اخبار روز

بالاخره بهترین زمان برای نوشیدن قهوه مشخص شد

همانطور که ممکن است شنیده باشید، طبق تحقیقات دانشمندان، راز پیشگیری از بیماری پارکینسون در مصرف قهوه نهفته است و این نوشیدنی مفید در صورت مصرف در زمان نامناسب می تواند مضر باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم از دست دادن انرژی بعد از ظهر خود را به نوشیدن قهوه اول صبح نسبت می دهند، محققان تصمیم گرفتند یک بار برای همیشه بهترین زمان مصرف این نوشیدنی وسوسه انگیز را بیابند.

به گزارش گجت نیوز، محققان دریافتند که واکنش هر فردی به کافئین موجود در قهوه متفاوت است و از این تفاوت برای تعیین بهترین زمان مصرف قهوه استفاده کردند.

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از نوشیدن قهوه لذت می برید و حتی از بوی فوق العاده آن لذت می برید، اما شاید در میانه روز با مشکل کمبود انرژی نیز مواجه شده باشید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای حداکثر کارایی

مریلین کورنلیس، محقق کافئین در دانشکده پزشکی و سلامت فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، هفته گذشته به نیویورک تایمز گفت که واکنش همه افراد به کافئین متفاوت است.

مایکل گراندنر، مدیر برنامه تحقیقات خواب و سلامت در دانشگاه آریزونا، همچنین خاطرنشان کرد که حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا اثرات کافئین در جریان خون پس از مصرف احساس شود. کافئین موجود در قهوه به طور کلی با آدنوزین مقابله می کند که به طور طبیعی در بدن ترشح می شود و باعث خواب آلودگی شما می شود و از خواب آلودگی جلوگیری می کند.

گرندر گفت که او شخصاً حدود 30 تا 60 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب منتظر می ماند و سپس اولین قهوه خود را در روز می نوشید. به گفته کورنلیس، ژنتیک نیز می‌تواند در مدت زمانی که کافئین شما را بیدار نگه می‌دارد، نقش داشته باشد و رفع آن ممکن است چندان آسان نباشد.

ارتباط بین آدنوزین و هوشیاری هنگام نوشیدن قهوه

آدنوزین عموماً در طول روز تولید می شود و در ساعات اولیه صبح کمترین میزان خود را دارد. دکتر. دبورا لی، متخصص خواب نیز توصیه می کند که اولین فنجان خود را 45 دقیقه پس از بیدار شدن آماده کنید. دبورا لی در ادامه خاطرنشان کرد:

سطوح بالای کورتیزول می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد و اگر زمانی که از خواب بیدار می شوید به اوج خود برسد، نوشیدن قهوه به محض بیدار شدن احتمالاً آسیب بیشتری نسبت به بهبود تمرکز دارد. علاوه بر این، بدن ممکن است برای مدت طولانی به کافئین پاسخ ندهد.

آلیسون براگر، نوروبیولوژیست ارتش ایالات متحده نیز در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت که مصرف منظم کافئین ممکن است تأثیر عمده ای بر سطح کورتیزول صبحگاهی نداشته باشد. براگر گفت قهوه صبح می تواند به حفظ تمرکز برای ورزشکاران و کارگران کمک کند، اما اگر مصرف قهوه را به تعویق بیندازید، اثرات کافئین می تواند تا اوایل بعدازظهر باقی بماند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا