اخبار روز

بازی Toss-3 Dragon; روسیه جدیدترین سلاح گرماباریک را معرفی کرد (+عکس)

عصر ایران؛ مجله اسلحه تصویری اخیراً تصاویر و ویدیوهایی منتشر شده است که به نظر می رسد نسخه جدیدی از سیستم موشکی چندپرتابی سری Tos (TOS) باشد. روسیه آنها نام اژدها را نشان می دهند.

بر اساس گزارش ها، این تصاویر مربوط به یک رویداد رسمی نیروهای مسلح روسیه در منطقه ساراتوف است.

رونمایی از نسخه جدید سیستم شعله افکن سنگین

طراحی این سیستم جدید بسیار شبیه به انواع دیگر سیستم های شعله افکن سنگین (Tyazhyelaya Ognemyetnaya Sistema) یا به اختصار TOS است، اما دارای قفس محافظ در برابر آن است. پهپاد نیز میتواند

این ویژگی بسیاری از تحلیلگران را به این باور رسانده است که سیستم جدید احتمالاً به زودی در اوکراین مستقر خواهد شد.

تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری های روسیه اژدهای Tus-3 را در مراسم اهدای جوایز تیپ 1 سیار رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نشان می دهد.

همانطور که انتظار می رفت، پرتابگرهای موشک ترموباریک سری توس روسیه به طور سنتی برای نیروهای دفاعی رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی به جای واحدهای توپخانه استفاده می شد.

این واحدها همچنین وظیفه تولید دودکش های مورد استفاده در را بر عهده دارند جنگ اوکراین برجسته تر شده است.

بازی Toss-3 Dragon; روسیه از جدیدترین سلاح ترموباریک خود رونمایی کرد

اژدها خیره می شود

سلاح های ترموباریک که به آنها می گویند بمب های خلاء آنها همچنین به حذف اکسیژن از هوای اطراف برای ایجاد دمای بالاتر و انفجار طولانی‌تر نسبت به انفجارهای سنتی معروف هستند. استفاده از این سلاح ها در میدان جنگ بحث برانگیز است و بسیاری از سازمان ها در تلاش برای ممنوعیت آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، تیپ یکم متحرک پدافند رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در حال حاضر دارای پرتابگرهای راکت ترموباریک TOS-1A و TOS-2، خودروهای ضدعفونی کننده UTM-80M، خودروهای شناسایی RKHM-6 CBRN و مولدهای دود بر روی کامیون است. تی دی E-3 و سایر تجهیزات.

سیستم Tos-1ai

بازی Toss-3 Dragon; روسیه از جدیدترین سلاح ترموباریک خود رونمایی کرد

این گزارش به صراحت بیان نمی کند که آیا TOS-3 در حال حاضر در حال استفاده است یا خیر. با این حال، آگهی نشان دهنده تحویل قریب الوقوع یا آزمایش قبل از خدمات است.

سری توس برای پشتیبانی آتش عمومی برای پیاده نظام و تانک ها طراحی شده است. اهداف اصلی آن باید شامل نیروی انسانی دشمن در مواضع باز و بسته، خودروهای زرهی سبک و خودروهای پشتیبانی پوسته نرم باشد.

سیستم Tos-2

بازی Toss-3 Dragon; روسیه از جدیدترین سلاح ترموباریک خود رونمایی کرد

سیستم TOS-1 در ابتدا برای استفاده در برابر استحکامات و استحکامات مانند چین و تونل های زمینی، مواضع جنگی، کشتی ها، ساختمان ها و همچنین افراد و سایر اهداف نرم طراحی شده بود. زوایای آتش بالا و زوایای برخورد تند امکان استفاده در مناطق شهری و قلعه ها را فراهم می کند.

سیستم TOS-3 شبیه TOS-1 است که بر اساس شاسی یک تانک است. با این حال، کپسول موشک آن شباهت زیادی به سیستم TOS-2 دارد، یک پرتابگر موشک ترموباریک نسل دوم که بر روی شاسی کامیون چرخدار بسیار متحرک نصب شده است. بنابراین به نظر می رسد که سیستم TOS-3 بهترین دو سیستم قبلی را با هم ترکیب کرده است.

آیا به اوکراین می رود؟

سیستم Tos-2 در سال 2020 معرفی شد. این سامانه مجهز به جرثقیل بارگیری یکپارچه است و می تواند نسل جدیدی از موشک ها را با برد افزایش یافته شلیک کند. در حالی که سیستم های TOS-1 و TOS-2 می توانند به ترتیب 24 و 18 موشک آماده شلیک حمل کنند، TOS-3 دارای یک کپسول موشک با 15 موشک است.

بازی Toss-3 Dragon; روسیه از جدیدترین سلاح ترموباریک خود رونمایی کرد

به نظر می رسد Tos-3 بر روی شاسی تانک T-90 ساخته شده و مجهز به راکت های 220 میلی متری است. این یک کالیبر رایج برای سیستم های شعله افکن سنگین روسی است. انتظار می رود این سامانه از مهمات با برد 15 کیلومتر یا بیشتر استفاده کند.

اولین گزارش ها از وجود Tos-3 در فوریه امسال منتشر شد، زمانی که شرکت دولتی Omsktransmash درخواست حقوق علامت تجاری برای لوگو و نام Tos-3 Dragon را داد.

در مصاحبه ای با خبرگزاری TOS در آوریل 2024، بیخان ازدویف، مدیر صنعتی سیستم های تسلیحاتی در شرکت دولتی روستیخ، رسماً توسعه سیستم TOS-3 را تایید کرد. وی خاطرنشان کرد: این سیستم جدید دارای شاسی چرخ شنی است برنامه شروع چیزی که جدید خواهد بود، توانایی شلیک مهمات دوربرد خواهد بود.

وی همچنین توضیح داد که این سیستم جدید بر اساس درس های آموخته شده از جنگ در اوکراین ایجاد شده است. به نظر می رسد مهم ترین آنها افزایش برد و ویژگی های محافظتی سیستم باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا