اخبار روز

بایدن برای نهایی کردن آتش‌بس غزه با رهبران منطقه دیدار می‌کند

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دور جدید مذاکرات آتش بس غزه این هفته در قاهره مصر برگزار می شود و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با رهبران منطقه برای نهایی کردن این توافق گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات آتش بس این هفته در قاهره برگزار می شود و بایدن با رهبران منطقه درباره توافق آتش بس و آزادی زندانیان گفت وگو کرده است.

جف زینز، رئیس کارکنان کاخ سفید نیز در مصاحبه با وب سایت اکسیوس گفت که بایدن متعهد است پنج ماه پایانی ریاست جمهوری خود را با انرژی و موفقیت به پایان برساند.

زینتز در مصاحبه ای پیش از سخنرانی بایدن در کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو به آکسیوس گفت: «رئیس جمهور معتقد است هر روز مهم است. همانطور که شروع کردیم با قدرت تمام خواهیم کرد و با هم به تاریخ سازی ادامه می دهیم.

زینتز چهار حوزه اصلی را که بایدن می‌خواهد در آن‌ها عمل کند، تشریح کرد: «ادامه اجرای تهاجمی دستاوردهای قانونی تاریخی، از جمله ریزتراشه‌ها و قوانین علمی و زیرساختی» و معرفی و تکمیل پروژه‌های اضافی. [در سراسر کشور] – جوامع شهری، حاشیه نشینی و روستایی.

به گفته این مقام کاخ سفید، حوزه دوم این است: «کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها… کاهش بدهی دانش‌آموزان احتمالاً ادامه خواهد داشت، وقتی نوبت به کنترل هزینه‌های ناخواسته می‌رسد، ما هر کاری می‌کنیم تا زندگی آمریکایی‌ها مقرون به صرفه‌تر شود». .

سخنگوی کاخ سفید گفت: “آزادی های شخصی و حقوق مدنی… ما همچنان از دسترسی به مراقبت های بهداشت باروری محافظت می کنیم و به مبارزه با نفرت و افراط گرایی ادامه می دهیم.” فهرست شده است

به گفته وی، حوزه چهارم، «ادامه بازگرداندن وضعیت آمریکا به عنوان یک کشور نیازمند است… رئیس جمهور به شدت بر دستیابی به توافقنامه آزادی گروگان ها و آتش بس در خاورمیانه، کمک به اوکراین در دفاع و حفظ رقابت تمرکز کرده است. با چین و سرمایه گذاری بیشتر در ایالات متحده آمریکا. است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران در تل‌آویو درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت آمریکا را پذیرفته است و حماس نیز متعهد به انجام همین کار است.

جو بایدن، وزیر امور خارجه دموکرات نیز گفت که دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل “بسیار سازنده” بود.

بلینکن بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد و افزود: این تعهدی است که ما از 7 اکتبر هر روز به آن عمل کرده ایم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که به زودی برای برقراری آتش بس در غزه به مصر و قطر سفر خواهد کرد. آمریکا بر حمایت قوی خود از اسرائیل تاکید کرد.

شبکه العربی جزئیات پیشنهادات واشنگتن برای انجام مذاکرات فنی در محور فیلادلفیا را منتشر کرد. در این طرح، بحث بازسازی نوار غزه در مرحله دوم مذاکرات پیش بینی شده است. ایجاد مکانیسم نظارتی برای بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

شبکه المیادین همچنین به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی نوشت: پیشنهاد جدید آمریکا با پیشنهاداتی که قبلا مورد توافق طرفین قرار گرفته بود کاملا متفاوت است و پیشنهاد جدید آمریکا بر اساس طرح ماه مه و با شرایط جدید هماهنگ است. و خواسته های رژیم اسرائیل.

این منبع فلسطینی افزود: پیشنهاد جدید آمریکا شبیه مواضع رژیم اسرائیل و خواسته های جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر است. این پیشنهاد آتش بس دائمی و پایدار در نوار غزه را پیش بینی نمی کند.

به گفته این منبع، بر اساس طرح پیشنهادی آمریکا، در مرحله دوم، آتش بس دائمی در نوار غزه در سقف مشخصی مورد مذاکره قرار می گیرد و در صورت عدم پاسخگویی حماس به خواسته های اسرائیل، این رژیم از سر گرفته می شود. مرحله دوم جنگ به طول انجامید

این منبع فلسطینی آشنا به روند مذاکرات همچنین گفت: پیشنهاد آمریکا خروج همه جانبه اسرائیل از نوار غزه را پیش بینی نمی کند. علاوه بر این، محور فیلادلفیا در اشغال اسرائیل باقی خواهد ماند و تنها از تعداد نیروهای آن رژیم در منطقه کاسته خواهد شد. بر اساس طرح واشنگتن، گذرگاه نتساریم در اشغال اسرائیل باقی خواهد ماند و این رژیم ضمن کنترل آن، تردد فلسطینیان را از طریق آن زیر نظر خواهد داشت.

به گفته وی، در پیشنهاد آمریکا، اسرائیل حق خواهد داشت با آزادی حداقل صد اسیر فلسطینی مخالفت کند. همچنین بر اساس این پیشنهاد، تعداد زیادی از اسرای فلسطینی که به عنوان بخشی از تبادل اسرا آزاد شده اند، به خارج از فلسطین اخراج خواهند شد. علاوه بر این، کمک به نوار غزه مشروط به موافقت همه طرف‌ها از جمله حماس با تمامی بندهای این توافق است و مذاکرات برای بازسازی و پایان محاصره نوار غزه پس از ارزیابی شرایط انجام خواهد شد. نتایج مرحله اول

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا