اخبار روز سینما

بازگشت خالق «من 15 سالمه» به عرصه مدیریت پس از هفت سال مجوز ساخت صادر شد; صدر عاملی با “به من صدای زیبا” می آید.

رسول صدر عاملی پس از هفت سال دوری از کارگردانی بار دیگر با فیلم «زیبا صادق خان» به این عرصه بازگشت. صدر عاملی آخرین بار در سال 1395 فیلم «سال دوم دانشگاه من» را کارگردانی کرد و بعداً به‌عنوان تهیه‌کننده عمدتاً در فیلم‌ها ظاهر شد..

به گزارش بازتاب آنلاین، پروانه ساخت فیلم سینمایی «زیبا صدیم کن» به کارگردانی رسول صدر عاملی صادر شد و این فیلم به تهیه کنندگی مازیار هاشمی ساخته می شود.

رسول صدر عاملی کارگردان فیلم های پرمخاطب «دختر کتانی»، «آهنگ 15 ساله دارم»، «دیشب پدرت را دیدم؟»، «هر شب تنهایی»، «شب»، «زندگی چشمان بسته» و … بیشتر فیلم های او در دهه 80 و پس از کارگردانی «در انتظار معجزه» در سال 1388 تا سال 1396 که «سال دوم مدرسه من» را ساخت، عملاً در حوزه لیدر فعالیتی نداشت.

صدر عاملی در سال ۱۳۹۵ پس از ۹ سال با فیلمنامه‌ای از پرویز شهبازی به صندلی کارگردانی بازگشت و «سال دوم دانشگاه من» را ساخت. فیلمی که با وجود پرداختن به زندگی دو دانشجو، دغدغه های قبلی صدر عاملی را دنبال نکرد و نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرد. این فیلم تنها در جشنواره سی و ششم سیمرغ نامزد بهترین موسیقی متن شد و آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

«سال دوم دانشگاه من» جدیدترین اثر رسول صدر عاملی است که 7 سال از ساخت آن می گذرد.

بعد از سال دوم دانشگاه، صدر عاملی روی تولید تمرکز کرد و در چند سال اخیر دو فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «جنگل پرتگل» به کارگردانی آرمان خوانساریان را تولید کرد. «شنای پروانه» با استقبال خیلی ها روبرو شد و فروش مهمی هم داشت اما «جنگل نارنج» با وجود اینکه اثری خوش ساخت و قابل توجه بود، موفقیت چندانی در سینما نداشت.

حالا پس از هفت سال، رسول صدر عاملی با فیلم «صدای من زیبا» پشت دوربین می رود. این فیلم اقتباسی بر اساس کتابی به همین نام نوشته «فرهاد حسن زاده» است. صدر عاملی پیش از این با کارگردانی پروژه سینمایی «دیروز باباتو دیدم آیدا» ساخت اقتباس سینمایی را تجربه کرده بود. او این فیلم را با نگاهی به داستان «بابای نورا» نوشته مرجان شیرمحمدی ساخته است. فیلم جدید صدر عاملی یک فیلم خیابانی است که داستان آن در خیابان ولی عصر می گذرد. به گفته این کارگردان، داستان فیلم از میدان راه آهن شروع می شود و در یک صبح به تجریش می رسد.

علاوه بر رسول صدر عاملی، پروانه ساخت فیلم سینمایی «مومو» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی، «برای رعنا» به کارگردانی مرتضی شعیستا و کارگردانی ایمان آقا محمدحسین یزدی و «خطی» به کارگردانی فریدون نجفی صادر شد. و تهیه کنندگی محمد کمالی پور نیز پخش شده است. علاوه بر این، «ساب اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی نیز پروانه نمایش دریافت کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا