سرطان ریه را با این آزمایش ساده تشخیص دهید.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، تست الماس یک تست پنج ثانیه ای است که برای تشخیص چاق شدن ناخن استفاده می شود. بیماری که از علائم سرطان ریه است.

برای انجام این آزمایش کافی است ناخن های انگشت شست یا اشاره خود را به هم فشار دهید و ببینید که آیا فاصله ای به شکل الماس بین آنها وجود دارد یا خیر. اگر فضا وجود نداشته باشد، ممکن است نشانه تجمع مایع در اطراف ریه باشد. تجمع مایع در اطراف ریه ها یکی یکی از علائم اصلی سرطان ریه است.

علت دقیق چاق شدن ناخن ها به دلیل سرطان ریه ناشناخته است، اما کارشناسان معتقدند که ممکن است ناشی از تولید بیش از حد فاکتور رشد اندوتلیال عروقی باشد. پروتئینی که باعث رشد رگ های خونی می شود. تولید بیش از حد این فاکتور رشد باعث افزایش جریان خون در نواحی مانند انگشتان دست و همچنین تجمع مایعات و التهاب در بدن می شود.

اعتقاد بر این است که چماق زدن در سرطان ریه سلول غیر کوچک شایع تر است. بیماری ناخن در 35 درصد بیماران مبتلا به این نوع سرطان رخ می دهد. در همین حال، از هر 20 بیمار مبتلا به کارسینوم سلول کوچک تنها 1 نفر چماق ناخن را تجربه می کند.

حتی اگر بعد از انجام این آزمایش هیچ شکافی بین ناخن های خود مشاهده نکردید، این به طور خودکار به این معنی نیست که شما سرطان دارید. چاق شدن ناخن ها در شرایطی مانند بیماری سلیاک، کولیت اولسراتیو و مشکلات تیروئید مشاهده شده است.

این تست اخیرا در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. متخصص پوست آمریکایی Dr. دانیل سوگای گفت که او این آزمایش را به همه توصیه می‌کند و به ویژه در مورد سرطان ریه در بیمارانی که ناخن‌های سیخ دار دارند، نگران است.

اشلی واسالو که در دهه 30 سالگی به سرطان ریه در مرحله چهار مبتلا شده بود، گفت که چوب ناخن او یکی این یکی از اولین علائم بیماری او بود. اگرچه تا زمانی که در بیمارستان بستری شد از آزمایش الماس خبر نداشت. آرورا لوکاس که از سرطان ریه جان سالم به در برد، علائمی را که هنگام تشخیص سرطان ریه در سن 28 سالگی تجربه کرد، در ویدئویی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، به اشتراک گذاشت. آرورا گفت زمانی که او برای سرطان تحت درمان بود، پزشکانش بارها شکل ناخن های او را بررسی کردند و به او گفتند که سرطان می تواند باعث تغییر شکل ناخن ها شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا