اخبار روز

بایدن و نتانیاهو درباره ایران و غزه صحبت می کنند

کاخ سفید اعلام کرد: بایدن تاکید کرد که آتش بس فوری برای تثبیت و بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه ضروری است و از نخست وزیر اسرائیل خواست تا به مذاکره کنندگان خود اجازه دهد تا توافقی را برای آزادی گروگان ها دنبال کنند. . ”

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، «تهدیدهای عمومی ایران علیه اسرائیل» و حمایت واشنگتن از تل‌آویو و همچنین «آتش‌بس فوری» در مورد غزه در غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد. لازم است”.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز پنجشنبه در بیانیه ای به وقت محلی اعلام کرد: بایدن با تاکید بر اینکه آتش بس فوری برای تثبیت و بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه ضروری است، از نخست وزیر اسرائیل خواست تا این موضوع را به مذاکره کنندگان خود برساند. آنها توافقنامه ای برای آزادی فوری گروگان ها منعقد می کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد 6 فروردین ماه 1403 برابر با 25 مارس 2024 است که با 14 رای موافق این شورا و همچنین رای ممتنع ایالات متحده و عدم حق وتو این کشور با قطعنامه 2728 برای برقراری آتش بس فوری در غزه موافقت کردند. تا 15 روز باقیمانده از روز مبارک در ماه رمضان (از زمان تصویب قطعنامه) تلاش هایی برای برقراری آتش بس بین اسرائیل و حماس صورت گرفته است اما تاکنون خبری از آتش بس در غزه نیست.

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره وضعیت غزه تلفنی گفتگو کرد. بایدن تاکید کرد که حملات به کارکنان بشردوستانه و وضعیت کلی بشردوستانه در غزه غیرقابل قبول است.

کاخ سفید تصریح کرد: بایدن به صراحت اعلام کرده است که اسرائیل باید یک سری اقدامات ملموس و قابل اندازه گیری را برای مقابله با آسیب به غیرنظامیان، مصائب بشردوستانه و ایمنی امدادگران اعلام و اجرا کند. وی تصریح کرد که سیاست آمریکا در قبال غزه با ارزیابی ما از اقدامات فوری اسرائیل در مورد این موضوعات تعیین خواهد شد.

کاخ سفید ادامه داد: این دو مقام همچنین تهدیدات علنی ایران علیه اسرائیل و مردم اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا