اخبار روز

بایدن با ارسال موشک های دوربرد ATACMS به اوکراین موافقت کرد

یک شبکه خبری آمریکایی گزارش داد که جو بایدن به ولودیمیر زلنسکی از قصدش برای ارسال تعداد کمی موشک دوربرد ATACMS به اوکراین اطلاع داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گزارش ای بی سی نیوز، چهار مقام آمریکایی از جمله یک منبع کنگره به این شبکه گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود گفته است که واشنگتن قصد دارد تعداد کمی از موشک های دوربرد ATACMS را مستقر کند. ارسال به کیف

این مقامات اشاره ای نکرده اند که ایالات متحده چه زمانی این موشک ها را به اوکراین تحویل خواهد داد یا دولت بایدن چه زمانی این تصمیم را علنا ​​اعلام خواهد کرد.

ایالات متحده تعداد کمی موشک دوربرد ATACMS را در اختیار اوکراین قرار می دهد

آی تی. بی سی نیوز نوشت که اوکراین چندین ماه پیش از واشنگتن خواسته بود تا موشک های «سیستم موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا» یا ATACMS را به کیف تحویل دهد تا بتواند اهداف روسیه را تا 180 مایلی دورتر، از جمله مسیرهای تدارکاتی، خطوط راه آهن و کنترل هدف قرار دهد. مراکز دستور حمله از پشت خط مقدم جنگ.

مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که ارتش این کشور انبار زیادی از موشک های ATACMS که بازدهی بالاتری نسبت به مهمات توپ معمولی دارد، برای عرضه به اوکراین ندارد.

برخی از مقامات واشنگتن نیز با ارسال این موشک‌ها که در ارتش آمریکا به موشک‌های آچمز نیز شناخته می‌شوند، مخالفت کرده‌اند و بر نگرانی‌هایی که ارسال آن‌ها به اوکراین باعث افزایش ابعاد جنگ آن کشور با روسیه می‌شود، تاکید کرده‌اند.

این مقام منصوب به کنگره آمریکا به NB C News گفت که بحث بر سر اینکه کدام نوع موشک و چه تعداد از آنها باید به اوکراین تحویل داده شود، همچنان ادامه دارد. آنها خاطرنشان کردند که کشورهای اروپای شرقی بخش بزرگی از ذخایر تسلیحاتی خود را به اوکراین داده اند.

از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه 2022، دولت جو بایدن، علیرغم مقاومت اولیه خود در برابر عرضه تسلیحات مختلف به کیف، پیوسته مخالفت خود را پس گرفته و با عرضه این تسلیحات مخالفت کرده است.

در حالی که کاخ سفید در ابتدا از تایید درخواست های اوکراین برای تسلیحات از جمله موشک های ضد هوایی استینگر، سامانه های توپ هویتزر، موشک های ضد کشتی و سامانه های موشکی هیمارس خودداری کرد، اما بعداً برای تحویل آنها چراغ سبز نشان داد.

جو بایدن در آخرین نمونه از توافق خود برای تامین تسلیحات سنگین تر و پیشرفته تر به اوکراین، حدود دو ماه پیش با امضای دستوری برای تامین مهمات خوشه ای به اوکراین موافقت کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا