سما بابی | در سینمای ایران ، نقش بازیگر زن در نقش زنان در روستاهای کوچک بازتابی از واقعیت های اجتماعی و فرهنگی جوامع غیر شهری است. چنین نقش هایی به طور کلی بحران های اجتماعی را که زنان روستایی با آن روبرو هستند به تصویر می کشد. چنین فیلم هایی ، ضمن آشنایی با مخاطبان با چنین فضاهایی ، به بازیگران زن این فرصت را می دهد تا مهارت های بازیگری خود را به چالش بکشند.

سارا بهرامی نقش یک زن روستایی را در این فیلم بازی می کند که بخشی از رقابت جشنواره امسال است. اما نه یک زن منفعل ، بلکه زنی که در جو کوچکی که در آن زندگی می کند زندگی می کند. برای همین بهانه ، ما نگاهی کوتاه به بازیگران بازیگرانی که نقش زنان روستایی را ایفا کرده اند ، داریم.

خاتی | سارا بهرامی | 1403

سارا بحرامی در منظره ای در پشت صحنه های “Khati”

Khati ، به کارگردانی Fereydoon Najafi ، داستانی عاطفی را در قلب طبیعت ایران روایت می کند. این فیلم که در جشنواره فیلم فجر با حضور سارا بهرامی و سعید آقاخان برگزار شد ، پیچیدگی روابط انسانی را بررسی می کند -ضایعات و مفاهیم زیست محیطی و انسانی را ادغام می کند. سارا بهرامی ، که همیشه به دلیل انتخابات جسورانه و عملکرد عالی او شناخته شده است ، بار دیگر مهارت های خود را به نمایش گذاشته است. پیش از این جوایز با فیلم هایی مانند نجار و پرندگان چمن ، تأثیر آن بر فیلم است و نقش متفاوتی از کارهای قبلی خود را ایفا می کند. کاشتی یکی از محبوب ترین فیلم های جشنواره فیلم FJR امسال به دلیل جو بومی و تاریخ است که احساسات انسانی عمیق تر می شود. فیلمبرداری در قلب طبیعت و استفاده از مکانهای بکر ، همراه با بازی های درخشان ، از جمله سارا بهرامی ، برای این کار. یکی این یکی از آثار شاخص جشنواره شده است. حضور خاتی در فجر بار دیگر نام سارا بحرانی را در بین بهترین های جشنواره ارائه کرده است و نشان داده است که هنوز هم است یکی این یکی از قدرتمندترین چهره های سینمای ایران است.

هیچ چیز | باران Kowsari | 1399

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
باران کوساری با توجه به فیلم “بدون همه چیز”

همه چیز اقتباس از کار با پیرزن فردریش نیست ، که با تغییر در لحن و ساختار به یک درام استرس زا تبدیل شده است. تاریخ در یک دهکده Prevolate اتفاق می افتد ، جایی که مردم منتظر بازگشت یک زن ثروتمند به نام لیلی (Hedayat Teherani) هستند. در ضمن ، یکی این یکی از نقش های اصلی باران کوساری است. کاوساری با یک نقش متفاوت و با حضور کم اما مؤثر ، عمق بیشتری به روایت انتقام در لیلی می دهد. او مانند سایه ای با لیلی است. زنی که گذشته پنهان دارد و بازتاب رنج شخصیت اصلی است. این نه تنها حامی لیلی است ، بلکه بخشی از مکانیسم انتقام جویی آن است ، شخصی که ممکن است بیشتر درگیر تصمیمات لیلی و مسیر پیچش این بازده باشد. ، سرانجام به پیوند گمشده انتقام لیلی تبدیل می شود.

آیا ماریلا زاری | 2013

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
ماریلا زاری در پشت صحنه فیلم “ch”

Hatamikia روایت داستان ها را می داند ، و در “Ch” همچنین داستانی از زندگی شهید چمران را روایت می کند. در این فیلم ، ماریلا زاری در نقش یک زن روستایی کردا ظاهر می شود. در این سالها به یک بازیگر ثابت در فیلم های Hatamikia تبدیل شده است ، این یک نکته درخشان در فیلم است. در نقش یک زن کرد ، او حضور قوی و عاطفی دارد و تصویری ملموس از یک زن مقاوم و مجروح را نشان می دهد. لحظات حضور وی یکی از معدود قسمت های تأثیرگذار فیلم است. چگونه سعی کرده اید شخصیت چند لایه ای از Chamran و یک تصویر بازتابی از رویداد Paveh را ارائه دهید؟ اما این بازی ماریلا زاری است که برای همیشه در این فیلم باقی مانده است. وی در مورد حضور خود در این فیلم گفت: “جالب است بدانید که چه موقع خبر حضور من در فیلم منتشر شد ، من تماس هایی داشتم که لطفاً در این فیلم بازی نکنید.” زیرا آنها با این داستان مخالفت کردند. از طرف دیگر ، قهرمان سرزمین من به من آسیب رساند. علاوه بر این ، صرف نظر از فیلم و تاریخ و نقش به عنوان یک بازیگر ، در میان بازیگران عظیم در این شرایط استثنایی توسط آقای هاتامیکیا کارگردانی شده است ، یک تجربه ارزشمند که نتوانستم آن را نادیده بگیرم.

باد در Elnaz Shakrodost Grass پیچیده شده است | 2007

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
Elnaz Shaker Dost با توجه به “باد در چمن”

الناز شاکرودوت شخصیت شوکا را در باد در باد در چمن بازی می کند. زنی که اگرچه از فشارهای اجتماعی و خانوادگی پشتیبانی می کند ، باید تصمیمات سختی را اتخاذ کند که تأثیر عمیقی بر زندگی خود داشته باشد. شاکرودوت با لحظات آزادی و عشق در برابر محدودیت ها ، اضطراب و ترس از ازدواج را مجبور کرده است. در این فیلم ، Shakirdoust نه تنها تاریخ تاریخ را هدایت می کند ، بلکه از نظر عاطفی مخاطب را به ذهن و قلب سوق می دهد. تغییرات داخلی شوکا ، به ویژه در صحنه هایی که او به آزادی و رهایی یک تصمیم می پردازد ، به زیبایی به تصویر کشیده شده است. این تغییرات تدریجی ، به ویژه در سکانس های رقص شوک در برف ، تا حد زیادی بر مخاطب تأثیر می گذارد.

جدید آویز | هدیه Teherani | 2005

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
هدیه Teherani با توجه به فیلم “New Hang”

“نیمه شب” یک کار جاده ای و Multicapa در مورد آزادی ، مرگ و موسیقی است که نمایانگر زندگی کردهای ایرانی است. این داستان حول محموله ، یک نوازنده برجسته کرد ، که پس از سقوط صدام ، به همراه گروه موسیقی موسیقی خود برای جشن گرفتن یک کنسرت به کردستان عراق سفر می کند. یکی یکی از برجسته ترین جنبه های فیلم ، حضور هدیه تهران در نقش دیگری است. شناخته شده که به نقش های شهری و شهری امروزی شناخته شده است ، در اواسط ماه حضور تأثیرگذار در نقش یک خواننده محبوب دارد و مورد تحسین منتقدین بین المللی قرار گرفته است.

گیلان | فاطمه موتاما آریا | 2004

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
فاطمه موتاما آریا و باران کوساری با توجه به “گیلان”

فیلم گیلان ساخته شده توسط راخان بنی ایتاد یک تاریخچه مادری است که در زمینه جنگ و آوارگی خانواده ها اتفاق می افتد. شخصیت اصلی ، گینه ، با بازی فاطمه موتام آریا ، یک مادر محبت آمیز است که در طول جنگ از پسر معلول خود مراقبت می کند. اسماعیل پس از بازگشت از جنگ با نخاع ، سعی دارد مادرش را جدا کند تا او را از بار مسئولیت بزرگی آزاد کند ، اما گیلان با عشق و فداکاری از او مراقبت می کند. این فیلم با تأثیر عمیق جنگ بر زندگی خانوادگی ، به ویژه در خانواده ای که مادر در این فیلم نقش اصلی را ایفا می کند ، رفتار می کند ، میااد آریا نقش یک مادر بی نظیر را بازی می کند که سعی می کند خانواده خود را در شرایط دشوار نگه دارد. این نقش ، با توجه به خصوصیات انسانی و عاطفی که در گیلان نشان داده شده است ، یکی این یکی از برجسته ترین نقش ها نقش بازی می کند. علاوه بر ابراز احساسات بی پایان ، کار او همچنین عمق روانی شخصیت را نشان می دهد.

اشکهای سرد | Golshifteh فراهانی | 2003

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
Golshifteh فراهانی با توجه به “اشک های فرس”

“اشکهای سرد” عزیز الله حمیدناجاد اثری است که در یک فضای سرد و جنگی ، فضای ناکتا داستان عشق ، وظیفه و بشریت را در قلب جنگ روایت می کند. یکی یکی از نقاط قوت این فیلم ، Golshifteh فراهانی در نقش Ronak است. او نماینده شخصیت دختری است که بین تعهد به گروه چریکی و احساسات انسانی خود به دام می افتد. یکی یکی از برجسته ترین لحظات بازی او صحنه ای است که با کوه تنها در غار باقی می ماند. بازی زیر جلدی Golshifteh تصمیم دشوار روناک را برای مخاطبان می گیرد. اشک های سرد فیلمی است که از طریق کار تحسین برانگیز Golshifteh فراهانی در نقش یک دختر روستایی ، یک جهت دقیق و یک فضای واقع بینانه به یک اثر ماندگار در سینمای جنگ ایران تبدیل شده است. نقش Ronak در این فیلم یکی او یکی از پیشرفته ترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت هایی است که فراهانی در طول کار خود بازی کرده است.

کودکان Agua y Flores Village de Homa | 1372

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
با دیدن “کودکان آب و گل” با دیدن زنده رأی دهید

روستای هوما ، از Karkhe تا Rhine ، نشان داده بود که چگونه عمق عاطفی تاریخ در قلب روایت های جنگ می تواند با کمترین حرکت و اغراق گسترش یابد. در فیلم “فرزندان آب و گل” به عنوان همسر کریم سارابی ، او زنی است که سالها منتظر مکه است و سرانجام رویای خود را در وسط جنگ تحقق بخشید. این فیلم بار سنگینی در فیلم دارد. از ابتدا ، ظاهر و گفتگوهای کوتاه آنها رابطه عمیق خود را با کریم نشان می دهد. رابطه ای مبتنی بر صبر و وفاداری. دهکده هوما ، بدون نیاز به لحظات عاطفی جسورانه ، فقط با مکث و سکوت قابل توجه ، احساس زنانه را نشان می دهد. انتظاراتی که سرانجام انجام می شود ، نه با یک سفر واقعی بلکه با یک سفر نمادین. کریم ، که مرد عملی بوده و تا آن زمان درگیر آن است ، ناگهان با یک خلاء عاطفی روبرو می شود. اراده همسرش (که استخوانهای خود را به مکه می برد) بهانه ای برای نشان دادن عشق است که فراتر از مرگ است. حتی در نبود جسمی ، مردم هوما در این فیلم حضور نامرئی دارند. توبه ناتمام او و میل او کریم را به یک جنبش بی پایان سوق می دهد.

افسانه مه | فاطمه گودارزی | 1370

سارا بحرانی در این فیلم بازی کرده است
فاطمه گودارزی در تصویری از “افسانه پلنگ”

در فیلم افسانه ای پلنگو ، فاطیما گودارزی نقش یک زن روستایی را ایفا می کند که نقش مهمی در روابط روستایی بین قصه گویی ایفا می کند. این شخصیت یک زن قوی و با عزت است که علاوه بر تلاش برای متحد کردن همکلاسی های خود قبل از پلنگ ، نیز به دلیل تجربیات شخصی این حیوان درنده آسیب دیده است. گودارزی توانسته است احساسات خود را به زیبایی به مخاطبان منتقل کند تا شخصیت یک زن دلسوز ، دلسوز و دوستانه را عمیق تر کند. کار فاطمه گودارزی در این فیلم نشان دهنده پیوند عمیق انسان با طبیعت و بحران های آن است. از طرف دیگر ، حساسیت آنها برای نجات روستا و توجه آنها به فردیت و مشکلات شخصی آنها ، هر دو در بازی خود به خوبی شناخته شده اند. حضور گودارزی در این فیلم نه تنها بر توسعه تاریخ تأثیر می گذارد ، بلکه به عمیق ترین موضوعاتی مانند انتقام ، ترس و دلسوزی می افزاید و شخصیت آن را در ذهن مخاطب به یاد می آورد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما