اخبار روز سینما

بازگشت هنرمند محبوب دهه 70







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، او نمایش جدید خود را با حضور جوانان هنرجوی تئاتر روی صحنه می برد.

آرش فلاحت پیشه، بازیگر، کارگردان و مربی تئاتر که چند سالی است با برگزاری دوره های آموزشی «تمرکز تا باور» به تربیت هنرجویان جوان تئاتر می پردازد، از همکاری خود با محسن علیخانی خبر می دهد و به ایسنا می گوید: محسن علیخانی باید با بازی هنرجویان، خودش را کارگردانی کند. دوره جدید دوره های ما

وی با اشاره به حضور علیخانی در تئاتر ایران در دهه 70 و دوری طولانی مدت او از آن، ادامه می دهد: این همکاری مایه مباهات و خوشحالی گروه ماست به خصوص که آقای علیخانی از تئاتر دور بوده است سال ها از صحنه تئاتر دور ماند و برای ادامه تحصیل در فرانسه بود. به همین دلیل، نسل جوان او را به سختی می شناسند، اما نسل های گذشته دستاوردهای او را به خوبی به یاد دارند.

فلاحت پیشه درباره روند ساخت این نمایش توضیح می دهد: در حال حاضر در مرحله ثبت نام از متقاضیان هستیم. سپس در مدت چند ماه آنها را برای اجرایشان آماده می کنیم و در نهایت نمایشی به کارگردانی محسن علیخانی اجرا می شود.

مخاطبان تئاتر ایران در دهه 70 علیخانی را با روی صحنه بردن نمایش هایی چون دیوار و شادی لرزان تاریکی ها به یاد دارند. هر دو نمایش آثاری از علیرضا نادری هستند که اجرای او در جشنواره تئاتر فجر جوایز مختلفی را به دست آورد.

در نوزدهمین جشنواره تئاتر فجر، نمایش «خوشبختی لرزان سیاه پوستان» در 9 رشته نامزد دریافت جایزه شد و در نهایت جایزه اول دراماتورژی به علیرضا نادری و جایزه اول کارگردانی به محسن علیخانی جایزه اول رسید. برای بازیگری زن برای سهرا اسکندری، جایزه دوم بازیگری مرد برای مهدی سلطانی و احمد مهرانفر و جایزه دوم طراحی صحنه برای منوچهر شجاع.

علیخانی که دارای مدرک دکترای سینما از دانشگاه سوربن فرانسه است، این نمایش را پس از 15 سال در سال 1373 بار دیگر با همکاری گروه تئاتر باران و در این تئاتر با حضور فهیمه آمن زاده، پونه عبدالکریم زاده، فرزین صابونی، مریم باقری، ستاره دیرین به روی صحنه برد. اسکندری، مهدی سلطانی سروستانی و شهرام حقیقت دوست به ایفای نقش پرداختند.

=




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا