اخبار روز سینما

بازیگر معروف درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، این بازیگر یکی از مهم ترین چهره های سینمای فرانسه به شمار می رود و در آثاری از فیلمسازان مطرحی چون «فدریکو فلینی»، «ژاک دمی»، «سیدنی لومت»، «برناردو برتولوچی» و «کلود» بازی کرده است. للوش» در سن 92 سالگی در خانه اش در پاریس درگذشت.

Anouk Emme بیشتر به خاطر بازی در مقابل ژان لوئیس در فیلم A Man and a Woman اثر کلود للوش (1966) شناخته می شود که برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و برنده گلدن گلوب شد.

او همچنین سابقه حضور طولانی در فیلم‌های مهم سینمای هنر مانند «زندگی شیرین» و «هشت و نیم» از فدریکو فلینی، «لولا» به کارگردانی «ژاک دمی»، «مون‌پارناس» ساخته «ژاک بکر» و “تراژدی یک مرد.” مضحک» نوشته «برناردو برتولوچی» منتشر شد.

فعالیت حرفه‌ای او در سینما از اواخر دهه 1940 آغاز شد و تا پایان راه و فیلم «بهترین سال‌ها» ساخته «کلود للوش» در سال 2019 ادامه داشت.

«ام» که سابقه بازی در بیش از 80 فیلم سینمایی را دارد، در سال 1994 در فیلم «آماده پوشیدن» به کارگردانی «رابرت آلتمن» و «چمنزار درخت توس» به کارگردانی «مارسلین» ظاهر شد -Ivens» از 2003). او در آن نقش یک بازمانده از هولوکاست را بازی می کند که 60 سال پس از جنگ به آشویتس بازمی گردد.

انوک اِمه در 27 آوریل 1932 در پاریس به دنیا آمد، نام اصلی او «نیکول فرانسوا فلورانس دریفوس» و پدرش «هنری دریفوس» و مادرش «گنو سوریا» هر دو بازیگر بودند.

در طول جنگ جهانی دوم، او از نام مادرش برای جلوگیری از آزار و اذیت نازی ها استفاده کرد، بین پاریس و جنوب فرانسه رفت و آمد کرد و در یک مدرسه شبانه روزی در کوه های آلپ رفت و در آنجا با راجر وادیم آشنا شد. او بعداً فیلم «و خداوند زنان را آفرید» ساخت. .

هنگامی که او 14 ساله بود توسط کارگردانی به نام “هنری کالف” کشف شد و برای نقش انوک در درام عاشقانه “خانه زیر دریا” در سال 1947 انتخاب شد. او سپس نام خانوادگی “Emme” را انتخاب کرد. (که در زبان فرانسوی به معنای دوست داشتنی است).

در 16 سالگی در فیلم عاشقان ورونا (1949)، اقتباس آندره کیث از رومئو و ژولیت ظاهر شد.

در طی دو دهه بعد، انوک اِمه در بیش از 40 فیلم ظاهر شد و در فیلم‌های فرانسوی مانند درام «ارتباطات بد» الکساندر آستروک (1955) که الهام‌بخش سینماگران موج نو فرانسه بود و فیلم «مون‌پارناس» ساخته «ژاک» نامی برای خود دست و پا کرد. “. بکر» درباره «آمادئو مودیلیانی» نقاش ایتالیایی اوایل قرن بیستم منتشر شد.

در سال 1960، «فدریکو فلینی» او را برای نقش اصلی در شاهکارش «زندگی شیرین» در کنار «مارچلو ماسترویانی» و «آنوک اِمه» انتخاب کرد و سه سال بعد دوباره با این بزرگ ایتالیایی در فیلم کلاسیک «هشت و نیم» همکاری کرد. “.

او همچنین در فیلم هیجان‌انگیز سیدنی لومت، The Randezvous (1969) بازی کرد که در آن زنی را به تصویر کشید که شوهرش (عمر شریف) به او مشکوک است.

اما بازی در فیلم «یک مرد و یک زن» ساخته کلوود للوش در سال 1996 در کنار «ژان لوئی ترنتینانت» برای «آمه» شهرت جهانی به ارمغان آورد و این فیلم برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره شد. چندین دسته جوایز اسکار

این فیلم در مدت سه هفته با بودجه ای ناچیز فیلمبرداری شد و 14 میلیون دلار در ایالات متحده و بیش از 50 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. انوک آمه اولین بازیگری بود که برای یک نقش فرانسوی زبان نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اگرچه او در مقابل الیزابت تیلور برای «چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد» شکست خورد.

«آنوک امه» در سال 2002 مفتخر به دریافت جایزه افتخاری آکادمی فیلم فرانسه (سزار) شد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا