سرگرمی

بازیگرانی که از ایران مهاجرت کردند چه شغلی دارند؟

بازتاب آنلاین، اگرچه در سال های اخیر مهاجرت هنرمندان رو به افزایش بوده است، اما تصاویر منتشر شده از برخی از آنها نشان می دهد که در غربت حالشان خوب نیست.

لیلی رشیدی

تاروپود لیلی رشیدی با هنر درآمیخته است زیرا از خانواده ای کاملاً هنرمند متولد شده است. یکی یکی از فرزندان داوود و پشات باید این راه را می رفت. او در دهه هفتاد خورشیدی با «قصه‌های تا با تا» شناخته شد و بیشتر آثارش به همکاری با عمه‌اش مرضیه برومند برمی‌گردد و مانند او دلش به کارهای کودک می‌خورد. حالا اما مدتی است که تصاویری از او در کارگاه نمایشی که برای کودکان در دبی برگزار کرده بود منتشر شده است. به هر حال هنرمند می تواند کلاس های خود را هر کجا که بخواهد برگزار کند، اما شاید لیلی رشیدی بتواند تکرار مرضیه برومند در سرزمین خودمان باشد. اما به نظر ممکن نیست.

ارژنگ امیرفضلی

آخرین تصویر دیده شده از ارژنگ همان ویدئویی است که او به تازگی از تورنتو منتشر کرده و با لحن شیرین خود از هزینه های سرسام آور کانادا تعریف می کند. او اکنون یک راننده تاکسی اینترنتی در تورنتو است و آن طور که خودش می گوید درآمدش ایده آل نیست و با مشکلات زیادی مواجه شده است. ارژنگ امیرفضلی فعالیت خود را در تلویزیون با برنامه «نوروز 72» به کارگردانی داریوش کاردان در کنار مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد و اکنون بیش از سه دهه است که در جامعه هنری شناخته شده است، اما شاید درست نباشد که این هنرمند بعد از سی سالگی یک سال را در این حالت سپری می کند.

شبنم فرشادجو

شبنم فرشادجو هم مثل ارژنگ امیرفضلی این روزها در کانادا است. تورنتو یکی یکی از مقاصد مهم ایرانیان برای مهاجرت است و حالا شبنم تصمیم گرفته برای امرار معاش در این شهر کلاس های بازیگری برگزار کند. فرشادجو در ایران از آن دست بازیگرانی بود که همیشه به تئاتر وفادار بود و تا آخرین روزهای حضورش دست از اجرا باز نداشت و حالا همچنان در آن سوی دنیا به دنبال اشتیاق خود است، هرچند با استعدادش او می توانست آثار بیشتری را در ذهن مخاطب ایرانی خلق کند. به خاطر سپردن

فریبرز عرب نیا

عرب نیا کمی زودتر از نام های دیگر به کانادا مهاجرت کرده و به گفته خودش در آنجا یک راننده بیمار است. اولین جوان سینمای ایران در دهه هفتاد پس از همکاری با بزرگترین کارگردانان ایرانی به تلویزیون رفت و تبدیل به یک یکی او به یکی از ماندگارترین شخصیت های تلویزیونی پس از انقلاب تبدیل شد. اما چه کسی فکرش را می کرد که رزگار و عرب نیا با هم اینقدر خلق نکنند؟ او که همیشه با موقعیت های خاص خود شکل دیگری از هنر را منعکس می کرد، حالا قرار است از قاب هیچ دوربینی دیده نشود و احتمالا تنها ویدئوهای منتشر شده در صفحه اش تنها ارتباط او با مردم خواهد بود.

راحتی ویشکا

ویشکا راحتی همیشه یکی او یکی از متنوع ترین هنرمندان ایرانی است و این نکته را می توان از بازی او در آثار سینمایی و تلویزیونی به خوبی فهمید. او که خواهرزاده مازیار پرتو کارگردان و فیلمبردار برجسته سینمای ایران است از اواسط دهه هفتاد با بازی در فیلم صحیرا و مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) وارد عرصه تصویر شد اما هنرمندانه دوران حرفه ای نشان داد که او کار گزینشی را ترجیح می دهد و احتمالا با شخصیت «خانم دارابی» در «ورود آقایان ممنوع» به یادگار خواهد ماند. او اکنون این روزها را در پاریس سپری می کند و ورزش می کند و شواهد نشان می دهد که او آرامش را در جای دیگری از جهان انتخاب کرده و چندان علاقه ای به حضور مقابل دوربین ندارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا