صدها تن از اعضای انجمن بازیگران آمریکا از جمله چهره های مشهوری چون «مریل استریپ»، «جنیفر لارنس» و «جولیا لوئیس دریفوس» با امضای نامه ای آمادگی خود را برای اعتصاب اعلام کردند.

به نقل از پی ام آپ؛ به گزارش هالیوود ریپورتر، اعضای برجسته انجمن بازیگران آمریکا (SAG) در نامه‌ای به مدیر و کمیته مذاکره اعلام کرده‌اند: “اعتصاب همراه با سختی‌های بی‌سابقه برای بسیاری از افراد همراه است و هیچ‌کس از آن لذت نمی‌برد، اما در صورت لزوم، ما آماده حمایت از اعتصاب هستیم”.

این نامه که برای اولین بار توسط نشریه “رولینگ استون” منتشر شده است، نگرانی‌هایی را بیان کرده و اعلام می‌کند: “اعضای انجمن بازیگران آمریکا ممکن است آماده باشند تا علیه سیاست‌های مدیریت انجمن خود عمل کنند. ما احساس می‌کنیم که حقوق و دستمزدها، مهارت‌های ما، آزادی خلاقانه و قدرت صنفی ما در دهه‌ی گذشته ضعیف شده است. باید این مسیر را تغییر دهیم و به سمت بهبود آن حرکت کنیم”.

این نامه هشدارآمیز تنها چند روز پس از آن منتشر شده است که رئیس انجمن بازیگران آمریکا، فران درشر، و مدیر اجرایی ملی و مذاکره‌کننده ارشد، دانکن کرابتری، به ۱۶۰ هزار عضو این انجمن اعلام کرده‌اند که مذاکرات با اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) تاکنون “بسیار سازنده” بوده است.

امضاکنندگان نامه به طور خاص علاقه خود را برای ایجاد همسویی بر سر نرخ حداقل دستمزد و مقررات ضد تراست ابراز کردند. این نامه همچنین خواستار تغییر روش های استماع به روش های ضبط خود و مقررات هوش مصنوعی شده است.

تقریباً 98 درصد از اعضای رای‌دهنده، پیش از آغاز مذاکرات اتحادیه بازیگران با استودیوها در 7 ژوئن، مجوز اعتصاب احتمالی را صادر کردند. این مجوز به مدیران اتحادیه بازیگران اجازه می دهد در صورت لزوم دست به اعتصاب بزنند.

پیش از این، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) اولین اعتصاب ملی خود را در 15 سال گذشته با اعلام اختلافات گسترده با استودیوهای فیلم از ماه می آغاز کرد. این انجمن در سندی مبسوط پیشنهادهایی را برای افزایش حقوق و مزایای خود در پروژه های سینمایی و تلویزیونی ارائه کرد که این پیشنهادها مورد قبول استودیوها قرار نگرفت و حتی جایگزینی هم پیشنهاد نکردند.

تاکنون بسیاری از برنامه‌های هفتگی تلویزیونی در آمریکا، از جمله “جیمی فالون”، “جیمی کیمل”، “استفن کولبرت” و سایر برنامه‌ها، همچنین ساخت فیلم “بلید” توسط استودیو مارول، و سریال “چیزهای عجیب” و غیره، به دلیل اعتصاب نویسندگان، متوقف شده‌اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *