اخبار روز سینما جهان

بازیگر «پدرخوانده» درگذشت – بازتاب آنلاین

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، این بازیگر متولد نیوجرسی در فیلم های «گرمای قفس» (1974)، «مامان دیوانه» (1975) و «نامزد منچوری» (2004) و در فیلم «بت ساز» از تیلور هاکفورد (1980) و شهر نیویورک ماریو ون پیبلز (1991) نیز ظاهر شدند.

اپرا همچنین نقش هنرمند کلاهبردار لوکاس کاستیلیانو و همچنین الکساندر نیکوس مولتی میلیونر کشتیرانی را در یک دنیای دیگر شبکه NBC برای یک دهه (1989-98) بازی کرد.

او همچنین در سریال Montefusco شبکه NBC نقش پدرسالار یک خانواده چند نسلی ایتالیایی-آمریکایی را بازی کرد، اما این کمدی که توسط بیل پرسکی و سام دنوو ساخته شد، در سال 1975 تنها 9 قسمت ادامه داشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اپرا در حین کار در لس آنجلس با فرانسیس فورد کاپولا آشنا شد و برای نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده (1972) تست بازیگری داد. البته آل پاچینو این نقش را بازی می کرد اما اپرا در قسمت دوم فیلم نقش شخصیت شروری به نام تزیو را بازی می کرد که در قسمت اصلی آن ایبه ویگودا بازی می کرد.

از سال 1988 تا 1991، اپرا در نقش پدر نابودگر جسی کاتسوپولیس در سریال فول هاوس شبکه ABC ظاهر شد و این نقش را برای احیای نتفلیکس در سال 2017 ایفا کرد.

جاناتان آپارا در 4 مارس 1941 در انگلوود نیوجرسی در خانواده ای از مهاجران ایتالیایی به دنیا آمد. پس از اینکه او و خانواده اش چند سال در ایتالیا زندگی کردند، آنها در نیوجرسی ساکن شدند و او در سال 1959 از دبیرستان دوایت مورو فارغ التحصیل شد.

اپرا در اوایل دهه 1960 به نیویورک سیتی نقل مکان کرد تا بازیگری را دنبال کند، سپس به لس آنجلس آمد و در فیلم کلاسیک بولیت در سال 1967 در مقابل استیو مک کوئین نقش یک قاتل را بازی کرد. او سپس در فیلم هایی مانند ملخ (1970) و کشتن شیرین کرتیس هانسون (1972) بازی کرد.

او بعداً در نقش گانگستر آلبرت آناستازیا در مینی سریال تحسین شده «خاطرات یک گانگستر» در سال 1981 NBC ظاهر شد.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا