بازگشت یک مدل دوست داشتنی و جذاب ؛ نیسان احتمالا سیلویا را دوباره تولید می کند

بازگشت یک مدل دوست داشتنی و جذاب ؛ نیسان احتمالا سیلویا را دوباره تولید می کند

سیلویا یکی این یکی از مدل های محبوب نیسان در سال های نسبتا دور بود. این خودرو در دو فاز بین سال‌های 1965 تا 1968 و همچنین بین سال‌های 1975 تا 2002 در خط تولید قرار داشت. با تصمیم شرکت ژاپنی، تولید این خودروی اسپرت در سال 2002 متوقف شد. اما به گفته معاون ارشد توسعه محصول نیسان، سیلویا احتمالا در آینده نزدیک زنده خواهد شد.

با توقف تولید GT-R، Z کوپه تنها مدل اسپرت نیسان در خطوط تولید خواهد بود. بنابراین بازگشت سیلویا می تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران این شرکت باشد. همانطور که ایوان اسپینوزا در مصاحبه با مجله Top Gear اعلام کرد، این خودرو شانس بازگشت به خطوط تولید را دارد. با توجه به اینکه سیلویا همیشه خودرویی با قیمت مناسب اما با موتور قدرتمند بوده است، عرضه نسل جدید آن می تواند مشتریان بیشتری را به نمایندگی های نیسان جذب کند.

قیمت و مشخصات احتمالی نسل جدید نیسان سیلویا

اسپینوزا در مورد قیمت احتمالی سیلویا جدید چیزی نگفته است، اما می توان حدس زد که در صورت عرضه به بازار، این خودرو فاصله بین نیسان Z و GT-R را پر می کند. شاید بدانید که این دو مدل به ترتیب 43 هزار و 121 هزار دلار قیمت دارند. از نظر قدرت موتور نیز به احتمال زیاد شاهد وضعیت مشابهی خواهیم بود. این بدان معناست که سیلویا جدید قدرتی بین 400 تا 565 اسب بخار خواهد داشت.

بازگشت یک مدل دوست داشتنی و جذاب ؛ نیسان احتمالا سیلویا را دوباره تولید می کند
بازگشت یک مدل دوست داشتنی و جذاب ؛ نیسان احتمالا سیلویا را دوباره تولید می کند

نگهداری خودروهای اسپرت در بازار نسبت به مدل های دیگر دشوارتر است. زیرا این نوع خودروها مشتریان محدودتری دارند و آمار فروش آنها با مدل های دیگر قابل مقایسه نیست. آقای اسپینوزا نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت برای اینکه سیلویا جدید از نظر سرمایه گذاری و سودآوری توجیه شود، باید در تمام بازارهای بین المللی به صورت گسترده به فروش برسد.

اگرچه معاون ارشد بخش توسعه محصولات نیسان چیزی در این مورد نگفته است، اما بعید نیست که این شرکت ژاپنی با خودروساز دیگری برای توسعه سیلویا جدید همکاری کند تا پروژه ای مانند نیمه دوقلوهای BMW Z4 باشد. متولد و تویوتا سوپرا.

در حال حاضر مشخص نیست که نسل جدید سیلویا با موتور بنزینی تولید خواهد شد یا با پیشرانه تمام الکتریکی. اما در اوایل سال جاری، نیسان اعلام کرد که دیگر روی پیشرانه های تمام الکتریکی سرمایه گذاری نخواهد کرد. البته نیسان هم مانند مرسدس بنز ممکن است مجبور شود این گفته را پس بگیرد!

در سال های اخیر نیسان با چالش های زیادی روبرو بوده و ارتقای محصولات آن بسیار کند پیش می رود. به عنوان مثال نسل فعلی GT-R در سال 2007 معرفی شد و نسل قبلی Z کوپه پس از 13 سال با نسل جدید جایگزین شد.

در مجموع، شاید استفاده از کراس اوور به جای سدان، شانس موفقیت نیسان را در بازار افزایش دهد. بنابراین این احتمال وجود دارد که نیسان مدل سیلویا را به کراس اوور تبدیل کند، همانطور که میتسوبیشی با مدل اکلیپس یا فورد با مدل کاپری انجام دادند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما