اخبار روز

با انجام این سه کار از ریزش مو در زنان جلوگیری کنید! نگران ریزش مو هایتان نباشید!

ریزش مو یکی از مشکلات زنان در دوران یائسگی است. منجر به تغییراتی در بدن به دلیل عدم تعادل هورمونی می شود و مشکلات دیگری مانند اختلالات خواب، نوسانات خلقی، گرگرفتگی و خشکی پوست را به همراه دارد.

شما می توانید با رعایت چند اقدام مهم به شرح زیر با ریزش مو در دوران یائسگی مبارزه کنید:

تغذیه سالم
مراقبت مناسب از مو
مدل موی مناسب را انتخاب کنید

اهمیت تغذیه سالم

رژیم غذایی سالم برای سلامت و زیبایی موهای شما بسیار مهم است. برای این منظور بدن نیاز به تغذیه با بیوتین (ویتامین B7 که دارای هسته ایمیدازول است) دارد و منابع غذایی آن جگر، زرده تخم مرغ، جو دوسر، جوانه گندم، آجیل، غلات، قارچ و سویا است.

همچنین تامین آهن بدن که منابع غذایی آن گوشت قرمز، عدس، کنجد و سویا است بسیار مهم است. غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات به جذب آهن در بدن کمک می کنند.

مراقبت درست

توجه به مراقبت مناسب از مو نیز مهم است. برای این منظور باید از روغن آرگان استفاده شود که گردش خون را تحریک می کند و از بروز سموم و عفونت ها و همچنین ایجاد لکه های طاسی جلوگیری می کند.

روغن آرگان همچنین دارای اثرات مرطوب کننده و ضد باکتریایی است که از تحریک و خارش پوست سر جلوگیری می کند.

همچنین باید از تونیک مو استفاده کنید، مخصوصاً تونیک حاوی عصاره گزنه، که گردش خون را در پوست سر تحریک می کند، ریشه های آسیب دیده مو را بازسازی می کند و همچنین مو را از ریشه تا نوک با مواد معدنی مانند آهن تغذیه می کند. پتاسیم، کلسیم و ویتامین هایی مانند B1، B5، C، D و E را تغذیه می کند.

ماساژ سر همچنین گردش خون در پوست سر را تحریک کرده و ریزش مو را کاهش می دهد.

استفاده از محصولات پاک کننده و مراقبتی با اثر ملایم ضروری است. همچنین مهم است که از رنگ کردن مکرر خودداری کنید زیرا این امر خطر ریزش مو را افزایش می دهد. این امر در مورد استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی مانند صاف کننده یا اتوی فر نیز صدق می کند.

همچنین باید از استرس که یکی از دلایل اصلی ریزش مو است، دوری کنید. از طریق تمرینات آرامش بخش مانند یوگا و مدیتیشن می تواند با آن مقابله کند.

مدل موی مناسب را انتخاب کنید

به طور کلی تراکم موهای نازک را می توان با استفاده از شامپوی خشک یا پودر مو افزایش داد. برای این منظور کافی است موها را با شامپو یا پودر ماساژ دهید تا از موهای پرپشت لذت ببرید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا