اخبار ارز دیجیتال

بازیابی ۱۰ میلیون دلار اتریوم سرقتی توسط شبکه رونین! چه کسی مسئول این حمله بود؟

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شبکه رونین (Ronin) موفق شده است تقریباً ۱۰ میلیون دلار اتریوم را که دیروز در یک نقص امنیتی به سرقت رفته بود، بازیابی کند.

این بازیابی به لطف هکرهای کلاه سفید انجام شده و تیم شبکه رونین انتظار دارد که استیبل‌کوین‌های یو‌اس‌دی‌سی (USDC) سرقتی نیز تا اواخر امروز بازگردانده شوند.

شایان ذکر است که تیم رونین به عنوان قدردانی، به هکرهای کلاه‌ سفید ۵۰۰ هزار دلار پاداش خواهد داد.

به گزارش رمز ارز نیوز، پل رونین که امکان انتقال دارایی‌ها از اتریوم به زنجیره جانبی رونین را فراهم می‌کند، قبل از بازگشایی به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این اقدام برای تضمین امنیت پل و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی آینده انجام می‌شود. تیم شبکه همچنین برای معرفی یک مدل عملیاتی جدید برای پل، با اعتبارسنج‌ها همکاری خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، نقص امنیتی اخیر به دلیل یک اشکال در به‌روزرسانی پل بوده است. هکرهای کلاه‌ سفید این نقص را در ساعات اولیه روز سه‌شنبه شناسایی کردند و حمله اخیر را نتیجه سوءاستفاده یک ربات حداکثر مقدار قابل‌استخراج (MEV) دانستند.

این مشکل باعث شد پل نتواند آستانه صحیح رأی‌ها برای برداشت وجوه را تشخیص دهد و منجر به عملیات غیرمجاز شد.

در همین راستا، آدریان هتمن از شرکت امنیت بلاکچین Immunefi، تأکید کرده که به‌روزرسانی‌های پل معمولاً با ریسک‌های جدیدی همراه هستند و نیاز به اقدامات امنیتی سختگیرانه دارند.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز نیز گزارش شد، این نقص باعث از دست رفتن حدود ۴۰۰۰ اتریوم و ۲ میلیون دلار USDC، در مجموع به ارزش تقریبی ۱۲ میلیون دلار شد.ه بود. با این حال، اتخاذ تدابیر سقف مجاز برداشت، به کاهش میزان خسارت کمک کرد.

لازم به ذکر است که این نقص به دنبال حمله ۶۰۰ میلیون دلاری به پل رونین در مارس ۲۰۲۲ رخ داد که یکی از بزرگ‌ترین هک‌های تاریخ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

در حال حاضر، این پل بیش از ۸۵۰ میلیون دلار دارایی‌ را مدیریت می‌کند. نمایندگان شبکه اعلام کرده‌اند که یک گزارش جامع از حمله اخیر را هفته آینده منتشر خواهند کرد تا جزئیات واقعه و اقدامات پیشگیرانه را توضیح دهند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا