سرگرمی

بازیگرانی که با عمل زیبایی، کارگردان «مختارنامه» را عاصی کردند

بازیگر مرد نقش خود در سریال مختارنامه را به دلیل جراحی بینی به کلی از دست داد.

تغییر چهره بازیگران یکی یکی از مشکلات جدی سریال «مختارنامه» بود. نویسنده کتاب «پرونده مختارنامه» ماجرا را این گونه روایت می کند: «در پروژه ای طولانی مثل مختارنامه، گاهی بازیگر قسمت هایی از اجرای خود را در یک سال خاص اجرا می کند و ادامه اجرای او به زمان دیگری موکول می شود.

همشهری آنلاین نوشت: اما گاهی اوقات بازیگران در چهره خود تغییراتی ایجاد می کنند که برای بازیگران زن دردسرساز می شود. اتفاقی که بارها در سریال مختارنامه رخ داد و باعث تغییراتی در مرحله کارگردانی و تدوین شد.

جراحی های دردسرساز الهام حمیدی و حدیث فولادوند

الهام حمیدی در نقش همسر کیان و حدیث فولادوند در نقش همسر ابراهیم اشتر به دلیل اعمال جراحی زیبایی و تغییر چهره، حفظ رپکورد بسیار سخت بود. در واقع این دو بازیگر با تغییرات گسترده در چهره سازندگان سریال را شگفت زده کردند. موضوعی که باعث شد سکانس های آنها کم شود.

الهام حمیدی در 2 قسمت ایفای نقش همسر کیان بینی خود را عمل کرد و حدیث فولادوند نیز جراحی زیبایی بینی انجام داد. به طوری که در صحنه ای که در فاصله یک سال فیلمبرداری شده تفاوت چهره او کاملا محسوس است. همین موضوع باعث شد بسیاری از کلوزآپ های فولادوند در مرحله تدوین دور ریخته شود.

بازیگرانی که با حرکات زیبای خود از کارگردان «مختارنامه» سرکشی کردند

گاهی اوقات، زمان بر خلاف پروژه کار می کرد. طولانی شدن زمان فیلمبرداری باعث شد که گذشت چندین سال تاثیرات خود را در چهره بازیگران زن نشان دهد. در مورد بازیگران مرد، داشتن ریش به گریمور کمک زیادی کرد تا تغییر چهره محسوس نباشد، اما در مورد خانم ها به راحتی حل می شود. نبود. در بخشی از کار، گونه های فریبا کوثری چاق شد و چهره ماهچهره خلیلی به دلیل گذشت زمان و چاق و لاغری تغییر کرد. البته تغییر چهره این بازیگران به اندازه الهام حمیدی و حدیث فولادوند دردسرساز است. نبود.

برداشتن محمد حاتمی به دلیل عمل بینی

اگرچه این عمل جراحی برای بازیگران زن دردسر بیشتری داشت، اما در یک مورد برای یک بازیگر مرد اتفاق افتاد و حتی باعث شد میر باقری او را از کار اخراج کند. همانطور که در کتاب «پرونده مختارنامه» آمده است، محمد حاتمی جزو گزینه های بازی در این سریال بود که به دلیل جراحی بینی از لیست بازیگران خارج شد.

داوود رشیدی نمی توانست دیالوگ هایش را حفظ کند

برخی از بازیگران این سریال که از چهره های مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون بودند، به دلیل سن و سال خود دچار مشکل شدند. مثلا داود رشیدی نمی توانست دیالوگ های طولانی را حفظ کند. بنابراین دیالوگ ها روی کاغذ نوشته می شد و جلوی او می گرفت یا زمانی که امکان ضبط صحنه دو نفره داوود رشیدی و فرهاد اصلانی وجود داشت. سکانس دو نفره نبودا دکوپاژ شد و نماهای تک نفره فرهاد اصلانی گرفته شد و 6 ماه بعد نماهای داوود رشیدی ضبط شد.

جمشید شاه محمدی نیز برای نقش زهیر بن قین انتخاب شده و در کاشان جلوی دوربین می رود. اما با تکمیل فیلمنامه و اینکه زهیر باید توانایی مبارزه و حضور در سکانس های نبرد را داشته باشد، جای خود را به محمود اردلان می دهد. در عوض جمشید شاه محمدی نقش خواهر شوهر مختار را بازی می کرد که با ویژگی های ظاهری او همخوانی داشت.

فایل مختارنامه توسط رضا استادی مسئول روابط عمومی این سریال نوشته شده است. به گفته وی با توجه به مسئولیتی که در این پروژه داشت به اطلاعات و اسناد مهم و جالبی دسترسی داشت و باید به این سوال پاسخ می داد که وکالتنامه چگونه ماندگار شد و چگونه پس از سال ها تازگی خود را حفظ کرد؟ نویسنده هدف خود را این بوده که کتابش شبیه «رمان خواندنی درباره یک سریال دیدنی» باشد.

این کتاب روایت زمانی دارد، از قبل از تهیه فیلمنامه در سال 1380 تا وقایع بعد از پخش آخرین قسمت سریال و سپس بخش هایی با عنوان خلاصه، ضعف، درباره داوود میرباقری، درباره عظیم جوانروح، درباره محمود فلاح، پیوست ها. و آلبوم عکس

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا