سرگرمی

بازیگر سرشناس در گذشت

دونالد ساترلند بازیگر مشهور کانادایی فیلم هایی چون «بازی های گرسنگی» و «مش» درگذشت.

دونالد ساترلند، بازیگری که شش دهه بازی کرد و بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌هایی چون «اکنون نگاه نکن»، «مش» و «بازی‌های گرسنگی» شهرت داشت، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

گاردین نوشت این بازیگر پس از یک دوره بیماری طولانی در میامی درگذشت.

ساترلند یک بازیگر پرکار، در بیش از 190 فیلم و سریال تلویزیونی ظاهر شد و در یک رشته فیلم کلاسیک دهه 1970 مورد توجه قرار گرفت.

این بازیگر برای فیلم های تلویزیونی «شهروند ناشناس» (در سال 1996) و «جاده به جنگ» (در سال 2003) برنده دو جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. «ساترلند» در سال ۲۰۱۷ جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد.

این بازیگر که در سال 1935 در کانادا متولد شد، در دانشگاه تورنتو تحصیل کرد و در سال 1957 برای شرکت در کلاس های بازیگری در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن به لندن رفت. پس از حضور در نقش‌های کوچک در برنامه‌های تلویزیونی بریتانیا مانند «مرد جهان» و «انتقام‌جویان» و فیلم‌هایی مانند «خانه وحشت دکتر ترور»، «ساترلند» و برای بازی در فیلم اکشن «دوازده مرد شیطانی» انتخاب شد. “. تبدیل شد.

دوازده مرد بد موفق شد و ساترلند پس از آن در فیلم های جنگی بیشتری از جمله مش ظاهر شد. در سال 2012، بازی او در نقش شخصیت شرور برفی در بازی های گرسنگی، او را با نسل های جدیدی از سینماروها آشنا کرد.

اگرچه «ساترلند» در سال 2017 جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد، اما همیشه از او با این عنوان یاد می شد یکی او یکی از بزرگترین بازیگرانی است که هرگز نامزد اسکار نشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا