اخبار خودرو

بازگشت به آینده ؛ نگاهی به کانسپت GM X-Stiletto

بازگشت به آینده ؛ نگاهی به کانسپت GM X-Stiletto

در سال 1964، جنرال موتورز خودروی مفهومی GM X-Stiletto را با شعار خودروی آینده معرفی کرد. خودروهای مفهومی امروزی فاقد خلاقیت هستند، اما در دهه 60 این کار را انجام دادند. نبود. در آن زمان، همه مجذوب فضا بودند، بنابراین GM X-Stiletto 1964 مانند یک سفینه فضایی طراحی شد و سهم مهمی توسط جنرال موتورز در طراحی خودروهای عصر فضا بود.

این مفهوم فراموش شده هرگز برای تولید انبوه در نظر گرفته نشده بود، بنابراین با فناوری پیشرفته و طراحی عجیب و غریب بسته بندی شده بود. دیگر محدود به تولید انبوه نیست، طراحان تمام تلاش خود را برای ساخت یک خودرو واقعی برای آینده به کار می گیرند. خودروی مفهومی رویایی مطلق و نامه ای عاشقانه برای طراحی هوافضا بود. با این حال، از آن زمان تاکنون شاهد خودروهای مفهومی زیادی بوده ایم که گفته می شود خودروهای آینده هستند، مانند مرسدس AVTR.

جنرال موتورز چرخ‌ها با فشار دادن به زیر پانل‌های کناری بدنه کاملاً از دید پنهان می‌شدند تا بیننده احساس کند از زمین خارج شده‌اند و تقریباً با رنگ‌بندی قرمز، مشکی و نقره‌ای GM X-Stiletto، هیچ ظرافتی وجود نداشت. و همچنین نبود درب دسترسی کابین خلبان باعث طراحی یک دریچه جانبی برای دسترسی به فضای کابین خلبان شده بود. مشابه آنچه در طراحی مفهومی آن زمان در صنعت خودروسازی آمریکا بسیار مد شده بود و مستقیماً از صنعت هوانوردی گرفته شده بود، این دریچه در کل سقف ادغام شد که البته مکانیزم بسیار منطقی است. نبود اما آینده نگر به نظر می رسید.

ارتباط با دنیای خارج از طریق سیستم ارتباطات سه طرفه انجام می شد. فضای داخلی نیز شبیه کابین خلبان یک جت جنگنده با تعداد باورنکردنی صفحه نمایش، دکمه ها و نشانگرها بود. خودروی مفهومی جنرال موتورز X-Stiletto همچنین دارای یک یوغ به سبک هواپیما برای تکمیل ظاهر بود. ویژگی هایی مانند کنترل آب و هوای خودکار، دوربین دید عقب، سنسورهای اولتراسونیک و نمونه اولیه دستیار هوشمند رانندگی، این مفهوم را به خودروی آینده تبدیل کرده است. از سرنوشت مثال اصلی این مفهوم. یکی یکی از گرانبهاترین دارایی های صنعت خودرو به حساب می آید. هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست، اما مدل اصلی مقیاس در حال حاضر در موزه هنری فورد نگهداری می شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا