اخبار روز

باند جعل طلا در غرب افغانستان متلاشی شد

معاون پلیس آگاهی فراجا با اشاره به محو باند توزیع سکه طلای تقلبی در غرب کشور، به شهروندان توصیه کرد سکه طلا را از فروشگاه های معتبر و معتبر با فاکتور رسمی خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالله چولکی پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر توزیع سکه های طلا تقلبی توسط مردم منطقه گفت. یکی از استان های غربی کشور نیز موضوع به صورت ویژه در دستور کار مراجع مبارزه با جعل و تقلب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صحت گزارش در تحقیقات تخصصی تایید شد، افزود: سه نفر از متهمان اصلی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دستگیر و در بازجویی به جرم خود اعتراف کردند.

معاون کلاهبرداری و جعل پلیس آگاهی فراجا گفت: بازپرسان در بازرسی از مخفیگاه آنان 150 قطعه سکه طلای تقلبی یک گرمی کشف کردند و متهمان دستگیر شده نیز با صدور قرار قانونی تحویل زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: قرار دادن هولوگرام جعلی بر روی اسکناس ها و بسته های جعلی، نمایش سکه و طلای واقعی برای جلب اعتماد خریداران و تعویض سکه های تقلبی با واقعی در معاملات، ضرب سکه طلا با وزن کمتر از آن استاندارد و ضرب سکه. با وزن و کالیبر استاندارد اما در قالب بسته های تقلبی بانک مرکزی یکی از روش ها و ترفندهای مجرمان در این زمینه است.

سرهنگ چولکی در ادامه به شهروندان در این زمینه توصیه کرد و اظهار داشت: مصنوعات و سکه های طلا را از مغازه های معتبر، خوشنام و با فاکتور رسمی خریداری کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای خرید و فروش سکه های بانکی طلافروشی ها و مسئولان دقت کنند که این نوع منسوجات را از هیچکس خریداری نکنند و حتما در هنگام خرید مدارک شناسایی، آدرس و شماره تماس را از آنها دریافت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا