اخبار روز

بازی جدید ایلان ماسک با کاربران توئیتر / ایلان ماسک بالاخره کار خودش رو کرد!

به گزارش پی ام آپ، روز شنبه هزاران نفر از کاربران توییتر مشکلات دسترسی به وب سایت یا اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را گزارش کردند. ساعاتی پس از انتشار این گزارش ها، ایلان ماسک در توییتی نوشت که این مسائل با محدودیت های موقتی برای جلوگیری از استخراج خودسرانه اطلاعات و دستکاری سیستم ها مطابقت دارد. البته یک روز بعد ماسک با انتشار توییتی جدید این اتفاق را شوخی خواند.

روز شنبه هزاران کاربر توییتر در کشورهای مختلف جهان از مشکلاتی در دسترسی به وب سایت یا اپلیکیشن این شبکه اجتماعی خبر دادند. اینگونه بود که هشتگ های «تویتر پایین» (#twitterdown) و «روحت شاد توییتر» (#riptwitter) به سرعت در این شبکه اجتماعی مد شدند؛ در مورد وب سایت Down Detector که قطعی شبکه اینترنت را بررسی و رصد می کند، اعلام کرد که تعداد گزارش های مربوط به مشکلات کاربران توییتر قبل از ظهر شنبه به وقت نیویورک به بیش از 7000 گزارش رسیده است. سرانجام ساعاتی پس از انتشار این گزارش ها، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که این مشکلات در راستای محدودیت های موقتی است که برای دسترسی به توییت ها در این شبکه اجتماعی اعمال شده است تا از جمع آوری و استخراج خودسرانه جلوگیری شود. اطلاعات کاربران و دستکاری های سیستم اما یک روز بعد، ماسک هنگام انتشار یک توییت جدید، این اتفاق را یک شوخی نامید تا به بالاترین تعداد بازدید از توییت برسد. به این ترتیب محدودیت های یک روزه توییتر تعداد بازدیدهای توییت ایلان ماسک را به حدود 450 میلیون رساند. بازی جدید ایلان ماسک با کاربران پلتفرم محبوب توییتر!

روز شنبه بسیاری از کاربران توییتر هنگام تلاش برای دسترسی به این شبکه اجتماعی با این پیام مواجه شدند: «متاسفانه دسترسی شما محدود شده است. لطفاً چند لحظه صبر کنید و دوباره امتحان کنید.” با این حال، برخی دیگر از کاربران خطاهایی دریافت کردند که وب سایت نمی تواند توییت ها را بازیابی کند. در بین کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی، علاوه بر دو هشتگ بالا، به هشتگ “ratelimitexceeded” نیز تبدیل شد. #ratelimitexceeded مد بود و تعداد توییت های مربوط به مشکل دسترسی این کاربران به 40000 توییت رسید.

اما به نظر می رسد گروه مدیریت توییتر اهمیت چندانی به کاربران متعصب این شبکه اجتماعی نمی دهد و در مقابل آنها ایلان ماسک ساعاتی پس از انتشار گزارش های مشکل توسط کاربران، توییت و تبلیغی کوتاه در مورد اعمال محدودیت های جدید برای دسترسی به توییت ها منتشر کرد. وی در اولین توئیت خود با تاکید بر اینکه این محدودیت ها با هدف جلوگیری از استخراج خودسرانه اطلاعات و دستکاری سیستم ها انجام می شود، اعلام کرد که از این پس حساب های کاربری تایید شده -یا مشترکین سرویس آبی توییتر- می توانند به 6000 توییت در روز دسترسی داشته باشند. در حالی که حساب های کاربری تایید نشده به 600 توییت در روز و حساب های کاربری تایید نشده جدید به 300 توییت در روز دسترسی خواهند داشت. چند ساعت بعد، ماسک در توییتی جدید اعلام کرد که مشخص نیست این محدودیت ها تا چه زمانی ادامه خواهند داشت. علاوه بر این، وی در این توییت در پاسخ به انتقادات گسترده کاربران از این محدودیت‌ها، اعلام کرد که حساب‌های کاربری تایید شده به ۸۰۰۰ توییت در روز، حساب‌های کاربری تایید نشده به ۸۰۰ توییت در روز و حساب‌های کاربران جدید تایید نشده به 400 توییت در روز دسترسی خواهند داشت.

موجی از نارضایتی

در حالی که اکثر کاربران توییتر در ماه های اخیر از اجرای این محدودیت های جدید و تصمیمات احساسی ایلان ماسک ابراز نارضایتی کرده اند، جالب است بدانید که برخی از کاربران نیز از ماسک به خاطر این تصمیم جدید تشکر و قدردانی می کنند.

سرانجام، شنبه شب به وقت نیویورک، ایلان ماسک که با موج گسترده و شدید انتقادات و اعتراضات کاربران توییتر به دلیل عدم دسترسی به حساب های کاربری خود در سراسر جهان مواجه شد، تصمیم گرفت از شدت این محدودیت ها بکاهد. . این اعتراضات به حدی شدید بود که برخی از کاربران مستقیماً به ایلان ماسک توییت کردند و نوشتند: «هی ایلان توییتر من کار نمی‌کند»، «محدودیتی برای خواندن توییت‌ها وجود دارد؟»، «باورم نمی‌شود این محدودیت تا کی ادامه خواهد داشت». چقدر طول می کشد؟»، «این دیگر شوخی نیست» یا «تویتر عزیز، همین الان اوضاع را درست کن!» بسیاری از آنها انتظار پاسخی از صاحب توییتر داشتند؛ انتظاری بدون پاسخ. در این رابطه، یکی از کاربران نوشتند: «معلوم نیست دلیل این مشکلات چیست و تا چه زمانی ادامه دارد، اگر ایلان به این سوال پاسخ دهد، شفافیت خود را نشان خواهد داد.» برخی از کاربران با یک نوشته به مشکلات عدیده خود در ماه های اخیر اشاره کردند: «من از سال 2009 به توییتر پیوستم و از زمانی که ایلان مالک این شبکه اجتماعی شد با شیوه مدیریت نامعقول خود بیشترین مشکل را داشتم. در این میان حتی کاربرانی که برای دسترسی به حساب کاربری خود مشکلی نداشتند نیز به این محدودیت ها اعتراض کردند و اعلام کردند که این تغییرات در ماه های اخیر باعث کاهش رونق توییتر و کاهش قابل توجه محبوبیت آن شده است.

به این ترتیب ماسک در توییت دیگری اعلام کرد که حساب های کاربری تایید شده به 10000 توییت در روز، حساب های کاربری تایید نشده به 1000 توییت در روز و حساب های کاربری تایید نشده جدید به 500 توییت در روز دسترسی خواهند داشت. از سوی دیگر، خبرنگاران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف سعی کردند با مدیران توییتر تماس بگیرند و جزئیات بیشتری در مورد این محدودیت‌های جدید دریافت کنند، اما فقط یک پیام خودکار از این پلتفرم دریافت کردند که شامل یک ایموجی بود.

اعمال این محدودیت‌های جدید پس از اعلام تغییرات محدودکننده جدید توییتر در هفته گذشته اتفاق افتاد. تغییرات مبتنی بر این واقعیت است که کاربرانی که عضو شبکه اجتماعی توییتر نیستند و حساب کاربری در این پلتفرم ندارند، دیگر نمی‌توانند به توییت‌ها دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مشاهده کنند. بسیاری از کاربران ایجاد این محدودیت ها را سیاستی اشتباه و طبقه بندی ضد اجتماعی کاربران این شبکه اجتماعی دانسته اند. آنها بر این باورند که ایجاد دسترسی بیشتر برای کاربران حساب های کاربری تایید شده، ترغیب ضمنی برای کاربران این پلتفرم برای استفاده از سرویس توییتر بلو است.

کاربران توییتر نیز به نوبه خود در ماه های اخیر پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک با تغییرات و سیاست های جدیدی مواجه شده اند که چندان خوشایند نبوده است. در آخرین مورد، در ماه مارس، کاربران توییتر یکی از گسترده‌ترین قطعی‌های این شبکه اجتماعی را در ماه‌های اخیر تجربه کردند که طی آن بیش از 8000 کاربر این شبکه اجتماعی از وقفه‌های جدی در دسترسی به حساب‌های کاربری خود خبر دادند. تلاش ماسک برای ایجاد تغییرات فراوان در این پلتفرم محبوب تاکنون منجر به نارضایتی و مهاجرت کاربران توییتر به سایر پلتفرم ها به ویژه بلواسکی و ماستادون نشده است. حتی در جذب و حفظ تبلیغ کنندگان نیز ناکام بوده است، بنابراین تصمیم گرفت با ایجاد تغییراتی در مدیریت این پلتفرم، راه خود را هموار کند. به همین دلیل مدتی پیش از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا داد و لیندا یاکارینو را برای تصدی این سمت انتخاب و معرفی کرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا