چهار عنصر اصلی آشپزخانه، از جمله تخم مرغ، قهوه، سیب زمینی و سبزیجات منجمد، سال هاست که به طور ناعادلانه دست کم گرفته شده اند.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که به نظر می رسد توصیه های غذایی در حال تغییر است، کارشناسان می گویند زمان آن رسیده که از بی اعتباری این غذاها دست برداریم و در نهایت به گزارش ایسنا مهر به آنها شناختی بدهید که همیشه سزاوار آن هستند.

در این مقاله، نیویورک پست بیشتر در مورد این مواد غذایی که می توانید بدون احساس گناه به رژیم غذایی خود اضافه کنید، توضیح می دهد:

تخم مرغ

دکتر. مایا وادیولو، دانشیار تغذیه در دانشگاه رود آیلند، به NBC News گفت که تخم مرغ، آن غذای جذاب و ضروری صبحانه، به دلیل سطح بالای کلسترول بدنام است، اما علم جدید این ایده را که غذاها دقیقاً به همان شکلی هستند را رد می کند. کلسترول بالا، آنها باعث افزایش کلسترول شدند، او رد کرد.

کلسترول خون بالا، که پزشکان هشدار می دهند، مشکلات قلبی عروقی و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد، اما خوردن غذاهای غنی از کلسترول، مانند تخم مرغ، کلسترول، HDL یا LDL را افزایش می دهد. اما مشکل دیگری وجود دارد.

کارشناسان هشدار می دهند که برخی از غذاهای با کلسترول بالا حاوی چربی های اشباع شده هستند که باید مراقب آن بود. این غذاها شامل گوشت های پرچرب، غذاهای سرخ شده، سوسیس های فرآوری شده و لبنیات پرچرب است. بنابراین اگر کلسترول بالایی دارید، کاهش مصرف این غذاها مفیدتر از حذف املت سبزیجات از صبحانه است.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و هر تخم مرغ حدود شش گرم پروتئین دارد. این ماده مغذی همچنین منبع مهمی از ویتامین های A، B، دی، تخم مرغ و کا. انجمن قلب آمریکا بیان می کند که مردم به طور کلی می توانند با خیال راحت از یک یا دو تخم مرغ در روز لذت ببرند.

سیب زمینی

متخصصان تغذیه می گویند مشکل سیب زمینی نیست، بلکه مشکل در نحوه پخت و آماده سازی آن است. ما اغلب سیب زمینی را با کره یا سرخ شده در روغن می خوریم و مشکل در همین جاست.

سیب زمینی سرشار از ویتامین C و پتاسیم و سرشار از فیبر است، اما فقط زمانی که با پوست خورده شود.

سیب زمینی را می توان کبابی، پخته، پوره یا آب پز کرد و با روغن زیتون و برخی گیاهان برای مصرف سالم تر چاشنی کرد.

سبزیجات منجمد

به گزارش ایندیپندنت، این فرض که سبزیجات منجمد بسته بندی شده مغذی کمتری نسبت به همان محصولات تازه دارند، اشتباه است.

کارولین سوزی، متخصص تغذیه می‌گوید: در واقع، خرید غذاهای منجمد می‌تواند به کاهش ضایعات کمک کند، زیرا سبزیجات منجمد طولانی‌تر هستند و اغلب ارزان‌تر از تازه هستند.

قهوه

در میان این گزینه ها، وضعیت قهوه شاید کمی گیج کننده تر از بقیه باشد. به نظر می رسد هر سال یا حتی هر هفته یک مطالعه جدید وجود دارد که می گوید قهوه برای سلامتی شما یا بسیار خوب است یا بسیار مضر است. با این حال، در حال حاضر، نتایج مثبت تحقیقات در مورد نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در صبح بیشتر از نتایج منفی است و گفته می شود افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند ممکن است کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان، نارسایی قلبی یا حتی بیماری های قلبی عروقی باشند. 2 دیابت. البته به شرطی که قهوه ساده باشد.

کارشناسان مصرف متوسط ​​قهوه را بی ضرر می دانند. مخصوصا اگر شکر و خامه یا چیزهای مشابه زیاد اضافه نکنید. آنها می گویند نوشیدن مقدار معقول قهوه ضرری ندارد و لازم نیست خود را به یک فنجان محدود کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف حدود 400 گرم قهوه در روز برای اکثر بزرگسالان بی خطر است. یعنی چهار تا پنج فنجان قهوه در روز.

با این حال، اگر می خواهید مصرف قهوه خود را کاهش دهید، کارشناسان توصیه می کنند این کار را به آرامی و به مرور انجام دهید. قطع ناگهانی نوشیدن قهوه خطرناک نیست، اما می تواند عوارض ناخوشایندی مانند سردرد داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما