به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ علیرضا دبیر درباره حضور وزیر ورزش در جمع ملی پوشان اعزامی کشتی ایران به رقابت های جهانی امیدها و بزرگسالان در آلبانی، گفت: از وزیر ورزش تشکر می کنم. از فردا به ترتیب ۴ تیم ما اعزام می شوند. دو تیم جوان ما هم به روسیه می روند. وزیر محبت کرد و آمد و از بچه ها تجلیل کرد. وزیر خودش چند سال رییس فدراسیون بوده و توجیه است. امیدوارم آمدن او در روحیه بچه ها اثر گذار باشد.

وی درباره پروسه سخت دریافت ویزای آلبانی گفت: ما قبل از المپیک در گزینشی ترکیه جلسه ای با لالوویچ و رییس فدراسیون آلبانی که همدوره ای من بوده و رفیق من است داشتیم. در آنجا یکی از شروط اتحادیه چهانی این بود که تیم ایران باید باشد. انصافا رییس فدراسیون البانی خیلی زحمت کشید. اتحادیه جهانی، رییس فدراسیون آلبانی و کمیته بین المللی المپیک خیلی به ما کمک کردند. رییس فدراسیون آلبانی با ارتباطات خوبی که با نخست وزیرشان داشت و تلاش هایی که صورت گرفت در نهایت ویزای همه بچه ها رسید. با توجه به اعزام ۴ تیم، نزدیک ۵۰ نفر اعزام می شوند و همه ویزا گرفتند. کار بزرگی بود که با لطف خدا انجام شد.

دبیر درباره مصدومیت امیرمحمد یزدانی و اینکه آیا او به مسابقات جهانی آلبانی می رسد یا خیر، گفت: ای کاش این خبر بیرون نمی آمد. دوست نداشتیم این خبر بیرون بیاید. یک ماه این خبر را نگذاشتیم بیرون بیاید. خبر اسیب دیدگی را که نباید منتشر کرد چرا که رقبا می بینند. فکر نکنند هر خبری را منتشر کردن خوب است. می دانم کدام مربی این خبر را به خبرنگار داده است. اشتباه کشتی گیر ما بوده که این موضوع را به یک مربی گفته است و خودش هم ضرر می کند. الان اگر یزدانی قرار باشد کشتی بگیرد رقبا می دانند و به دست او فشار می آوردند. سرمربی تیم ملی علی خرمدل را به عنوان نفر جایگزین آورده و احتمالا با تیم اعزام می شود. رسیدن یا نرسیدن یزدانی بستگی به تمرینات روز آخر او دارد. امیدوارم او به مسابقات برسد. ای کاش این خبر بیرون می آمد. این کار دشمنی بوده است. من‌گلایه ام را به مسئولان آن خبرگزاری گفته ام و باز هم می گویم.

وی درباره وضعیت حسن یزدانی گفت: او قرار است فردا به اردوی تیم ملی بیاید و به بچه ها سر بزند. او نسبت به یک ماه اولی که پارسال عمل کرده بود خیلی جلوتر است. او حتما به امید خدا باید برسد. او راحت می تواند ۴ سال دیگر کشتی بگیرد. جوری نشود مثل من که در ۲۵ سالگی با دست خراب رفتم و کسی حالم را نپرسید بشود. یک مملکت برای حسن یزدانی هزینه کرده و نمی توانیم او را رها کنیم به همین سادگی برود. ای کاش سال پیش به حرف ما گوش می داد و جایی که ما گفتیم عمل می کرد. برگشت او پنجاه پنجاه است چرا که یک سال با این کتف خراب کشتی گرفته است.

رییس فدراسیون کشتی افزود: ببینید کشتی قبل عمل کتف آکگل با بعد آن چطور بوده است، یا تاج الدین اف و جمال اف هم همینطور. عمل کتف کشتی گیر مثل مچ پای فوتبالیست است. پزشک خیلی اثرگذار است و من فعلا نمی گویم چطور عمل شده است چرا که حاشیه می شود. ما در خیلی حوزه ها دکتر خوب داریم. من بارها گفتم اما به دوستان برخورد. همه چیز غرب بد نیست که. خیلی از چیزهای آن ها خوب است و ما باید استفاده کنیم.

وی درباره مصاحبه تند رییس جراحان کتف ایران علیه او، خاطرنشان کرد: حرف که کنتور نمی اندازد. اشکال ندارد بزنند. مهم این است که دیدیم چه اتفاقی افتاد و ما راست گفتیم یا دروغ.
دبیر درباره انصراف از کاندیداتوری در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، گفت: من همیشه گفتم یک بحث درباره اتحادیه جهانی بحث روحیه شخصی من است. ما ۱۲ روز المپیک بودیم اما من سالن مسابقه المپیک را ندیدم و همیشه سالن‌گرم بودم. ۲۰ متر فاصله داشت اما تنها کسی بودم که سالن را ندیدم و عین ۱۰ روز پایین با بچه ها بودم. و باقی وقت هم هتل بودم. الحمدلله جای دیگر را ندیدم. روحیه من مسافرتی نیست. کل امسال من یک مسافرت رفتم اصلا نمی روم حالش را ندارم و خوشم نمی آید. از نظر جایگاهی من شاید بهترین کسی باشم که بتوانم آن جایگاه را بدست بیاورم اما مستلزم این است که لابی کنم و ارتباط برقرار کنم. ما چند مسابقه خوب برای فرصت رایزنی داشتیم. رییس فدراسیون اردن یا مجارستان بارها تماس گرفتند که بیا. نوجوانان جهان در اسپانیا تماس گرفتند که بیا. المپیک بهترین جا برای لابی کردن بود اما نرسیدم. تیمم برای من و کارهای فدراسیون اولویت است. از آن دست مدیرانی نیستم که چمدان به دست باشم. واقعا وقت نکردم لابی کنم. وقتی کاری نکردم بروم آنجا چکار کنم. انصراف من هم بعد نوجوانان جهان بود.

دبیر در پاسخ به این سوال که آیا گزینه دیگری برای کاندیداتوری در هیات رییسه اتحادیه جهانی دارد یا خیر،گفت: الان که دیگر خیلی دیر شده و باید ۴ یا ۵ سال یا ۱۰ سال زمان بگذاریم. مثلا همین آلبانی را ببینید که رییس فدراسیونش می خواست عضو اتحادیه شود ۳ سال است دارد مسابقات جهانی می گذارد تا همه روسای فدراسیون ها بروند و ارتباط بگیرد که با روحیه من جور درنمی آید. یک بار شوخی کردم گفتم این ها ۹ شب تازه می روند رستوران و لابی می کنند اما من ۹ شب می خوابم. امیدوارم یک نفر را پیدا کنیم تا این کار را انجام دهد.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا گزینه مشخصی برای این موضوع دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: آن کسی که شانس رای نیاوردن ندارد را جامعه کشتی دوستش دارند اما آنکه شانس رای آوردن دارد، جامعه کشتی او را نمی خواهد. اسم نمی آورم اما گیر کردیم. حمید سوریان بهترین گزینه است و همه دوستش دارند اما خود او بدتر از من نمی آید و روحیاتش مثل من است و جایی برو نیست. حالا ببینیم خدا چه می خواهد.

بیشتر بخوانید:

257 251

منبع:بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما