اخبار روز

بازی های المپیک پاریس، نیروی محرکه اقتصاد فرانسه؛ رشد اقتصادی 0.5 درصدی در سه ماهه سوم

میزبانی المپیک یک رونق اقتصادی برای فرانسه بود.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE)، انتظار می رود المپیک 2024 پاریس تولید ناخالص داخلی فرانسه را در سه ماهه سوم 0.3 درصد و نرخ رشد در دوره مذکور را 0.5 درصد افزایش دهد. .

درآمد حاصل از فروش بلیت و پخش تلویزیونی تأثیر مثبت مستقیمی بر فعالیت اقتصادی فرانسه در سه ماهه سوم داشت و 0.25 درصد سهم داشت. از سوی دیگر، گردشگران به عنوان عامل ناشناخته «اثر المپیک» نیز در این دوره به رشد تولید ناخالص داخلی کمک خواهند کرد.

سازمان های تحقیقاتی فرانسوی دریافتند که المپیک پاریس باید در کوتاه مدت اقتصاد فرانسه را تقویت کند.

افزایش تعداد گردشگران منجر به افزایش استفاده از حمل و نقل و رونق صنعت هتلداری و پذیرایی می شود. دوریان روچر، اقتصاددان در INSEE، گفت که این وضعیت با رونق اقتصادی بریتانیا در طول المپیک 2012 لندن قابل مقایسه است.

مرکز حقوق و اقتصاد ورزش (CDES) در دانشگاه لیموژ تخمین می زند که بین سال های 2018، زمانی که مقدمات المپیک پاریس آغاز شد، تا سال 2034، یک دهه پس از این رویداد، تأثیر اقتصادی المپیک بر روی ایل دو فرانس این منطقه از 6.7 (6.1 دلار) متغیر بود و تا 11.1 میلیارد یورو با میانگین حدود 9 میلیارد یورو خواهد بود. از این میزان 70 درصد به ساخت و اجرای رویدادها و 30 درصد به گردشگری اختصاص دارد.

پاریس بین 24 تا 27 ژوئیه پذیرای 650000 گردشگر بود. در آستانه مراسم افتتاحیه، تعداد گردشگران پاریس نسبت به سال گذشته 34.6 درصد افزایش یافت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا