به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته درباره وضعیت سخت و بغرنجِ جسمی و اقتصادیِ صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مطلبی منتشر شد. 

برخی از رسانه‌ها پیگیرِ وضعیت این هنرمند پیشکسوت شدند و از نهادهای ذیربط با حوزه فرهنگ و هنر این درخواست را داشتند به خاطر برداشتن قدم‌های ظاهری و نمادین در روز ملی سینما، به عیادت او در بیمارستان امام خمینی(ره) بروند و یا برای عضویت او و بسیاری از هنرمندان گرفتار و خانه‌نشین تمهیدی بیندیشند. 

به فاصله چند روز، خبر هولناک دیگری از یک بازیگر قدیمی به گوش رسید. بازیگری که در دهه 60 بازی‌های درخشانی از او سینمای ایران به خودش دیده است. البته در سال‌های بعد حضور او را به عنوان مدیر تولید و صدابردار و در نقش‌های جدید هم شاهد بودیم. به جهت حفظ شأن و جایگاه هنرمند و احترام به خانواده محترمِ او از آوردن نامش خودداری کرده‌ایم. 

اما این روزها مهرداد غفارزاده کارگردان سینما پیگیرِ وضعیت اوست و از نزدیک شاهدِ مشکلات او بوده و هست. این کارگردان در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفت: این هنرمند عزیزمان در طول این سال‌ها به دلیل کمبود کار، مشکل مالی پیدا کرده و نتوانسته از پسِ اجاره منزل خود برآید. همین‌طور نتوانسته از طریق وام و کمک‌های مختلف مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌اش را تأمین کند. به همین خاطر صاحبخانه‌اش حکم تخلیه او را می‌گیرد. 

وی افزود: این هنرمند شناخته شده در دهه 60، در حال حاضر اثاثیه‌اش را به باغی در حاشیه شهر تهران منتقل کرده و خودش در نزدیکی آن در چادری زندگی می‌کند. آن‌قدر وضعیت سختی را می‌گذراند که نمی‌تواند برای لحظاتی هم شده چادر را ترک کند که سارقان، اثاثیه او را به سرقت نبرند. 

غفارزاده تأکید کرد: مراجع ذیربط، سینمایی‌ها و کسانی که می‌خواهند او را یاری دهند بدانند این هنرمند قدیمی، به دنبال سرپناهی است اثاثیه‌اش را به آنجا منتقل کند با وام یا هر نوع کمکِ دیگری، بتواند با کار جدید، چه بازیگری و چه کار در عرصه تولید مشکلات خود را آرام آرام سامان دهد. وگرنه با این شرایط که نمی‌تواند برای لحظه‌ای هم اثاثیه خود را به حال خودش واگذار کند، سر هیچ‌کاری نمی‌تواند حاضر شود. 

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: این هنرمند هم در عرصه بازیگری کاربلد است و هم به عنوان مدیر تولید، صدابردار و مستندساز؛ به او کمک کنید تا بتواند به همراه فرزندانش به روال عادی زندگی خودش برگردد. در عرصه سینما هم دوباره شاهد کارهای خوب او باشیم. 

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما